Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در کردستان

تبیین جایگاه اهل بیت علیهم السلام ، کار مدرسه و معلمان است

شناسه مطلب: 12941
زمان انتشار: چهارشنبه 17 آذر 1400 ساعت 09:39

اعضای شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کردستان با نماینده ولی فقیه در استان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این نشست با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای آموزش و توسعه فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت ( ع ) در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این اقدامات را کافی ندانست و ابراز امیدواری کرد با فعالیت مراکز دارالقرآن و تلاش معلمان و دست اندرکاران قرآن و ظرفیت مدارس، افراد به روخوانی و روان خوانی قرآن بیشتر مسلط شوند .

وی افزود: با فعال شدن مراکز دارالقرآن، باید برای روخوانی، تفسیر، حفظ و آموزش تجوید و انس هر چه بیشتر دانش آموزان با قرآن وقت گذاشته شود .

حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عترت پرداخت و با بیان اینکه تبیین جایگاه اهل بیت، کار مدرسه و معلمان است و باید از ظرفیت قرآن و عترت بهره گرفت، اظهار داشت: آشنایی با اهل بیت، بخشی تاریخ، بخشی فضایل و بخش مهم آن فرمایشات و ذکر احادیث آنان است.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه سخنان خود به موضوع نماز و ضرورت توجه به این فریضه الهی در مدارس و توسعه فرهنگ نماز پرداخت و گفت: هر مدرسه باید نماز جماعت داشته باشد و دانش آموزان با شوق و حال در آن شرکت کنند.

وی داشتن مکان مناسب خوب، زیبا، مرتب و تمیز را اولین ضرورت برای اقامه نماز در مدارس عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری در راستای تجهیز نمازخانه، باعث ایجاد رغبت به نماز می شود .

حجت الاسلام پور ذهبی با نقل حدیثی از امام علی ( ع ) با مضمون « قلبت را با موعظه زنده کن » گفت: قرآن دل و روح انسان را سرزنده می کند .

وی با اشاره به ظرفیت بالای قرآن، عترت و نماز و ضرورت عرضه خوب آن در سطح جامعه و به خصوص مراکز آموزشی، اظهار داشت: در این راستا مدارس خیلی می توانند کارهای موثری انجام دهند و اگر ما مطالب را خوب عرضه کنیم ، قطعاً پذیرفته خواهد شد .

در ابتدای این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز با تبریک هفته قرآن، عترت و نماز( ۲۰ لغایت ۲۶ آذر ماه )از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان به جهت حمایت از برنامه های آموزش و پرورش تشکر کرد .

وی با بیان اینکه ساحت اخلاقی و اعتقادی یکی از ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین است، گفت: در مجموعه آموزش و پرورش کردستان اعتقاد داریم که همراهی فرهنگیان و پشتیبانی مسئولین باعث انس هر چه بیشتر دانش آموزان با قرآن، عترت و نماز خواهد شد و پایه های اساسی این اقدام با ساحت اخلاقی و اعتقادی محقق می شود.

قربانی از برگزاری پیش اجلاسیه نماز در مرکز استان و ۱۶ شهرستان و منطقه در طول یک ماه گذشته خبر داد و گفت: در اقدام ابتکاری که در ستاد اقامه نماز استان مصوب شد، مقرر است در سال جاری پیش اجلاسیه نماز در ۲۰ درصد مدارس استان با محوریت دانش آموزان برگزار و ظرف سه سال این برنامه در کل مدارس اجرایی شود

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در واحد های آموزشی استان به موازات برنامه های آموزشی، به برنامه های تربیتی، فرهنگی،  ورزشی و فعالیت های قرآنی و دینی توجه می شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش پرداخت و با بیان اینکه اولین برنامه هفته قرآن با این نشست آغاز شده است، اظهار داشت: هفته آینده نشست شورای آموزش و پرورش استان با محوریت قرآن و نماز برگزار خواهد شد .

قربانی از برگزاری افتتاحیه برنامه های هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس استعدادهای درخشان با هدف مانوس نمودن هر چه بیشتر دانش آموزان این مدارس با قرآن عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقه تفسیر سوره مبارکه حجرات ویژه دانش آموزان و فرهنگیان متوسطه اول و دوم از دیگر برنامه های هفته قرآن می باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان پایه سوم دختر و دانش آموزان پسر پایه هشتم، حضور شورای معاونین ادارات در نماز جماعت مدارس، برگزاری مسابقه حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان « نور باران » ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و برگزاری محافل انس با قرآن و دیدار با خادمین قرآن کریم را از دیگر برنامه های هفته قرآن بر شمرد .   

گفتنی است در این نشست حسین عبدالملکی از قاریان برجسته استان و از فرهنگیان پیشکسوت، آیاتی از کلام مجید را تلاوت کرد و در پایان به مناسبت هفته قرآن با اهدای لوح سپاس از این چهره قرآنی با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان تجلیل شد .

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»