Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای قزوین تشریح کرد:

ضرورت معرفی احکام و ویژگی های یک مرجع تقلید به دانش آموزان

شناسه مطلب: 12907
زمان انتشار: شنبه 13 آذر 1400 ساعت 09:29

رئیس کمیته همکاریها و امام جمعه قزوین بر ضرورت تببین وظیفه ما این است که هر دو مولفه مرجع و رهبر را به جامعه به ویژه دانش آموز بشناسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، نشست هماهنگی به منظور اجرای طرح تقلید و مرجع شناسی ویژه دانش آموزان استان در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد.

این نشست با هدف برنامه ریزی و سیاست گذاری در راستای آشناسازی دانش آموزان با موضوع مرجعیت و ضرورت‌ مرجع شناسی و اجرای برنامه های ویژه برای جشن تکلیف دانش آموزان ، در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه قزوین برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشستی که با موضوع اهمیت مرجع شناسی دانش آموزان برگزار شد، گفت: در مرجع شناسی دانش آموزان، قدم اول ما باید خود معلمان باشند که در این زمینه آگاهی آنها باید ارتقاء یابد چرا که اگر معلمی اهمیت مرجع را فهمیده باشد بدون شک در این مسئله نسبت به دانش آموزان بی‌تفاوت عبور نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشستی که با موضوع اهمیت مرجع شناسی دانش آموزان با حضور برخی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ما این است که هر دو مولفه مرجع و رهبر را به جامعه به ویژه دانش آموز بشناسانیم.

 وی با بیان اینکه امر ولایت بسیار مهم است، افزود: مرجع فقط فتوا می‌دهد اما رهبر این امور را مدیریت هم می‌کند لذا اگر مرجع و رهبر یکی باشد هم فتوا می‌دهد و هم مدیریت می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: طبق احادیث در اصول کافی؛ اگر شخصی تمام شب‌ها را نماز و تمام روزها را روزه بدارد، تمام اموالش را در راه خدا بدهد و هرسال هم حج برود اما اگر رهبر و امامش را نشناسد ذره‌ای ثواب در نزد خدا نخواهد داشت و اهل ایمان به حساب نمی‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: اگر مرجع شناسی در کنار رهبرشناسی قرار نگیرد در واقع تمام کارهای ما بیهوده است؛ همچنین شناخت درست مرجع اعلم هم باید مدنظر همه ما باشد.

 امام جمعه قزوین ابراز کرد: اگر غفلت کنیم با توجه به سیستم تبلیغی که شیعیان انگلیسی دارند نیز فرزندان ما را فریب داده و جذب خود می‌کنند؛ پس باید از کلی‌گویی در زمینه مرجع شناسی اجتناب کرده و به مصادیق هم توجه کنیم.

 وی افزود: در مرجع شناسی دانش آموزان، قدم اول ما باید خود معلمان باشند که در این زمینه آگاهی آنها باید ارتقاء یابد چرا که اگر معلمی اهمیت مرجع را فهمیده باشد بدون شک در این مسئله نسبت به دانش آموزان بی‌تفاوت عبور نخواهد کرد.

تحقق برنامه های همکاریها (11)

توانمند سازی فرهنگیان یزد

تحقق برنامه های ستاد( 10)

نشست توانمندسازی مربیان امین استان کرمانشاه برگزار شد) + تصاویر

تحقق برنامه های همکاریها (9)

دوره توانمندسازی طلاب، روحانیون و ائمه جماعات مدارس آذربایجان شرقی برگزار گردید

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

اسلام و ارزش‌های آن را با زبان ساده و شیرین به دانش‌آموزان بگویید

تحقق برنامه های همکاریها (8)

بازدید دانش آموزان از کتابخانه مجتهده "بانوامین"

بسیج در کلام امام خامنه ای

جملاتی ناب از رهبرمعظم انقلاب درباره بسیج

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

گفت وکو با مولف کتاب «مبلغ کودک، تبلیغ با نمک»

گزارشی از فعالیت مبلغین موسسه الزهرای قم در لرستان

تحقق برنامه های همکاریها (7)

فیلم / نگاهی به طرح ملی تعالی پیوند مدرسه، مسجد و منزل "سه میم"

 فیلم/ تحقق برنامه های همکاریها (6)

 آشنایی با مدارس وابسته به حوزه علمیه

تحقق برنامه های همکاریها (5)

نشست طرح پیوند مسجد ،مدرسه و منزل در پاکدشت

تحقق برنامه های همکاریها (4)

برگزاری دوره آموزشی مهارتی« راه نشان تربیت » در شهرستانهای تهران

تحقق برنامه های همکاریها (3)

اجرای آزمایشی طرح "سه میم" دربرخی مدارس 12 استان

با حضور مسئولین شهر سلماس؛

اولین همایش مدارس مجری طرح تربیتی امین شهرستان سلماس برگزار شد

با حضور طلاب و دانشجویان

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان در شهرستان های جنوب استان کرمان