به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضارحیمی، معاون پژوهش و برنامهریزی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهارکرد: همانطور که میدانید از سال 1395با پیشنهاد ستاد همکاریها و موافقت فرماندهی معظم کل قوا جذب طلاب در قالب نظام وظیفه برای آموزش و پرورش مجاز شمرده شد و سال اول اجرای آن با 500 نفر آغاز و امروز سالانه دو هزار نفر از طلاب خدمت نظام وظیفه خود را در آموزش و پرورش سپری میکنند.
این کارشناس تعلیم و تربیت ادامه داد: بر اساس این نظرسنجی 48درصد طلاب جذب شده علاوه بر فعالیتهای تربیتی و دینی به تدریس دروس تخصصی همچون علوم و معارف اسلامی، تفکر سبک زندگی، فلسفه، منطق و... میپردازند، 25درصد از افراد علاوه بر تحصیل حوزوی دارای مدرک تحصیلی آکادمیک هستند و بیش از 73درصد آنان دارای تحصیلات سطح دو تا چهار حوزوی میباشند.
رحمیی بیان کرد: 70درصد طلاب وظیفه متاهل و 30درصد مجرد هستند، 35درصد دارای یک فرزند و 24درصد دو به بالا فرزند دارند.
معاون پژوهش و برنامهریزی ستاد همکاریها با بیان اینکه 48درصد طلاب، قبل از ورود به آموزش و پرورش در قالب نظام وظیفه عمومی دورههای تخصصی و مهارتی تعلیم و تربیت کودک و نوجوان را گذراندهاند، گفت: با توجه به سپری کردن این دوره برای کسب مهارت بیشتر تمامی دواطلبان ملزم به گذراندن یک دوره 54 ساعته کاربردی مهارتی میباشند.
وی ادامه داد: 58درصد طلاب وظیفه در بیش از یک مدرسه فعالیت دارند و 78درصد، همکاری مدیر با آنان را خوب، 19درصد متوسط و تنها 2درصد از همکاری و تعامل مدیر مدرسه ناراضی بودهاند.
معاون ستاد همکاریها بیان کرد: 94درصد طلاب تعامل با خانوادهها در حوزه تعلیم و تربیت فرزندان با مبلغان را خوب ارزیابی کردهاند و در طول سال گذشته، 98درصد طلاب وظیفه با توجه به مجازی بودن آموزشهای علمی و تربیتی، با استفاده از ایتا و شاد توانستهاند فعالیتهای خود ادامه دهند به گونهای که 57درصد با استفاده از فضای شاد و مابقی در سایر شبکههای اجتماعی همچون ایتا و سروش فعالیت داشتهاند.
رحیمی بیان کرد: 91درصد محتوای تولیدی برای فضای مجازی توسط خود طلاب وظیفه و 9درصد، از تولیدات فرهنگی و آموزشی دیگران استفاده کردهاند.
معاون ستاد همکاریها در پایان با ذکر این نکته که 83درصد طلاب وظیفه در دوران خدمت به تحصیل خود ادامه دادهاند، گفت: بیش از 90درصد افراد به صورت غیرحضوری به این امر اهتمام داشتهاند.
وی اظهار امیدواری کرد، آموزش و پرورش از این ظرفیت ایجاد شده توسط حوزه های علمیه بیش از پیش با برنامه ریزی دقیق تر بهره برداری کند.