Print
Zoom In
Zoom Out

آیا معلمان ماده ۲۸ شامل نظام رتبه‌بندی می‌شوند؟

شناسه مطلب: 13013
زمان انتشار: يكشنبه 12 دی 1400 ساعت 09:28

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، به تشریح نحوه اعمال نظام رتبه‌بندی فرهنگیان برای معلمان ماده ۲۸ پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با بیان اینکه اجرای نظام رتبه بندی معلمان به عنوان زیرنظام‌های 6 گانه سند تحول بنیادین یکی از مطالبات به حق 10 ساله جامعه فرهنگی بود که محقق شد، گفت: متاسفانه دولت‌های گذشته در اجرای این موضوع بسیار مهم به عنوان زیرنظام تحول‌آفرین و تاثیرگذار هم در افزایش نظام شایستگی و هم منزلت معلمان کوتاهی کردند اما با نگرش خوبی که کمیسیون آموزش و تحقیقات از سال گذشته نسبت به آن داشت و تاکیدی که به دولت کرد در نهایت در اسفندماه سال گذشته این لایحه به مجلس تقدیم شد و با فراز و نشیبی هم که همراه بود نمایندگان اولویت آن را پذیرفتند و فرآیند تصویب این لایحه در مجلس طی شد.

نحوه اعمال رتبه‌بندی معلمان

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رتبه بندی معلمان در 5 رتبه آموزشیار مربی، آموزشیار معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم شد و 80 درصد حداقل دریافتی مربی پایه یک دانشگاه تهران به عنوان پایه رتبه‌بندی قرار داده شد ضمن اینکه پایه دریافتی برای رتبه اول 8 میلیون و هشتصد هزار تومان تعیین شد و افزایش سایر رتبه‌ها بر اساس درصدهای دیده شده در قالب 10، 15، 12، 10 و 5 بین رتبه‌ها تعیین شد.

وی تصریح کرد: اعتبارات اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان تا پایان سال 12 هزار و پانصد میلیارد تومان تعیین شده و برای سال آینده نیز مبلغ 25 هزار میلیارد تومان تعیین شده است که ممکن است در کمیسیون تلفیق بودجه 1401 افزایش پیدا کند و بعد از تدوین آئین‌نامه‌ها عدد نهایی مورد نیاز برای اجرای آن مشخص می‌شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: البته عدد کنونی که دولت در لایحه بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان تعیین کرده است بر مبنای نیاز واقعی نیست و فقط این میزان پیش‌بینی شده است اما دولت متعهد شده است که مبلغ 12 هزار و پانصد میلیارد را برای امسال قطعی پرداخت کند و این عدد وصل به بودجه هم نبوده است تا مشمول بند (و) شود و برای اجرای آن در سال 1401 نیز فرصت کافی وجود دارد تا در لایحه بودجه لحاظ شود.

وی در مورد دلیل پیشنهاد وی برای حذف ماده 7 لایحه نظام رتبه بندی معلمان، افزود: روح رتبه‌بندی در دو مورد نهفته است یکی درصدهای افزایش بین رتبه‌ها و دیگر اینکه هر کسی اجازه داشته باشد در درصد افزایش هر رتبه‌ای که می‌تواند کسب کند، جای بگیرد. اگر این ماده تصویب می‌شد به برخی رتبه‌ها درصد داده نشده بود یعنی کسی که می‌خواست استاد معلم باشد اگر امتیاز هم کسب می‌کرد ممکن بود به دلیل تکمیل ظرفیت از رتبه این بخش بهره‌مند نشود یا معلم رتبه‌بندی می‌شد اما نمی‌توانست از امتیاز این بخش استفاده کند و باید انتظار می‌کشید اما با حذف این ماده نظام شایستگی رقابتی برای کسب رتبه‌های بالاتر حفظ شد.

مدرک تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی در سنوات معلمان ماده 28 محاسبه می‌شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در پاسخ به اینکه آیا معلمان آزمون 28 هم رتبه‌بندی می‌شوند، یادآور شد: در صحن یک ماده اصلاح شد که در پی آن تربیت‌شدگان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی مدرک تحصیلشان به عنوان سنوات برای آنها لحاظ می‌شود و در رتبه‌بندی آنها محاسبه خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پذیرفته‌شدگان آزمون ماده 28 امسال با یک توقف رتبه‌بندی می‌شوند و ابتدا هیات ممیزه وضعیت مدرک تحصیلی و سوابق کاری آنها را بررسی کرده به این صورت که چنانچه سابقه خدمت در نهضت یا به عنوان خرید خدمت نداشته باشند و در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی هم تحصیل نکرده باشند بعد از 2 سال رتبه‌بندی خواهند شد.



درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

گزارشی متفاوت برای جذب در حوزه علمیه

مدرسه علمیه خاتم‌الانبیاء بابل میزبان دانش آموزانی که شاید طلبه شوند+ تصاویر

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران