Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای اصفهان:

دانش‌آموزان و دانشجویان در گام سوم انقلاب اسلامی، الگویی شایسته برای جهان باشند

شناسه مطلب: 12814
زمان انتشار: يكشنبه 16 آبان 1400 ساعت 19:21

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اظهار کرد دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در گام سوم انقلاب اسلامی می‌توانند الگویی شایسته برای جهانیان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار نمایندگان و مسئولان تشکل‌های دانش‌آموزی استان اصفهان با گرامیداشت روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: امام راحل در بیانیه‌ای که برای سالگرد شهادت محمدحسین فهمیده ارائه کردند فرمودند که این نوجوان 13 ساله، رهبر ماست؛ او راه را به ما نشان می‌دهد که برای حفظ دین، ناموس و مملکت جان دهیم تا بقیه مردم از دست جنایتکاران نجات پیدا کنند.

وی با اشاره به تجمع مردم در دانشگاه تهران و شهادت جمعی از دانش آموزان به دست مزدوران رژیم پهلوی افزود: تبعید امام راحل به ترکیه در سال 43 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 از دیگر وقایعی است که در ماه آبان رخ داده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی آحاد مردم در گام سوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در گام سوم انقلاب اسلامی می‌توانند الگویی شایسته برای جهانیان باشند، این الگو بودن باید به صورت عملی باشد؛ امروز زمانی است که اگر آموخته‌ایم نماز اول وقت چقدر خوب است، همه در زمان اذان دست از کار بکشیم و نماز بخوانیم، این همان الگو بودن عملی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد تشکل‌های دانش‌آموزی اظهار داشت: جمعیت دانش‌آموزی استان اصفهان 920 هزار نفر است و استان اصفهان در جمع 7 استان بزرگ کشور از نظر تعداد دانش‌آموزی است.

محمد اعتدادی افزود: 4 تشکل دانش‌آموزی در استان اصفهان فعال هستند که کارهای زیربنایی انجام می‌دهند؛ بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی از جمله این تشکل‌ها است که هر کدام زمینه فعالیت اختصاصی دارند.

مسئول اتحادیه دانش آموزان استان اصفهان در این دیدار گفت: هزار مدرسه و 10 هزار دانش آموز نخبه زیر پوشش این اتحادیه هستند.

وی افزود: مأموریت اصلی اتحادیه دانش آموزی، نخبه پروری و آموزش های تشکیلاتی برای تربیت دانش آموزان جهت ورود به مسئولیتهای اجتماعی و حاکمیتی در آینده است.

محسن جعفری با بیان اینکه این اتحادیه به عنوان قدیمی ترین تشکل دانش آموزی در بین تشکل ها می باشد بیان کرد: اتحادیه دانش آموزی این افتخار را دارد که در طول 42 سال گذشته همواره از جانب امام خمینی و مقام معظم رهبری نماینده ای در این تشکل داشته است.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان نیز در این دیدار عنوان کرد: 7 تا 13 آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نام گذاری شده است و 62 حوزه بسیج دانش‌آموزی در استان اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و غیره فعال هستند.

رجب پور تصریح کرد: رونمایی از سایت "سر سفره شهدا" و جمع‌آوری آلبوم تصاویر شهدا، برگزاری اردوهای راهیان نور به صورت مجازی و پخش مستقیم از مناطق عملیاتی به همراه روایتگری با همکاری آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی برای مشارکت 70 هزار دانش‌آموز در این اردوها و اجرای طرح شهید بهنام محمدی برای اتصال برنامه‌های تربیتی مسجد، منزل و مدرسه در 290 مدرسه استان از جمله برنامه‌هایی است که توسط بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

عباس زهیری، مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان در این دیدار با اشاره به وظایف تشکل سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی باتوجه به دانش آموزان زیاد جذب شده در این تشکل وظیفه تقویت روحیه جمعی و آموزش مهارت های زندگی را در دانش آموزان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»