Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش

با همکاری حوزه های علمیه فصل جدیدی را در تقویت باور‌های اعتقادی دانش آموزان آغاز می کنیم.

شناسه مطلب: 12928
زمان انتشار: دوشنبه 15 آذر 1400 ساعت 15:04

وزیر آموزش و پرورش بر کمک حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی برای تقویت مباحث دینی، اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید در قم بر همکاری با حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت؛ لازم است نهادی دینی و حوزوی برای رشد معنوی دانش آموزان کمک کند و آموزش و پرورش آمادگی دارد با روش‌های جذاب و جدید و کارآمد این امکان را برای رشد معنوی دانش آموزان فراهم نماید .

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید اعتراف کنیم در این چهل ساله انقلاب اسلامی در خصوص آموزش دینی و ارتقاء آگاهی‌های اعتقادی دانش آموزان کم کاری شده است.

وی افزود: متاسفانه فقط در این سال‌ها، ما به فکر کنکور و آموخته‌های علمی دانش آموزان توجه کردیم و از مسائل دینی آن‌ها غافل شدیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما در دیدار‌های امروز با مراجع و علما به دنبال فعال کردن همکاری‌های بین حوزه و آموزش و پرورش هستیم تا زمینه حضور طلاب جوان مستعد و آموزش ‌دیده را در مدارس فراهم کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باور‌های اعتقادی دینی و اسلامی دانش آموزان آغاز کنیم.

دکتر نوری با اشاره به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پروش از دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها گفت: برای تقویت مناطق محروم براساس شاخصه‌های پیشرفت و برخورداری، تربیت نیروی مورد نیاز و تقویت امکانات در دستور کار این وزارت خانه است.

وزیر آموزش و پرورش  افزود؛ برخی کشور‌های اسلامی متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰ این دستورالعمل‌های غربی را که با مبانی وحیانی و اعتقادی و قرآنی ما کیلومتر‌ها فاصله دارد در مدارس اجرا کنند و ما به دنبال این هستیم که در مجموعه بین المللی که به زودی برگزار خواهد شد این سند را نقد کنیم و برای آن پاسخ متقن و مستند ارائه دهیم.

آقای نوری توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید عنوان کرد و یادآور شد: تلاش خواهیم کرد با توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیز مدارس مناطق محروم آموزش در این مناطق را ارتقا دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۰ خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود داشتن چنین سند جامع و کاملی، سند ۲۰۳۰ را وارد کشور کردند که هیچ ارتباطی با منابع وحیانی و دینی ما ندارد.



تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است