Print
Zoom In
Zoom Out

تولید داستان‌های قرآنی و مذهبی ویژه آموزش و پرورش استثنایی

شناسه مطلب: 12810
زمان انتشار: چهارشنبه 12 آبان 1400 ساعت 15:08

حجت‌الاسلام محمد تبرته فراهانی، مدیر تیم‌ ایده‌ آوای علم و ایمان مهرورزان، گفت: در درس پرورشی یک سری داستان قرآنی و مذهبی را ویژه آموزش و پرورش استثنایی تهیه کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

حجت‌الاسلام محمد تبرته فراهانی، مدیر تیم ایده‌ آوای علم و ایمان مهرورزان هسته فناور مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، گفت: یکسری فعالیت آموزشی در قالب تولید محتوای دروس عربی و پرورشی به زبان اشاره ویژه دانش‌آموزان ناشنوا را به سفارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جهت انتشار در پیام رسان شاد عهده‌دار شده‌ایم.

وی افزود: به این صورت که در درس پرورشی یکسری داستان قرآنی و مذهبی را ویژه آموزش و پرورش استثنایی تهیه کرده‌ایم؛ همچنین تدریس درس عربی پایه هفتم و هشتم را هم عهده‌دار شده‌ایم که مشغول ضبط این برنامه هستیم.

مدیر تیم ایده آوای علم و ایمان مهرورزان اظهار کرد: با توجه به اینکه عربی پایه هشتم، درس رسمی است و به دلیل سختی‌هایی که در تدریس دروس این پایه برای دانش‌آموزان ناشنوا وجود دارد و نتوانستند از مربی‌های رسمی آموزش و پرورش استفاده کنند، لذا از تیم ما درخواست شد که عربی را هم تدریس کنیم که هر پایه در قالب ۱۰ درس است که تا کنون پنج درس از پایه هشتم را ضبط و ارسال کرده‌ایم.

وی یادآور شد: هر درس از کتاب عربی در حدود چهار کلیپ ۱۵ دقیقه‌ای مشتمل بر واژگان، متن درس، تمرین‌ها و کنزالحکمه ضبط شده است.

حجت‌الاسلام تبرته فراهانی تصریح کرد: البته کلیپ‌های ضبط شده به یکی از کارشناسان دروس عربی سپرده می‌شود تا مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از تأیید، در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به صرف زمان طولانی در تولید محتوای درسی ویژه ناشنوایان گفت: با توجه به زمان‌بر بودن زبان اشاره، لذا در تولید این کلیپ‌ها محدودیت زمانی وجود ندارد، مثلاً درسی که معلم در ۲۰ جلسه تدریس می‌کند را ما در زبان اشاره حدود دوبرابر زمان لازم داریم و با توجه به معیارهای آموزشی برای ناشنوایان، باید دروس مناسب‌سازی شود.

هسته فناور مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به ضرورت تولید محتوای جدید برای دانش‌آموزان ناشنوا اظهار کرد: برای هر پایه تحصیلی یک ماه وقت صرف کردیم تا محتوا و پاورپوینت آماده شود و سپس برای ضبط و تدوین اقدام کنیم، البته پاورپوینت دروس موجود بود ولی برای استفاده ناشنوایان مناسب نبود.

تبرته فراهانی ضمن بیان مثالی در خصوص تولید محتوای درسی ویژه دانش‌آموزان ناشنوا تصریح کرد: چون در هر درس کلمات جدید آموزش داده می‌شود، امکان آموزش یکباره ممکن نبود و باید کلمات را تک تک بیاوریم و ترجمه و ضبط کنیم یا مثلاً در تمارین، با توجه به ناشنوا بودن دانش آموزان، بسیاری از تمارین و هر سؤال یک اسلاید لازم دارد.

وی در پایان اضافه کرد: در سال‌های اخیر اعضای این تیم به صورت رسمی دو دوره حضوری آموزش زبان اشاره و سه دوره مجازی آموزش زبان اشاره برای مدرسین و معلمین آموزش و پرورش استثنایی کشور توسط آن سازمان برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام



مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

نماینده ولی‌فقیه درکهگیلویه و بویراحمد:

آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه نقش اساسی در تربیت نسل مؤمن و انقلابی دارند

حضور دبیر ستاد همکاریها در راهپیمایی روز استکبار ستیزی

تازه های نشر

انتشارکتاب الکترونیکی «۱۳ آبان»

نماهنگ روز استکبار ستیزی

روایت رهبرمعظم  انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

تعامل باحوزه‌علمیه ارتقا تعلیم و تربیت دینی را به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تقویت جنبه اعتقادی نومعلمان از وظایف شورای همکاریها است.

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

تصاویر/ آیین معرفی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان