Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

در مهدهای کودک به جای «کتاب محوری»، «مربی‌محور» باشیم

شناسه مطلب: 13014
زمان انتشار: يكشنبه 12 دی 1400 ساعت 09:37

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت ضروری است در مراکز و مهدهای کودک به جای «کتاب محوری»، «مربی‌محور» بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا حاجیان‌زاده در سفر یک روزه به استان زنجان در کمیته استانی انتقال مهدهای کودک، اظهار کرد: سازمان تعلیم و تربیت کودک به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ایجاد و منجر به یکپارچگی در تعلیم و تربیت شده است. از مدیریت یکپارچه مفاهیم مختلفی استخراج می‌شود و یکی از آن ها این است که مراکز با یک روش کار را پیش ببرند.

حاجیان‌زاده گفت: از ۸ میلیون کودک، بیش از ۶ میلیون، تمام وقت در اختیار خانواده هستند و تحت پوشش مراکز ما نیستند و به همین منظور یکی از رسالت‌های اصلی ما بحث توانمندسازی خانواده‌ها است و هر خانه را به مثابه یک مرکز می‌دانیم.

دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: کودکانی که تحت پوشش مراکز و مهدهای ما هستند نیز لازم است با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کسب آمادگی کافی وارد آموزش‌های رسمی مدرسه شوند.

حاجیان‌زاده افزود: دو وظیفه مهم «نگهداری کودکان با حساسیت بالا به جهت ایمنی» و «بهداشت و سلامت» را بر عهده داریم که مراقبت از بهداشت و سلامت کودکان و همچنین آموزش آنان با محتوا و مدل کار کودکانه نه به صورت آموزش رسمی مدارس، دغدغه اصلی سازمان تعلیم و تربیت کودک است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: در مراکز و مهدهای کودک به جای «کتاب محوری» باید «مربی‌محور» باشیم تا بتوانیم مهارت‌های کودکان را ارتقا داده و با یک برنامه‌ریزی تخصصی امورات را پیش ببریم.

وی گفت: ضرورت دارد دانش مربیان را ارتقا دهیم تا به شکل کاملاً حرفه‌ای مهارت‌ها را کسب کنند و بتوانند تجربیات خود را مبادله نمایند.

حاجیان‌زاده در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم تا پایان سال استانداردهای لازم را ایجاد کرده و مجوزهای جدید مراکز را صادر کنیم.



رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

گزارش تصویری

طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج)‌اهواز در میان دانش آموزان در ایام فاطمیه

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است