Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه علمیه استان تهران:

طلاب طرح امین، دانش آموزان را با سیره علامه مصباح و حاج قاسم آشنا کنند

شناسه مطلب: 13005
زمان انتشار: شنبه 11 دی 1400 ساعت 08:42

مدیرحوزه علمیه استان تهران از طلاب طرح امین و تمام مبلغین حوزه های علمیه خواست تا نسل امروز را با الگوهای علمی و قهرمانان ملی خود همچون علامه آیت الله مصباح یزدی و سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی آشنا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: اگر پیروزی انقلاب را انقلاب اول و تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم بدانیم به حق می‌توان گفت ۹ دی به منزله انقلاب سوم بود.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه ۹ دی یکی از ایام الله انقلاب است، اظهار داشت: ۹ دی یکی از روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی است. اگر پیروزی انقلاب را انقلاب اول و تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم بدانیم به حق می‌توان گفت ۹ دی به منزله انقلاب سوم بود.

وی ادامه داد: نظام در جنگ احزابی که همه قدرت‌های شیطانی، دشمنان خارجی نظام، منافقین داخلی، فتنه‌گران و مثلث شوم استکبار، صهیونیسم و قارون‌های منطقه با هدف بستن پرونده نظام در گام اول برای آن ترتیب داده بودند، قرار گرفته بود. اما با دم مسیحایی رهبر معظم انقلاب، مردم در ۹ دی، ۲۲ بهمن دیگری آفریدند و با حضور خود در صحنه همه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران، ۹ دی را روزی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز دانست و گفت: ۹ دی یوم اللهی است که باید همواره و هر سال مورد تجلیل، تکریم و بزرگداشت قرار بگیرد. ۹ دی امسال از ویژگی‌های خاصی برخوردار است چرا که مصادف با ایام فاطمیه، سالگرد شهادت سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی و اولین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی نیز شده است.

وی افزود: سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی هر دو در بصیرت افزایی و روشنگری در جنگ سخت و نرم بسیار فعال بوده و از عمارهای نظام و انقلاب بودند. از سوی دیگر ۹ دی امسال و دهه ولایت با ایام فاطمیه که سرچشمه بصیرت افزایی و دفاع از ولایت است، مقارن شده است. از این جهت ۹ دی امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به برنامه‌های ویژه حوزه علمیه تهران، ابراز کرد: با توجه به اینکه مسئله کرونا تا اندازه‌ای کنترل شده و حوزه‌های علمیه به صورت حضوری فعالیت می‌کنند برنامه‌هایی متناسب با این ایام در حوزه عملیه تهران پیش‌بینی شده است. از آن جمله می‌توان به همایش و و بینار مبلغین و ائمه جماعات استان تهران اشاره کرد که با هدف توجیه اساتید و مدیران در خصوص ویژه برنامه‌های ایام پیش‌رو برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه تهران، یادآور شد: حوزه‌ها و مدارس علمیه با آرم، نشان و پلاکاردهای خود در مراسم ۹ دی به صورت فعال حضور خواهند داشت. در سال‌های اخیر مراسم بزرگداشت ۹ دی از سوی بعضی مسئولین اجرایی مورد بی‌مهری قرار گرفته است از این جهت حضور پررنگ طلاب به خصوص در تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به فضل الهی امسال نیز این مراسم با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های بصیرت افزایی و روشنگری در مدارس علمیه، عنوان کرد: برنامه‌هایی مانند مسابقات کتابخوانی، میثاق با دو پرچمدار نظام و انقلاب سردار دل‌ها شهید سلیمانی و علامه مصباح یزدی، تلاوت‌های دسته جمعی و برنامه‌هایی از این دست به مدارس علمیه ابلاغ شده است و این برنامه‌ها در مدارس علمیه برای طلاب، اساتید و خانواده‌ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق با اشاره به فعالیت‌های روحانیون، اظهار داشت: جبهه فعال و گسترده‌ای از مبلغینی که در روستاها مشغول فعالیت هستند و همچنین مبلغین طرح امین که با مجموعه زیادی از دانش آموزان در ارتباط هستند نیز در این ایام، ویژه برنامه‌هایی را برگزار خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران، شهید حاج قاسم سلیمانی را جریان آفرین خواند و بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حاج قاسم یک فرد نبود، بلکه یک مکتب بود، این ویژگی را درباره علامه مصباح یزدی نیز می‌توان به کار برد. این دو انسان برجسته دو ملت، دو مکتب و دو جریان بلکه جریان آفرین بودند.

وی افزود: آنچه درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی باید مورد توجه قرار بگیرد فراتر از چیستی و چرایی است. باید از چگونگی ترویج ویژگی‌های مکتب حاج قاسم و سیره رفتاری آیت الله مصباح در جامعه و به خصوص در جمع طلاب عزیز سخن گفت. طلابی که سفیران هدایت، بصیرت و روشنگری در جامعه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق در پایان با اشاره به تقارن زیبای ایام فاطمیه با دهه بصیرت و میثاق با ولایت، خاطرنشان کرد: به فرموده مراجع عظام تقلید، ایام فاطمیه عاشورای دیگری است، بلکه می‌توان گفت فاطمیه سرچشمه به وجود آمدن عاشورا است. این ایام را باید قدر دانست و مردم ولایتمدار و عزیز ایران بخصوص حوزویان خواهر و برادر باید با همه وجود به میدان آمده و مجالس این ایام را با شکوه هر چه بیشتر برگزار کنند.

انتهای پیام

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد