Print
Zoom In
Zoom Out

در جمع روحانیون طرح امین منطقه 9 تهران؛

حضور مبلغان دینی در مدارس فرصت مغتنمی برای آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 12748
زمان انتشار: يكشنبه 18 مهر 1400 ساعت 10:19

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۹ با حضور در نشست هم‌اندیشی مدارس مجری طرح امین با اشاره به همکاری حوزه علمیه و مبلغین طرح امین، حضور مبلغان دینی در مدارس را فرصت مغتنمی برای آموزش و پرورش دانست و بر تعامل هر چه بیشتر مبلغین، مدیران و معاونین پرورشی مدارس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، سید محمدمهدی جدائی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 9 در این جلسه که در مدرسه شهید دستغیب برگزار شد، گفت: مبلغانی که می خواهند کار دانش آموزی انجام بدهند باید با شرایط روحی، فکری، اجتماعی، فرهنگی و دیگر خصوصیات نوجوانان و جوانان تا حدودی آشنا باشند و بدانند که هر نوع عملکرد آنان مورد توجه دانش آموزان است.

بنابراین ضرورت دارد مبلّغ در مراتب عالی علم و تقوا قرار داشته باشد و تهذیب نفس را اولویت اصلی خود قرار دهد.

وی گفت: یک مبلّغ باید مجهز به برخی مهارت ها در کار دانش آموزی باشد و مثلاً در برخی علوم مثل روانشناسی کودک و نوجوان، مشاوره و نظایر این ها سر رشته ای داشته باشد و در ابداع روش های جدید و خلاق تربیتی پیشگام باشد.

در این جلسه که مدیران، معاونان پرورشی و مبلغین طرح امین و کارشناس قرآن منطقه حضور داشتند غلامعلی رامتین؛ کارشناس مسئول فرهنگی و هنری منطقه در سخنانی خود با بیان اینکه مدارس طرح امین به عنوان پایگاه دینی اصیل در راه هدایت و تبلیغ اهداف متعالی اسلامی است، هدف مدارس طرح امین را تربیت دانش آموزانی دانست که باورها و رفتارهای اسلامی و دینی در وجود آنها نهادینه شود.

وی افزود: دانش آموزان باید برخی از رفتارهای ضروری ارزشی را به تناسب ظرفیت و رشد خود تجربه کنند که در این راستا نماز و اهتمام به آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

رامتین با تاکید بر به روز بودن مبلغان در مدارس و اهمیت آن اظهار کرد: با اعزام مبلغان طرح امین به مدارس تاثیرات بسیار زیادی را در جنبه های مختلف شاهد بودیم و امیدواریم که با همکاری حوزه علمیه در سال تحصیلی پیش رو بتوانیم گام های بیشتر و مفیدتری برداریم.

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری منطقه ۹ با اشاره به حضور چند ساله مبلغان در مدارس شهرستان و اثرات مثبت آن گفت: حضور مبلغان و تعامل با دانش آموزان و مربیان، می تواند نقش تعیین کننده ای در تربیت نسلی دینی و پویا داشته باشد.

در بخش دیگری از این جلسه رامین نورمحمدیان؛ کارشناس قرآن، عترت و نماز منطقه نیز در سخنان کوتاهی با بیان اینکه حضور مبلغان در مدارس نقش مهمی در تربیت دینی دانش‌‎آموزان دارد، گفت: آموزش و پرورش مطابق سند تحول بنیادین به دنبال توسعه فعالیت‌های دینی و مذهبی است و اجرای طرح امین کمک شایانی به دستیابی این هدف می‌کند.

 

وی با اشاره به ارتقای کمی و کیفی هم‌افزایی بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه و با تشکر از همکاری مجموعه حوزه علمیه با آموزش و پرورش گفت: حضور مبلغین در مدارس نقش تعیین کننده‌ای در تربیت دانش آموزان دارد.

نورمحمدیان با بیان اینکه تربیت فرآیندی است که اثرات مثبت یا منفی آن با گذر زمان خود را نشان می دهد، بر صبر و بردباری مبلغین طرح امین تاکید کرد.

کارشناس قرآن منطقه با اشاره به روحیه و تفکر حساس دانش آموزان و لزوم رعایت ظرافت های فعالیت تربیتی با دانش آموزان با استناد به کلام گوهربار امام صادق(ع) که فرمودند: "کونوا دعاة الناس باعمالکم و لاتکونوا دعاة الناس بالسنتکم"(مردم را با اعمالتان به سوی خدا بخوانید نه (تنها) با گفتارتان) گفت: از آنجا که دانش آموزان رفتار اطرافیان خود را ارزیابی می کنند و از حس قضاوت برخورداد هستند، اگر در امور تربیتی دانش آموز در نگاه اول متوجه این نکته شود که مورد هدف مبلغ یا مربی پرورشی قرار گرفته، به هدف خود نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اهمیت سه ضلع تربیتی خانه، مدرسه و مسجد و الگوبرداری دانش آموزان از این سه ضلع بر همکاری اولیاء، مربیان و مبلغین تاکید کرد و خواستار حضور مبلغین در کارگاه های آموزش خانواده شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

لزوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی توأم با روزآمدی برای معلمان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است

تصاویر/ دوره توانمندسازی مبلغین و طرح امین در شهرستان اهر

نماینده مدارس امین کرمانشاه خبر داد:

ثبت نام مدارس طرح امین در استان کرمانشاه آغاز شد

گفت و گو با عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

صنعت نوشت‌افزار و تاثیر آن بر فرهنگ و هویت جامعه

با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی:

نشست کمیته استانی ستاد همکاریها برگزار شد

آیت الله اعرافی در جمع مدیران کاشان:

مدرسه، حوزه و دانشگاه سه ضلع تحولات جامعه هستند

۱۰ نکته خواندنی درباره امام حسن عسکری(ع)

وزیر آموزش و پرورش:

افزایش معرفت دینی دانش آموزان با جریان سازی های فرهنگی میسر است

تاکید رئیس ستاد اقامه نماز

با دانش آموزان گفت و گوی خصوصی و چهره به چهره درباره اقامه نماز داشته باشیم

رئیس ستاد همکاریها:

۵۰ درصد مدارس غیردولتی، در راستای سند تحول بنیادین هدفگذاری شده اند

دوره تربیت مربی قرآن برای کودکان پیش دبستانی برگزار می‌شود

بخشی از کمبود مربی پرورشی را با طلاب طرح امین جبران کرده ایم

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (79) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

وزیر آموزش و پرورش:

پیاده سازی سند تحول بنیادین با ریل گذاری صحیح در برنامه های درسی ممکن می شود