Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرشعبه قم مؤسسه دارالاکرام؛

توصیه ها و منّویات مراجع معظم تقلید همیشه برای ما راهشگاه بوده است/حامی دانش آموزان مستعد تحصیل هستیم

شناسه مطلب: 12736
زمان انتشار: يكشنبه 11 مهر 1400 ساعت 21:13

مدیرشعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام گفت: توصیه ها و منّویات مراجع معظم تقلید و علما همیشه راهگشا و روشنای مسیر حرکتی مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس(ع) بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، منوچهر دهشیری امروز یازدهم شهریورماه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: این مؤسسه در سال ۱۳۸۰ و با شعار «تحصیل حق همه کودکان است» و با هدف شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد و نیازمند  شروع به فعالیت کرد و اکنون ۲۳ شعبه در سطح کشور و بیش از شش هزار دانش آموز زیر پوشش دارد.

وی افزود: شعبه قم این مؤسسه مردم نهاد با سابقه هشت سال فعالیت، ۵۳۷ دانش آموز را زیر پوشش دارد که امیدواریم بتوانیم این تعداد را به بیش از یک هزار دانش آموز برسانیم.

مدیر شعبه قم مؤسسه دارالإکرام اظهار کرد: تمام تلاش دست اندرکاران شعبه قم این مؤسسه آن است که بتوانند به عنوان الگو برای سایر شعبه ها شناخته شوند.

وی اضافه کرد: مجموعه حمایت‌های شعبه قم از دانش آموزان نیازمند سبب شده تا ۱۳۰ نفر از دانش آموزان زیر پوشش در سال تحصیلی گذشته معدل بیش از ۱۸ را کسب کنند، ضمن آن که ۷۴ دانش آموز نیز پس از سپری کردن دوران تحصیل از شعبه قم جدا شده و ۲۲ دانشجوی قمی در دانشگاه‌های کشور نیز همچنان زیر پوشش شعبه قم این مؤسسه هستند.

وی به برخی خدمات این مؤسسه به دانش آموزان نیازمند اشاره کرد و گفت: اعطای بورسیه تحصیلی از پیش دبستانی تا پایان دانشگاه یکی از این خدمات است که در آن به صورت ماهانه مبلغ ۱۵۰ هزار تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان بر اساس ارزشیابی تحصیلی به دانش آموزان پرداخت می‌شود.

دهشیری پوشش بیمه حوادث، ارائه مشاوره‌های تحصیلی، خانوادگی و روانشناسی، برپایی کلاس‌های آموزشی، فرهنگی هنری و ورزشی و امکان استفاده رایگان از کلاس‌های مؤسسات آموزشی مشهور را از دیگر خدمات این مؤسسه معرفی و خاطرنشان کرد: مددکاران و همیارانی به صورت رایگان با این مؤسسه همراه هستند که امر نظارت بر تحصیل دانش آموزان زیر پوشش را بر عهده دارند و گزارش‌های خود را درباره پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، به صورت ماهانه ارائه می‌دهند.

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه و عام المنفعه دارالإکرام حضرت ابوالفضل العباس(ع) همچنین به بررسی و رفع رایگان نیازهای درمانی دانش آموزان زیر پوشش اشاره کرد و یادآور شد: شناسایی مادران بی‌سواد دانش آموزان زیر پوشش و معرفی آنان به نهضت سوادآموزی، توانمندسازی خانواده‌های دانش آموزان زیر پوشش، اعطای وام به خانواده‌های زیر پوشش و ارائه کمک‌های مؤمنانه به این خانواده‌ها از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات این مؤسسه در سال‌های اخیر بوده است.

این فعال اجتماعی ادامه داد: تاکنون در شعبه قم با کمک معاونت نهضت سوادآموزی استان 98 نفرازمادران بی سواد شناسایی شده اند و برای آنها کلاسهای سوادآموزی برگزارگردیده که تا به امروز 57 نفرتحصیلات مقطع ابتدایی را تمام کرده وبقیه درابتدایی و بالاترادامه تحصیل می دهند.

وی بحث توانمندسازی خانواده را از دیگر سیاست های این مؤسسه عنوان کرد و گفت: به لطف خدا با حمایت و راهنمایی مؤسسه بیش از15درصد خانواده های تحت پوشش توانمند شده اند ودیگر نیازی به کمک موسسه ندارند  و از چرخه بورسیه خارج شده اند.

دهشیری در بخش دیگری از سخنان بر تمرکز جدی مؤسسه به مسأله تحصیل دانش آموزان اشاره کرد و افزود: بر اساس منشور دارالاکرام هیچ فعالیت اقتصادی وسیاسی نمی‌توانیم داشته باشیم. و با رعایت قوانین و مقررات کشور، از ورود در مسائل سیاسی کلا ممنوع هستیم.

مدیرشعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام در خصوص نقش نهادها و سازمان هایی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی اظهارکرد: این مجموعه نه تنها کمکی به ما ندارند بلکه هر از گاهی دانش آموزانی را به مجموعه معرفی می کنند بطوریکه تا کنون 270دانش آموز را معرفی کرده اند بدون اینکه ریالی کمک کنند و این درحالیست که با توجه به مجازی شدن فعالیت های دانش آموزی با کمک خیرین موفق به خریداری و اهدای 93 دستگاه تبلت و تلفن همراه به ارزش 316میلیون تومان شده ایم.

وی به نقش مددکاران و همیاران مؤسسه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مؤسسه 47مددکار خانم است و نیازمند تعداد بیشتری از این مددکاران هستیم، تمامی این افراد به صورت قربت الی الله با مجموعه فعالیت می کنند.

این فعال اجتماعی به حمایت های این مؤسسه در اوج کرونا و همه گیرشدن این ویروس منحوس اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خانواده ها نسبت به ویروس کرونا، ارائه بسته های بهداشتی و اهدای بسته های معیشتی در قالب طرح مواسات مؤمنانه که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تأکید داشتند، شده ایم.

وی با تشکر از راهنمایی‌ها و کمک‌های مراجع معظم تقلید،  خیّرین و حامیان مؤسسه، از مسؤولان و مدیران خواست از حمایت‌های لازم برای تداوم حمایت از دانش آموزان نیازمند و افزایش حمایت‌ها‌ دریغ نکنند.

دهشیری تصریح کرد: مؤسسه دارالاکرام بر اساس منشور خود هیچگونه فعالیت اقتصادی و سیاسی ندارد و تنها به حمایت از دانش آموزان مستعد نیازمند می اندیشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با همیاری، تعامل و حمایت همه نهادها و دستگاه‌ها، هیچ دانش آموز مستعدی از تحصیل باز نمانَد.

مدیر شعبه قم مؤسسه دارالاکرام در ادامه خاطر نشان کرد: شعبه قم این مؤسسه با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۸۴۱۷۵۹ و ۰۲۵۳۷۸۴۱۷۶۹ در کنار پایگاه‌های اینترنتی www.bemehrbani.com و  www.darolekram.com آماده دریافت کمک های مختلف برای توسعه و گسترش حمایت از دانش آموزان نیازمند و خانواده‌های آنان است.

انتهای پیام/ پوست چیان

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد