Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای قزوین تشریح کرد:

ضرورت معرفی احکام و ویژگی های یک مرجع تقلید به دانش آموزان

شناسه مطلب: 12907
زمان انتشار: شنبه 13 آذر 1400 ساعت 09:29

رئیس کمیته همکاریها و امام جمعه قزوین بر ضرورت تببین وظیفه ما این است که هر دو مولفه مرجع و رهبر را به جامعه به ویژه دانش آموز بشناسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، نشست هماهنگی به منظور اجرای طرح تقلید و مرجع شناسی ویژه دانش آموزان استان در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد.

این نشست با هدف برنامه ریزی و سیاست گذاری در راستای آشناسازی دانش آموزان با موضوع مرجعیت و ضرورت‌ مرجع شناسی و اجرای برنامه های ویژه برای جشن تکلیف دانش آموزان ، در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه قزوین برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشستی که با موضوع اهمیت مرجع شناسی دانش آموزان برگزار شد، گفت: در مرجع شناسی دانش آموزان، قدم اول ما باید خود معلمان باشند که در این زمینه آگاهی آنها باید ارتقاء یابد چرا که اگر معلمی اهمیت مرجع را فهمیده باشد بدون شک در این مسئله نسبت به دانش آموزان بی‌تفاوت عبور نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشستی که با موضوع اهمیت مرجع شناسی دانش آموزان با حضور برخی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ما این است که هر دو مولفه مرجع و رهبر را به جامعه به ویژه دانش آموز بشناسانیم.

 وی با بیان اینکه امر ولایت بسیار مهم است، افزود: مرجع فقط فتوا می‌دهد اما رهبر این امور را مدیریت هم می‌کند لذا اگر مرجع و رهبر یکی باشد هم فتوا می‌دهد و هم مدیریت می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: طبق احادیث در اصول کافی؛ اگر شخصی تمام شب‌ها را نماز و تمام روزها را روزه بدارد، تمام اموالش را در راه خدا بدهد و هرسال هم حج برود اما اگر رهبر و امامش را نشناسد ذره‌ای ثواب در نزد خدا نخواهد داشت و اهل ایمان به حساب نمی‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: اگر مرجع شناسی در کنار رهبرشناسی قرار نگیرد در واقع تمام کارهای ما بیهوده است؛ همچنین شناخت درست مرجع اعلم هم باید مدنظر همه ما باشد.

 امام جمعه قزوین ابراز کرد: اگر غفلت کنیم با توجه به سیستم تبلیغی که شیعیان انگلیسی دارند نیز فرزندان ما را فریب داده و جذب خود می‌کنند؛ پس باید از کلی‌گویی در زمینه مرجع شناسی اجتناب کرده و به مصادیق هم توجه کنیم.

 وی افزود: در مرجع شناسی دانش آموزان، قدم اول ما باید خود معلمان باشند که در این زمینه آگاهی آنها باید ارتقاء یابد چرا که اگر معلمی اهمیت مرجع را فهمیده باشد بدون شک در این مسئله نسبت به دانش آموزان بی‌تفاوت عبور نخواهد کرد.



دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

آیت‌الله جوادی آمل در دیدار وزیر آموزش و پرورش :

اهل بیت علیهم السلام جان خود را فدای هدایت مردم کردند تا عاقل و عادل بسازند.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!