Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله مدرسی در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد

در شبکه دانش آموزی شاد پیوند مدرسه ،مسجد وخانواده ترویج و تبلیغ شود

شناسه مطلب: 12704
زمان انتشار: سه شنبه 30 شهریور 1400 ساعت 14:57

مدیر کل و اعضای کمیته پروژه مهر استان در آستانه فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس با آیت الله مدرسی از علمای یزد دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ؛آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در این دیدار با اشاره به نقش آفرینی معلمان در دوران دفاع مقدس بر تجلیل و تکریم آنان تاکید کرد.

وی گفت: تدبیر،نوع دوستی،دلسوز بودن،خیراندیشی،حلم و بردباری،صبر و بخشش و قناعت از خصایص مورد نیاز معلمان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خصایص مورد نیاز دانش آموز به عنوان طالب علم اشاره کرد و اظهار داشت :میل،اراده،فرصت،ادب،معنویت،و اهل نگهداری علم و دوراندیشی و تحلیل را از ضرورت های استفاده از علم و حفظ زندگی دنیا و آخرت دانست.

آیت الله مدرسی  گفت:آسیب شناسی جدی برای دوران شیوع کرونا و آموزش غیر حضوری در آموزش و پرورش باید صورت گیرد  تا بتوانیم با شناسایی مشکلات و برطرف کردن آن گامی در جهت تحقق اهدافمان بر داریم.

رئیس کمیته همکاریهای بخش مرکزی یزد، نکته جدی و مهم را شناسایی راهکارهای جبران مباحث آموزشی و تربیتی برای دوران شیوع کرونا ذکر کرد و خواستار اعتماد سازی برای خانواده ها جهت واکسیناسیون عمومی شد.

آیت الله مدرسی برتری دانش آموزان یزدی از لحاظ علمی در کنکور سراسری را نشات گرفته از روحیه معنوی،توکل و توسل آنان دانست و اظهار داشت: دلیل موفقیت دانش آموزان معنویت،توکل و توسل و روحیه ی خداباوری و خدامحوری انان است.

وی خواستار ایجاد فضای معنوی در شبکه دانش آموزی شاد و پیوند مدرسه ،مسجد ،خانواده و بسیج در صورت غیر حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی پیش رو شد.

تقویت شبکه دانش آموزی شاد،توسعه و تقویت مدارس معارف و صدرا،اجرای طرح حلقه های صالحین و پاسخگویی به مسائل و شبهات دانش آموزان و راه اندازی پویش های دینی و انقلابی و بهداشتی در بین دانش آموزان از دیگر مباحث مطرح شده توسط آیت الله مدرسی بود.

در این دیدار محسن موحدی فرد مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این دیدار گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش استان ارائه کرد و گفت: آموزش و پرورش استان امسال حضور 263 هزار دانش آموز را تجربه می کند که نسبت به گذشته با افزایش 17 هزار نفری رو به رو هستیم .

 مدیر کل آموزش و پرورش استان به کمبود نیروی انسانی در سال 1400 اشاره کرد و گفت:همه همکاران ما در سطح استان ،شهرستان ،نواحی و مناطق  تلاش بی وقفه کردند تا این مشکلات مرتفع و تهدیدات به فرصت تبدیل گردد.

موحدی فرد به رشد خوب دانش آموزان در حوزه فنی و حرفه ای از 99/39 درصد به 77/42 درصد اشاره و اظهار امیدواری کرد بتوانیم شاهد تربیت دانش آموزانی کارآفرین و با مهارت باشیم تا گامی در راستای مقابله با بیکاری برداریم.

نایب رئیس کمیته همکاریها، بازگشایی مدارس را در سال تحصیلی جدیدضروری دانست و اظهار داشت: توجه به سلامت دانش آموزان از اولویت های اصلی در بحث بازگشایی مدارس است.

واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان ،رعایت عدالت در ایجاد فرصت های آموزشی ، اقناع خانواده ها و حضور تدریجی دانش آموزان در فضای مدرسه  و نظارت گرم و انعطاف حداکثری از دیگر مباحث مطرح شده توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان بود.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد