Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای قزوین تشریح کرد:

ضرورت معرفی احکام و ویژگی های یک مرجع تقلید به دانش آموزان

شناسه مطلب: 12907
زمان انتشار: شنبه 13 آذر 1400 ساعت 09:29

رئیس کمیته همکاریها و امام جمعه قزوین بر ضرورت تببین وظیفه ما این است که هر دو مولفه مرجع و رهبر را به جامعه به ویژه دانش آموز بشناسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، نشست هماهنگی به منظور اجرای طرح تقلید و مرجع شناسی ویژه دانش آموزان استان در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد.

این نشست با هدف برنامه ریزی و سیاست گذاری در راستای آشناسازی دانش آموزان با موضوع مرجعیت و ضرورت‌ مرجع شناسی و اجرای برنامه های ویژه برای جشن تکلیف دانش آموزان ، در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه قزوین برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشستی که با موضوع اهمیت مرجع شناسی دانش آموزان برگزار شد، گفت: در مرجع شناسی دانش آموزان، قدم اول ما باید خود معلمان باشند که در این زمینه آگاهی آنها باید ارتقاء یابد چرا که اگر معلمی اهمیت مرجع را فهمیده باشد بدون شک در این مسئله نسبت به دانش آموزان بی‌تفاوت عبور نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشستی که با موضوع اهمیت مرجع شناسی دانش آموزان با حضور برخی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ما این است که هر دو مولفه مرجع و رهبر را به جامعه به ویژه دانش آموز بشناسانیم.

 وی با بیان اینکه امر ولایت بسیار مهم است، افزود: مرجع فقط فتوا می‌دهد اما رهبر این امور را مدیریت هم می‌کند لذا اگر مرجع و رهبر یکی باشد هم فتوا می‌دهد و هم مدیریت می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: طبق احادیث در اصول کافی؛ اگر شخصی تمام شب‌ها را نماز و تمام روزها را روزه بدارد، تمام اموالش را در راه خدا بدهد و هرسال هم حج برود اما اگر رهبر و امامش را نشناسد ذره‌ای ثواب در نزد خدا نخواهد داشت و اهل ایمان به حساب نمی‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: اگر مرجع شناسی در کنار رهبرشناسی قرار نگیرد در واقع تمام کارهای ما بیهوده است؛ همچنین شناخت درست مرجع اعلم هم باید مدنظر همه ما باشد.

 امام جمعه قزوین ابراز کرد: اگر غفلت کنیم با توجه به سیستم تبلیغی که شیعیان انگلیسی دارند نیز فرزندان ما را فریب داده و جذب خود می‌کنند؛ پس باید از کلی‌گویی در زمینه مرجع شناسی اجتناب کرده و به مصادیق هم توجه کنیم.

 وی افزود: در مرجع شناسی دانش آموزان، قدم اول ما باید خود معلمان باشند که در این زمینه آگاهی آنها باید ارتقاء یابد چرا که اگر معلمی اهمیت مرجع را فهمیده باشد بدون شک در این مسئله نسبت به دانش آموزان بی‌تفاوت عبور نخواهد کرد.



تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

به همت دفترتبلیغات اسلامی

کتاب « کار در کلاس» ویژه مقطع پیش‌دبستانی منتشر شد

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان

تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

امام جمعه اهواز

مکتب حاج قاسم  حاصل پیوند تربیتی  منزل، مدرسه و مسجد است  

مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

سه‌شنبه‌های حضور؛

 پیوند مدرسه، مسجد و نسل جدید در شهرستان دنا + و تصاویر

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تکاپوی طلاب برای پاسخ به شبهات دینی

امام جمعه رباط کریم:

لزوم همکاری همه دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

راهکارهای همکاری استعدادهای درخشان با حوزه علمیه اصفهان بررسی شد

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور

طلاب طرح امین عضو مؤثر تیم تربیتی مدارس باشند

به همت دفترتبلیغات اسلامی

کتاب « کار در کلاس» ویژه مقطع پیش‌دبستانی منتشر شد

گزارشی از دوره آموزشی توجیهی کریمه اهل‌بیت(س)

تحولی نو در نظام تعلیم و تربیت اسلامی با اجرای طرح امین   

گزارشی از یک نشست استانی

از گلایه های طلاب طرح امین تا توضیحات با سعه صدر مسئولین