Print
Zoom In
Zoom Out

امام جمعه بوشهر:

آسیب‌شنایی امور علمی و تربیتی دانش‌آموزان در دستور کار قرار گیرد

شناسه مطلب: 12968
زمان انتشار: چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 13:28

رئیس کمیته همکاریها و امام جمعه بوشهر دانش‌آموزان را آینده‌سازان نظام و کشور دانست و گفت: آسیب‌شناسی مشکلات دانش‌آموزان در حوزه‌های گوناگون از جمله امور تربیتی و علمی باید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیروی انسانی یک جامعه ثروت اصلی محسوب می‌شود اظهار داشت: آموزش و پرورش مهمترین عامل تولید منابع انسانی در یک جامعه است و نیروی انسانی کارآمد به‌عنوان اقتدار یک نظام محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر دانش‌آموزان را آینده‌سازان نظام و کشور دانست و گفت: آسیب‌شناسی مشکلات دانش‌آموزان در حوزه‌های گوناگون از جمله امور تربیتی و علمی باید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنا مهم یک جامعه در راستای توسعه و پیشرفت است تصریح کرد: توجه به آموزش و پرورش توجه به هویت، اقتدار و پیشرفت نظام است.

امام جمعه بوشهر تولید منابع انسانی کارآمد و توانمند را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آموزش و پرورش با تولید منابع انسانی کارآمد و توانمند زمینه اقتدار جامعه و نظام را فراهم می‌کند.

وی علم همراه اخلاق اسلامی را کارآمد و موثر دانست و افزود: تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توجه به آموزش و پرورش را توجه به هویت و اقتدار نظام و جامعه دانست و تأکید کرد: با توجه به نقش دانش‌آموزان در عرصه اقتدار نظام باید توجه ویژه به علم آموزی و تربیت آنان شود.

امام جمعه بوشهر آسیب‌شناسی مشکلات تربیتی دانش‌آموزان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آسیب‌شناسی مشکلات دانش‌آموزان در حوزه‌های گوناگون از جمله امور تربیتی و علمی باید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته شود.

صفایی بوشهری دوران نوجوانی و جوانی را دوران طلایی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان دانست و خاطر نشان کرد: این قشر جامعه در این سنین در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد که باید به معماری شخصیتی آنان در امور تربیتی توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز دارای شاخص علمی و دینی قوی بوده است اضافه کرد: آموزش و پرورش در امور دینی دانش‌آموزان استان بوشهر توجه ویژه کرده که درخور تحسین است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش  با اشاره به  تعطیلی آموزش حضوری در دو سال تحصیلی گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: در این دوره قرارگاه مجازی فعالیت های قرآنی با 17 دبیرخانه در شبکه آموزشی دانش آموزی شاد راه‌اندازی شد تا فعالیت‌های حوزه قرآن،عترت و نماز تعطیل نشود.

میکائیل باقری ادامه داد: دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر را به استان بوشهر واگذار کردیم چون عملکرد این استان با راهبری نماینده ولی فقیه، درخشان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دهکده قرآنی چارک در شهرستان دشتی و دیگر از ظرفیت  قرآنی این استان سبب شده تا بوشهر، پایتخت قرآنی کشور و یکی از قطب‌های فعالیت‌های قرآنی ایران اسلامی باشد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد