Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) اعلام کرد:

پذیرش جامعه‌الزهرا(س) از مقطع تحصیلی سطح دو تا دوره عالی فقه و اصول

شناسه مطلب: 12997
زمان انتشار: سه شنبه 07 دی 1400 ساعت 09:06

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر عمرانی فر با اشاره به پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مقاطع تحصیلی سطح دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول، از توسعه شرایط معافیت از آزمون ورودی داوطلبان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر عمرانی فر در نشست خبری پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جامعه الزهرا علیهاالسلام که در سالن جلسات مدیریت برگزار شد، با اشاره به بحث نخبه گزینی استعدادهای برتر و نیازهای منطقه ای در سیاست‌های این مؤسسه علمی حوزوی، عنوان کرد: سال گذشته، ثبت نام داوطلبان دارای مدرک دکترا نسبت به سنوات قبلی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: ثبت نام داوطلبان دارای مدرک پزشکی عمومی و تخصصی، دندانپزشکی، داروسازی در سال گذشته نسبت به سال‌های گذشته، ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان پذیرش از مناطق محروم ۴۲۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشت، به طوریکه ۷۱ درصد داوطلبان مناطق محروم پذیرش شدند. فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه هاو اساتید و پژوهشگران و همچنین معلمان آموزش و پرورش هم استقبال خوبی در ثبت نام پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها داشتند.

پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از مقطع تحصیلی سطح دو تا دوره عالی فقه و اصول

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر با اشاره به آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، گفت: ثبت نام آزمون ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در چهار مقطع تحصیلی سطح دو، بازپذیری، سطح سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول از روز گذشته ۱۹ آذر آغاز شده و تا ۱۹ دی ادامه دارد.

وی افزود: تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با توجه به اقتضائات بانوان، سه شیوه حضوری، غیرحضوری و مجازی را داریم، همچنین در مقطع سطح دو سه برنامه نیمه وقت و تمام وقت ویژه طلاب ساکن استان قم و خوابگاهی ویژه طلاب شهرستانی در نظر گرفته شده است.

توسعه شرایط معافیت از آزمون ورودی مقطع تحصیلی سطح سه

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به معافیت از آزمون ورودی برای برخی داوطلبان اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط معافیت آزمون ورودی برای داوطلبان توسعه یافته است و داوطلبان جهت مشاهده این شرایط به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر یادآور شد: در مقطع سطح دو حداقل مدرک برای ثبت نام در آزمون ورودی، دیپلم و یا پیش دانشگاهی است و شرایط معافیت برای داوطلبان در دفترچه راهنمای سطح دو درج شده است.

وی افزود: در راستای جذب حداکثری و نخبه گزینی، شرایط معافیت برای داوطلبان توسعه پیدا کرده است و امسال فارغ التحصیلان سطح دو جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با معدل بالای ۱۸ و فارغ التحصیلان موسسه امام خمینی، دانشگاه باقرالعلوم و دانشگاه امام صادق علیه‌السلام دارای رشته کارشناسی همسو با ۷۱ رشته تحصیلی و فارغ التحصیلان سطح دو مرکز مدیریت حوزه خواهران قم و مشهد دارای معدل ۱۹ به بالا می‌توانند از شرایط معافیت برخوردار باشند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: در مقطع سطح سه، ۷۱ رشته دانشگاهی همسو بار رشته‌های سطح سه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها داریم و داوطلبان فارغ التحصیل و یا در حال تحصیل این رشته‌ها می‌توانند برای ثبت نام در مقطع تحصیلی سطح سه اقدام کنند.

عناوین رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی سطح سه و چهار

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر در ادامه به رشته‌ها و گرایش‌های مقطع تحصیلی سطح سه و چهار جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: در مقطع سطح سه تحصیلی ۱۴ رشته و گرایش به صورت حضوری، پنج رشته به صورت حضوری و سه رشته به صورت مجازی برگزار می‌شود، همچنین امسال رشته «تاریخ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام» به رشته‌های سطح سه اضافه شده است.

وی بیان داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در رشته‌های تاریخ اسلام، تاریخ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی با سه گرایش امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان طلبه می‌پذیرد.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به رشته‌های تحصیلی سطح چهار اشاره کرد و گفت: امسال رشته تحصیلی «تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» به رشته‌های سطح چهار اضافه شده و ۶ رشته تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح چهار داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر یادآور شد: رشته‌های تحصیلی مقطع تحصیلی سطح چهار نیز شامل رشته تفسیر تطبیقی، علوم و معارف قرآن، فقه خانواده، کلام اسلامی و حکمت متعالی هستند.

وی اضافه کرد: دوره عالی فقه و اصول در بازه زمانی ۱۰ ساله و دو دره ۵ ساله است که علاقه مندان می‌توانند به دفترچه راهنما مراجعه کنند. .

فعال شدن سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۲۵۱ برای پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها /۷ رشته تحصیلی سطح سه ویژه طلاب بین الملل

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه خاطرنشان کرد: این اداره جهت تسهیل کار داوطلبان، سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۲۵۱ را فعال کرده است که داوطلبان با ارسال عدد صفر(۰) به این سامانه می‌توانند لینک اطلاعیه‌ها و ثبت نام پذیرش را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری، پذیرش تکمیلی در دو رشته حکمت اسلامی و کلام اسلامی در سطح چهار داریم که ثبت نام انجام شده و آزمون ورودی روز ۲۴ دی ماه در قم برگزار می‌شود؛ همچنین پذیرفته شدگان مرحله اول سال گذشته که به دلیل محدودیت‌ها نتوانستند در بازه زمانی تیرو شهریور برای مصاحبه حضور پیدا کنند، مصاحبه‌ها شورع شده و تا پایان آذر ادامه دارد و نتایج در دهه سوم دی اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر با بیان اینکه در بخش بین الملل، ۷ رشته تحصیلی ارائه شده است، گفت: در پذیرش زبان فارسی و سطح دو بخش بین الملل، هر نیمسال تحصیلی پذیرش داریم و داوطلبان می‌توانند به سامانه  https://jz.ac.ir/ مراجعه کنند.

 

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»