Print
Zoom In
Zoom Out

رییس جامعه مدرسین :

دروس حفظ محور ارتباطی با مهارت آموزی و شغل آینده فرزندانمان ندارد.

شناسه مطلب: 12929
زمان انتشار: دوشنبه 15 آذر 1400 ساعت 15:17

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش باید در کنار مباحث علمی دانش آموزانی را تربیت کند که دارای روحیه جهادی و انقلابی و مهارت باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی را مستلزم نگاه ویژه به آموزش و پرورش دانست.

آیت الله حسینی بوشهری،آموزش و پرورش را نهادی بی بدیل در ایجاد سرمایه اجتماعی دانست و گفت: نیروی انسانی نقش مؤثری در پیشرفت کشور دارد و آموزش و پرورش پایه گذار تربیت نیروی انسانی است.

وی مهارت آموزی را حلقه گمشده چرخه آموزشی کشور دانست و خاطر نشان کرد: مباحث تئوریک به تنهایی کافی نیست و مهارت آموزی به عنوان یک اصل اساسی باید مورد توجه قرار گیرد. خروجی‌های آموزش و پرورش باید متناسب با نیازهای زمان آموزش دیده باشند و با واگذاری مسئولیت، از اعتماد به نفس کافی برخوردار شوند.

امام جمعه قم حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی را مستلزم نگاه ویژه مسئولین به آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: آینده جامعه در گرو نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی آن جامعه است و دست یابی به تمدن نوین اسلامی بدون بها دادن به آموزش و پرورش، میسر نخواهد بود.

وی تربیت را یکی از وظایف مهم آموزش و پروش ارزیابی کرد و افزود: در سیستم آموزشی کشور ما به تربیت به اندازه آموزش بهاء داده نمی‌شود و باید بین جریان آموزشی و تربیت یک توازن نسبی برقرار شود. وی ادامه داد: فضای مجازی و سواد رسانه‌ای از اموری است که اگر مورد غفلت واقع شود همه چیز را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: محتوای مسائل تربیتی باید جاذبه دار باشد و پیوسته، با توجه به نیازهای زمان، بروزرسانی گردد و مهم‌تر اینکه با استفاده از شیوه‌های درست به دانش آموز متنقل گردند که لازمه آن استفاده از افراد لایق، شایسته و کاردان در این گونه امور است.

وی پاسخ به شبهات مطرح در فضای مجازی را از وظایف آموزش و پرورش دانست و آگاهی بخشی نسبت به تاریخ انقلاب را به عنوان اصل کلیدی در تربیت دانش آموز فرهیخته و آشنا با آرمان‌های انقلاب، مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اگر شبهات مطرح در فضای مجازی را به درستی برای دانش آموز پاسخ ندهیم، به مرور زمان شاهد تراکم این شبهات در ذهن او خواهیم بود که نتیجه آن جذب دانش آموز به سخنان جذاب و توخالی خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان سخنان خود رفع دغدغه‌های معیشتی معلمان را خواستار شد و تصریح کرد: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است. معلمی که دغدغه مالی داشته باشد نمی‌تواند به درستی وظیفه خود را انجام دهد.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه دکتر یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، به ارائه گزارشی از وضعیت وزارتخانه آموزش و پرورش پرداخت و پیاده سازی سند تحول بنیادی را اولویت اول این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: با پیاده سازی این سند تحول و بهره گیری از افرادی با تفکر ناب اسلامی، اسناد مخالف را کنار خواهیم زد.

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد