Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله اعرافی:

لزوم تولید فکر در آموزش و پرورش/توجه ویژه‌ای به رتبه‌بندی معلمان شود

شناسه مطلب: 12931
زمان انتشار: سه شنبه 16 آذر 1400 ساعت 00:25

مدیرحوزه های علمیه گفت: با توجه به اینکه نسبت به مسائل وقوف دارید، نسبت به موضوع رتبه‌بندی معلمان هم در اصل و اجرا دقت لازم را داشته باشید،چرا که موضوعی که می‌تواند نقطه قوت باشد،می‌تواند معادل ضد آن قرارگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه دوشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: همانطور که پیش از این هم گفته‌ام، شما نیروی کار آگاه، آشنا به کار، خدوم، جهادی وانقلابی هستید وامروز کار بزرگی برعهده شما گذاشته شده است و ما به عنوان حوزه بدون هیچ انتظاری زائد بر آنچه که وظیفه آموزش و پرورش است، نداریم و هر کاری که از دست ما بر آید به عنوان وظیفه در خدمت شما و این دستگاه عظیم قرار خواهیم داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: موضوع رتبه بندی معلمان باید مورد توجه قرار بگیرد و ما نیز کمک می‌کنیم در تسهیل این موضوع مهم چرا که معتقدیم اگر جامعه معلم و مدیران به شما اعتماد کنند و تکیه گاه بدانند، قطعا گام های بعدی را محکم و جدی‌تر خواهید برداشت.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نگاه شما، نگاه مثبتی است، تصریح کرد: وقتی نشاط وانگیزه در بدنه شکل گرفت برای آینده هم نتایج بهتری بدست خواهد آمد و انسان‌های متفکر و فرهیخته ای می‌توان تربیت و وارد جامعه کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دانشگاه فرهنگیان و رسالت مهم آن اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان باید تلاش کرد جایگاه این دانشگاه را ارتقا داد و در ذیل این ارتقا صدهزار نفر به عنوان سرمایه نیروی انسانی و متخصص تربیت و واردجامعه کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور بر استفاده جمعی از پژوهشگران ، محققان  و اندیشه ورزان  حوزوی و دانشگاهی برای اجرای طرح تحول آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: تولید فکر برای آموزش و پرورش نیازی دائمی است. این تولید فکر در دانشگاه و حوزه‌های علمیه شکل می‌گیرد لذا به منظور بهره‌مندی بیشتر و توزیع مسئولیت‌ها می‌بایست مجموعه نهادهای پژوهشی، آموزشی، تحقیقی کارآمد که متناسب با نیازهای آموزش و پرورش فعالیت میکنند را همانند یک منظومه ببنید و تعامل داشته باشید چرا که می‌تواند با این نگاه ادامه مسیر تحولی در آموزش و پرورش را تضمین کرد.



درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود