Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش:

دستیابی به «جامعه صالح» درگرو «مدرسه صالح» و تربیت «دانش آموزان تمام ساحتی» است

شناسه مطلب: 12891
زمان انتشار: سه شنبه 09 آذر 1400 ساعت 08:44

وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست مجازی با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، گفت: دستیابی به «جامعه صالح» و «شهروند خوب و مسؤول» درگرو داشتن «مدرسه صالح» و تربیت «دانش آموزان تمام ساحتی» است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتریوسف نوری در دومین روز از آغاز به کار رسمی خود، در نشست با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس و در فضای مجازی برگزار شد، با تقدیر از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرهنگیان، اظهار کرد: علمی دارای فضیلت است که دارای «تقوا» باشد، اگر فرد در مراتب تربیتی ششگانه پیشرفت کند،  «حکمت»، حاصل خواهد شد.

وی افزود: دستیابی به «جامعه صالح» و «شهروند خوب و مسؤول» درگرو ایجاد «مدرسه صالح» و تربیت «دانش آموزان تمام ساحتی» است؛ اما چون در عمل، دانش آموزان تحت تأثیر  «کنکور» ، تنها در یک ساحت تربیتی رشد می کنند و از سایر ساحت ها باز می مانند، ممکن است شهروند مطلوب تربیت نشود.

نوری تصریح کرد: هر چند قدم های خوبی در راستای تحول در نظام تعلیم و تربیت از سال ۹۰ تاکنون در قالب سند تحول بنیادین برداشته شده است، اما سند تحول بنیادین چنان که باید، پیاده سازی نشده و بیشتر به شکل اداری به آن پرداخته شده است.

وی  «سواد» را به معنی داشتن  «مدرک تحصیلی»  ندانست و افزود:  انجام فرآیند گزینش افراد برای جذب در دستگاه ها، در فرصتی محدود، مطلوب نیست؛ زیرا در این فرصت کم، امکان تشخیص افراد شایسته دشوار است.

وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از مواردی که باعث شده به سمت سواد اسمی و تک ساحتی برویم، وجود مسائل مبتلا به، در نیروی انسانی است؛ لذا علاوه بر افزایش ظرفیت ها، باید زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان را برای جذب نیروهای نخبه و شایسته، آماده کنیم.

وی گفت: اجرای دقیق سیاست ها و راهبردهای مندرج در اسناد بالادستی و منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، مشکلات نیروی انسانی را مرتفع خواهد کرد.

نوری با اشاره به وقوع زلزله استان هرمزگان و تخریب برخی مدارس، تصریح کرد: هرچند مقرر شده با مشارکت خیرین، به زودی تعدادی مدرسه ۳ کلاسه در مناطق زلزله زده هرمزگان احداث شود اما در کوتاه مدت نیز با دایر کردن کلاس های موقت، مشکل فضای آموزشی را رفع خواهیم کرد.

 

وی ادامه کرد: استفاده از ظرفیت های موجود و مناسب، جهت ارائه آموزش ها، از جمله فضاهایی مانند کانون های تربیتی و سایر مراکز فرهنگی، می توان مشکل کمبود کلاس درس در این  استان را  در کوتاه مدت، برطرف کرد.

عضو کابینه دولت مردمی، ایران قوی خاطرنشان کرد:  ضروری است، مدیران از ظرفیت شوراها برای رفع مشکلات آموزشی ناشی از کرونا، بیش از پیش بهره مند شوند.



مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

به همت دفترتبلیغات اسلامی

کتاب « کار در کلاس» ویژه مقطع پیش‌دبستانی منتشر شد

حضور دبیر ستاد همکاریها در راهپیمایی روز استکبار ستیزی

تازه های نشر

انتشارکتاب الکترونیکی «۱۳ آبان»

نماهنگ روز استکبار ستیزی

روایت رهبرمعظم  انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

تعامل باحوزه‌علمیه ارتقا تعلیم و تربیت دینی را به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تقویت جنبه اعتقادی نومعلمان از وظایف شورای همکاریها است.

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

تصاویر/ آیین معرفی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان