Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش

با همکاری حوزه های علمیه فصل جدیدی را در تقویت باور‌های اعتقادی دانش آموزان آغاز می کنیم.

شناسه مطلب: 12928
زمان انتشار: دوشنبه 15 آذر 1400 ساعت 15:04

وزیر آموزش و پرورش بر کمک حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی برای تقویت مباحث دینی، اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید در قم بر همکاری با حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت؛ لازم است نهادی دینی و حوزوی برای رشد معنوی دانش آموزان کمک کند و آموزش و پرورش آمادگی دارد با روش‌های جذاب و جدید و کارآمد این امکان را برای رشد معنوی دانش آموزان فراهم نماید .

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید اعتراف کنیم در این چهل ساله انقلاب اسلامی در خصوص آموزش دینی و ارتقاء آگاهی‌های اعتقادی دانش آموزان کم کاری شده است.

وی افزود: متاسفانه فقط در این سال‌ها، ما به فکر کنکور و آموخته‌های علمی دانش آموزان توجه کردیم و از مسائل دینی آن‌ها غافل شدیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما در دیدار‌های امروز با مراجع و علما به دنبال فعال کردن همکاری‌های بین حوزه و آموزش و پرورش هستیم تا زمینه حضور طلاب جوان مستعد و آموزش ‌دیده را در مدارس فراهم کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باور‌های اعتقادی دینی و اسلامی دانش آموزان آغاز کنیم.

دکتر نوری با اشاره به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پروش از دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها گفت: برای تقویت مناطق محروم براساس شاخصه‌های پیشرفت و برخورداری، تربیت نیروی مورد نیاز و تقویت امکانات در دستور کار این وزارت خانه است.

وزیر آموزش و پرورش  افزود؛ برخی کشور‌های اسلامی متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰ این دستورالعمل‌های غربی را که با مبانی وحیانی و اعتقادی و قرآنی ما کیلومتر‌ها فاصله دارد در مدارس اجرا کنند و ما به دنبال این هستیم که در مجموعه بین المللی که به زودی برگزار خواهد شد این سند را نقد کنیم و برای آن پاسخ متقن و مستند ارائه دهیم.

آقای نوری توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید عنوان کرد و یادآور شد: تلاش خواهیم کرد با توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیز مدارس مناطق محروم آموزش در این مناطق را ارتقا دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۰ خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود داشتن چنین سند جامع و کاملی، سند ۲۰۳۰ را وارد کشور کردند که هیچ ارتباطی با منابع وحیانی و دینی ما ندارد.



درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود