Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پژوهش ستاد همکاری‌ها:

نیمی از طلاب طرح امین جهادی کار می‌کنند

شناسه مطلب: 12875
زمان انتشار: جمعه 05 آذر 1400 ساعت 23:30

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر بیش از 4هزار مبلغ طرح امین در مدارس سراسر کشور مشغول به فعالیت‌های محوله هستندکه نیمی از آنان به‌ویژه در مناطق محروم به صورت کاملا جهادی فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا رحیمی، امروز در گردهمایی دبیران کمیته‌های همکاری استان لرستان که در مجتمع یاوران مهدی(عج) منطقه جمکران، گردهم آمده بودند در سخنانی اظهارکرد: تعامل و همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش به شکلی که امروز شاهد آن هستیم، اقدام و حرکت مشترکی برای رسیدن به اهداف اسناد بالادستی و سند بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه رسالت معاونین پرورشی و فرهنگی برنامه ریزی است، افزود: امروز رسالت معاونین پرورشی و فرهنگی برنامه ریزی و نظارت بر اجرای درست طرح ها و برنامه های پرورشی و فرهنگی در مدرسه است. ارائه طرح ها و برنامه های مصوب و رصد کیفیت انجام آن بر عهده معاونین پرورشی است که متاسفانه خلا آن را در مدارس شاهد هستیم.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع طلاب طرح امین پراخت و اظهارکرد: زمانیکه مبلغ طرح امین حکم فعالیت خود را می‌گیرد، در بدو مراجعه به معاونت های پرورشی و فرهنگی، در وهله نخست مبلغ را به مدیر مدرسه و سایر کادر معرفی کنید و درواقع یک معارفه ای صورت گیرد و سپس مبلغ به وظایف خود بپردازد.

وی ادامه داد: در یک طرح نظرسنجی با رعایت تمام نکات استاندارد و مخفی بودن مشخصات فرد، علی رغم همه مشکلاتی که می‌دانیم، طلاب مبلغ 96درصد تعامل و همکاری را خوب ثبت کرده‌اند و در پاسخ به این سوال که آیا توانسته اید به سوالاتی که دانش آموزان از شما دارند پاسخ اغنایی دهید، علی‌رغم اینکه این سوال را خانواده‌ها و عوامل مدرسه ارزیابی طلاب طرح امین را خوب بیان کرده‌اند، اما خود طلاب رضایت چندانی از میزان زحمات خود ندارند و این نگاه جهادی و معرفتی هنوز در بین جوانان ما زنده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به حضور فعال سرباز طلبه ها در مدارس اشاره کرد و گفت: همین نظرسنجی را از سرباز طلبه‌ها داشته‌ایم با سوالات متفاوت و متعدد جالب است بدانید، ۹۷ درصد اعلام کردند اگر قرار باشد دوباره سربازی برویم باز هم آموزش و پرورش را برای سربازی انتخاب خواهیم کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانید از سال ۱۳۹۵ با پیشنهاد ستاد همکاری‌ها و موافقت فرماندهی معظم کل قوا جذب طلاب در قالب نظام وظیفه برای آموزش و پرورش مجاز شمرده شد و سال اول اجرای آن با ۵۰۰ نفر آغاز و امروز سالانه دو هزار نفر از طلاب خدمت نظام وظیفه خود را در آموزش و پرورش سپری می‌کنند.

این کارشناس تعلیم و تربیت ادامه داد: بر اساس این نظرسنجی ۴۸ درصد طلاب جذب شده علاوه بر فعالیت‌های تربیتی و دینی به تدریس دروس تخصصی همچون علوم و معارف اسلامی، تفکر سبک زندگی، فلسفه، منطق و... می‌پردازند، ۲۵ درصد از افراد علاوه بر تحصیل حوزوی دارای مدرک تحصیلی آکادمیک هستند و بیش از ۷۳ درصد آنان دارای تحصیلات سطح دو تا چهار حوزوی می‌باشند.

رحیمی بیان کرد: ۷۰ درصد طلاب وظیفه متاهل و ۳۰ درصد مجرد هستند، ۳۵ درصد دارای یک فرزند و ۲۴ درصد دو به بالا فرزند دارند.

 معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌ها با بیان اینکه ۴۸ درصد طلاب، قبل از ورود به آموزش و پرورش در قالب نظام وظیفه عمومی دوره‌های تخصصی و مهارتی تعلیم و تربیت کودک و نوجوان را گذرانده‌اند، گفت: با توجه به سپری کردن این دوره برای کسب مهارت بیشتر تمامی داوطلبان ملزم به گذراندن یک دوره ۵۴ ساعته کاربردی مهارتی می‌باشند.

وی ادامه داد: ۵۸ درصد طلاب وظیفه در بیش از یک مدرسه فعالیت دارند و ۷۸ درصد، همکاری مدیر با آنان را خوب، ۱۹ درصد متوسط و تنها ۲ درصد از همکاری و تعامل مدیر مدرسه ناراضی بوده‌اند.

معاون ستاد همکاری‌ها بیان کرد: ۹۴ درصد طلاب تعامل با خانواده‌ها در حوزه تعلیم و تربیت فرزندان با مبلغان را خوب ارزیابی کرده‌اند و در طول سال گذشته، ۹۸ درصد طلاب وظیفه با توجه به مجازی بودن آموزش‌های علمی و تربیتی، با استفاده از ایتا و شاد توانسته‌اند فعالیت‌های خود ادامه دهند به گونه‌ای که ۵۷ درصد با استفاده از فضای شاد و مابقی در سایر شبکه‌های اجتماعی همچون ایتا و سروش فعالیت داشته‌اند.

رحیمی بیان کرد: ۹۱ درصد محتوای تولیدی برای فضای مجازی توسط خود طلاب وظیفه و ۹ درصد، از تولیدات فرهنگی و آموزشی دیگران استفاده کرده‌اند.

معاون ستاد همکاری‌ها در پایان با ذکر این نکته که ۸۳ درصد طلاب وظیفه در دوران خدمت به تحصیل خود ادامه داده‌اند، گفت: بیش از ۹۰ درصد افراد به صورت غیرحضوری به این امر اهتمام داشته‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد، آموزش و پرورش از این ظرفیت ایجاد شده توسط حوزه های علمیه بیش از پیش با برنامه ریزی دقیق تر بهره برداری کند.

رحیمی در پایان با اشاره به ماهنامه «سفیر امین» ویژه مبلغان طرح امین گفت: این ماهنامه در راستای آگاهی بخشی و ارتقای معرفتی طلاب طرح امین از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه به صورت رایگان منتشر و در فضای مجازی در اختیار علاقه‎مندان قرار می گیرد.

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»