Print
Zoom In
Zoom Out

تولید داستان‌های قرآنی و مذهبی ویژه آموزش و پرورش استثنایی

شناسه مطلب: 12810
زمان انتشار: چهارشنبه 12 آبان 1400 ساعت 15:08

حجت‌الاسلام محمد تبرته فراهانی، مدیر تیم‌ ایده‌ آوای علم و ایمان مهرورزان، گفت: در درس پرورشی یک سری داستان قرآنی و مذهبی را ویژه آموزش و پرورش استثنایی تهیه کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

حجت‌الاسلام محمد تبرته فراهانی، مدیر تیم ایده‌ آوای علم و ایمان مهرورزان هسته فناور مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، گفت: یکسری فعالیت آموزشی در قالب تولید محتوای دروس عربی و پرورشی به زبان اشاره ویژه دانش‌آموزان ناشنوا را به سفارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جهت انتشار در پیام رسان شاد عهده‌دار شده‌ایم.

وی افزود: به این صورت که در درس پرورشی یکسری داستان قرآنی و مذهبی را ویژه آموزش و پرورش استثنایی تهیه کرده‌ایم؛ همچنین تدریس درس عربی پایه هفتم و هشتم را هم عهده‌دار شده‌ایم که مشغول ضبط این برنامه هستیم.

مدیر تیم ایده آوای علم و ایمان مهرورزان اظهار کرد: با توجه به اینکه عربی پایه هشتم، درس رسمی است و به دلیل سختی‌هایی که در تدریس دروس این پایه برای دانش‌آموزان ناشنوا وجود دارد و نتوانستند از مربی‌های رسمی آموزش و پرورش استفاده کنند، لذا از تیم ما درخواست شد که عربی را هم تدریس کنیم که هر پایه در قالب ۱۰ درس است که تا کنون پنج درس از پایه هشتم را ضبط و ارسال کرده‌ایم.

وی یادآور شد: هر درس از کتاب عربی در حدود چهار کلیپ ۱۵ دقیقه‌ای مشتمل بر واژگان، متن درس، تمرین‌ها و کنزالحکمه ضبط شده است.

حجت‌الاسلام تبرته فراهانی تصریح کرد: البته کلیپ‌های ضبط شده به یکی از کارشناسان دروس عربی سپرده می‌شود تا مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از تأیید، در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به صرف زمان طولانی در تولید محتوای درسی ویژه ناشنوایان گفت: با توجه به زمان‌بر بودن زبان اشاره، لذا در تولید این کلیپ‌ها محدودیت زمانی وجود ندارد، مثلاً درسی که معلم در ۲۰ جلسه تدریس می‌کند را ما در زبان اشاره حدود دوبرابر زمان لازم داریم و با توجه به معیارهای آموزشی برای ناشنوایان، باید دروس مناسب‌سازی شود.

هسته فناور مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به ضرورت تولید محتوای جدید برای دانش‌آموزان ناشنوا اظهار کرد: برای هر پایه تحصیلی یک ماه وقت صرف کردیم تا محتوا و پاورپوینت آماده شود و سپس برای ضبط و تدوین اقدام کنیم، البته پاورپوینت دروس موجود بود ولی برای استفاده ناشنوایان مناسب نبود.

تبرته فراهانی ضمن بیان مثالی در خصوص تولید محتوای درسی ویژه دانش‌آموزان ناشنوا تصریح کرد: چون در هر درس کلمات جدید آموزش داده می‌شود، امکان آموزش یکباره ممکن نبود و باید کلمات را تک تک بیاوریم و ترجمه و ضبط کنیم یا مثلاً در تمارین، با توجه به ناشنوا بودن دانش آموزان، بسیاری از تمارین و هر سؤال یک اسلاید لازم دارد.

وی در پایان اضافه کرد: در سال‌های اخیر اعضای این تیم به صورت رسمی دو دوره حضوری آموزش زبان اشاره و سه دوره مجازی آموزش زبان اشاره برای مدرسین و معلمین آموزش و پرورش استثنایی کشور توسط آن سازمان برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام

تحقق برنامه های همکاریها (11)

توانمند سازی فرهنگیان یزد

تحقق برنامه های ستاد( 10)

نشست توانمندسازی مربیان امین استان کرمانشاه برگزار شد) + تصاویر

تحقق برنامه های همکاریها (9)

دوره توانمندسازی طلاب، روحانیون و ائمه جماعات مدارس آذربایجان شرقی برگزار گردید

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

اسلام و ارزش‌های آن را با زبان ساده و شیرین به دانش‌آموزان بگویید

تحقق برنامه های همکاریها (8)

بازدید دانش آموزان از کتابخانه مجتهده "بانوامین"

بسیج در کلام امام خامنه ای

جملاتی ناب از رهبرمعظم انقلاب درباره بسیج

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

گفت وکو با مولف کتاب «مبلغ کودک، تبلیغ با نمک»

گزارشی از فعالیت مبلغین موسسه الزهرای قم در لرستان

تحقق برنامه های همکاریها (7)

فیلم / نگاهی به طرح ملی تعالی پیوند مدرسه، مسجد و منزل "سه میم"

 فیلم/ تحقق برنامه های همکاریها (6)

 آشنایی با مدارس وابسته به حوزه علمیه

تحقق برنامه های همکاریها (5)

نشست طرح پیوند مسجد ،مدرسه و منزل در پاکدشت

تحقق برنامه های همکاریها (4)

برگزاری دوره آموزشی مهارتی« راه نشان تربیت » در شهرستانهای تهران

تحقق برنامه های همکاریها (3)

اجرای آزمایشی طرح "سه میم" دربرخی مدارس 12 استان

با حضور مسئولین شهر سلماس؛

اولین همایش مدارس مجری طرح تربیتی امین شهرستان سلماس برگزار شد

با حضور طلاب و دانشجویان

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان در شهرستان های جنوب استان کرمان