Print
Zoom In
Zoom Out

نونهالی با تفکرات بزرگ؛

تجلیل مرکز پژوهش های تبلیغی حوزه علمیه قم از کودک نویسنده کتاب «حاج قاسم و بچه ها»

شناسه مطلب: 12913
زمان انتشار: يكشنبه 14 آذر 1400 ساعت 09:06

مرکز پژوهش های تبلیغی حوزه در راستای تشویق و آشنایی نسل سردار آسمانی با مکتب نورانی شهید سلیمانی و همچنین تبلیغ مؤلفه های این مکتب، از زهرا دریکوند کوچکترین نویسنده کشور در حوزه ی ایثار و شهادت تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها «زهرا دریکوند»، دختر ۸ ساله لرستانی اهل منطقه ماسور خرم‌آباد و ساکن قم است که در دومین سال حضور خود در مدرسه با خلاقیتی منحصر بفرد توانست تفکرات درونی خود را بر روی کاغذ جاری کند و عنوان کوچکترین نویسنده کشور با موضوع سردار سلیمانی و کوچکترین نویسنده لرستانی را به خود اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش، «زهرا خانم» کودک  ۸ ساله‌ای است که کتاب «حاج قاسم و بچه‌ها» را در سن ۷ سالگی نوشت و در سن ۸ سالگی مجوز نشر گرفت و توانست عنوان کوچکترین نویسنده در مورد سردار دل‌ها را در کشور به خود اختصاص دهد. پدر زهرا دریکوند، وی را دختری با تفکرات بزرگ توصیف می‌کند و بر این باور است که والدین باید فرزندان را در دوران کودکی به مطالعه عادت دهند.

حجت‌الاسلام روح‌اله دریکوند با اشاره به اینکه زهرا خانم، اهل برنامه‌ریزی روزانه است و ساعت ها کتاب می‌خواند و هنر نقاشی، خط و نوشتن داستان در موضوعات مختلف را از سن ۷ سالگی شروع کرده است، تصریح کرد: پیش از زهرا، كودكان دیگری توانسته‌اند در سنین پایین در موضوعات مختلف كتاب چاپ كنند. اما «زهرا دریکوند» که کتاب «حاج قاسم و بچه‌ها» را در سن هفت سالگی نوشت و در سن ۸ سالگی مجوز نشر گرفت، توانست عنوان کوچکترین نویسنده در مورد سردار دلها و کوچکترین نویسنده لرستانی را به خود اختصاص دهد و این اثر با برکت را تقدیم رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی و دختر شجاع شهید سلیمانی نمود.

حجت الاسلام زنگویی مسئول بخش مکتوبات و منشورات مرکز پژوهش های تبلیغی در تجلیلی از این دانش آموز خوش استعداد اظهار داشت: شخصیت والا و منحصر به فرد سردار سلیمانی از روی محبت و تواضع، در برخورد با کودکان از جمله نکات بارز و برجسته‌ی این شخصیت عظیم الشان است که ما را به سوی سبک رفتاری هادیان و الگوها و اسوه‌های بشریَت یعنی پیامبران و امامان معصوم سوق می‌دهد، الگوهایی که با رفتار نیکوی خود، کودکان را شیفته‌ی معنویات و رشد و تعالی می‌نمودند.

وی افزود؛ کودکان به دلیل نزدیک بودن به مبدأ فطرت و بهره‌مندی از ذهن و دلی پاک، از نظر تربیتی در شرایط مناسب تری قرار دارند و نسبت به دریافت و پذیرش مطالب آماده‌تر هستند. بلاشک اتصال کودکان با این مکتب، آن هم  با شیوه‌های مؤثر و با موقعیت‌شناسی دقیق، سر منشأ هدایت و عامل تشویق کودکان به خداشناسی، عبادت، دعا و مناجات و تمام فضائل اخلاقی است و نقش مهمی در تربیت و شکوفایی استعداد‌های نهفته آنان دارد و مسیر آینده را برای کودکان و جامعه تغییر خواهد داد.

زهرا دریکوند علاوه بر نوشتن کتاب، در عرصه پاسخ به پرسش های اعتقادی برای دانش‌آموزان ابتدایی دوره‌ی اول به صورت داستان پردازی وارد شده و اولین داستان وی در این موضوع، با عنوان «خدا کجاست؟ چرا او را نمی بینیم؟» در ماهنامه‌ی علمی ـ اطلاع رسانی «سفیر امین» ویژه‌ی مبلّغان و مربّیان دانش‌آموزی (سال اول، شماره 6، آذر ماه 1400) نیز به چاپ رسیده است.

گفتنی است،حجت الاسلام مهدی اکبری کارشناس تامین محتوای مرکز پژوهش های تبلیغی، حجت الاسلام علی ملکوتی نیا سردبیر مجله مبلغان و حجت الاسلام محمد زنگوئی سردبیر مجله سفیر امین، از زهرا دریکوند این نویسنده کوچک تقدیر کردند.

 

 

معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود