Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

در مهدهای کودک به جای «کتاب محوری»، «مربی‌محور» باشیم

شناسه مطلب: 13014
زمان انتشار: يكشنبه 12 دی 1400 ساعت 09:37

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت ضروری است در مراکز و مهدهای کودک به جای «کتاب محوری»، «مربی‌محور» بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا حاجیان‌زاده در سفر یک روزه به استان زنجان در کمیته استانی انتقال مهدهای کودک، اظهار کرد: سازمان تعلیم و تربیت کودک به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ایجاد و منجر به یکپارچگی در تعلیم و تربیت شده است. از مدیریت یکپارچه مفاهیم مختلفی استخراج می‌شود و یکی از آن ها این است که مراکز با یک روش کار را پیش ببرند.

حاجیان‌زاده گفت: از ۸ میلیون کودک، بیش از ۶ میلیون، تمام وقت در اختیار خانواده هستند و تحت پوشش مراکز ما نیستند و به همین منظور یکی از رسالت‌های اصلی ما بحث توانمندسازی خانواده‌ها است و هر خانه را به مثابه یک مرکز می‌دانیم.

دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: کودکانی که تحت پوشش مراکز و مهدهای ما هستند نیز لازم است با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کسب آمادگی کافی وارد آموزش‌های رسمی مدرسه شوند.

حاجیان‌زاده افزود: دو وظیفه مهم «نگهداری کودکان با حساسیت بالا به جهت ایمنی» و «بهداشت و سلامت» را بر عهده داریم که مراقبت از بهداشت و سلامت کودکان و همچنین آموزش آنان با محتوا و مدل کار کودکانه نه به صورت آموزش رسمی مدارس، دغدغه اصلی سازمان تعلیم و تربیت کودک است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: در مراکز و مهدهای کودک به جای «کتاب محوری» باید «مربی‌محور» باشیم تا بتوانیم مهارت‌های کودکان را ارتقا داده و با یک برنامه‌ریزی تخصصی امورات را پیش ببریم.

وی گفت: ضرورت دارد دانش مربیان را ارتقا دهیم تا به شکل کاملاً حرفه‌ای مهارت‌ها را کسب کنند و بتوانند تجربیات خود را مبادله نمایند.

حاجیان‌زاده در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم تا پایان سال استانداردهای لازم را ایجاد کرده و مجوزهای جدید مراکز را صادر کنیم.



پیوند مدارس با مراکز دینی و فرهنگی تقویت شود.

در یک مقاله بررسی شد

مسجد خواستگاه تحقق اهداف حوزه علمیه و آموزش و پرورش

گزارشی از فعالیت های گروه تبلیغی انصارالحسین(ع)؛

از طرح تربیت محور درمدارس تا پیوند مسجد ، مدرسه و منزل

پیوند مدارس با مراکز دینی و فرهنگی تقویت شود.

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد