Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت اردبیل خبرداد:

برگزاری دوره های آموزشی مهدویت برای دانش آموزان در اردبیل

شناسه مطلب: 12696
زمان انتشار: شنبه 27 شهریور 1400 ساعت 11:59

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل به همراه کارشناسان پیگیری، نظارت و ارزیابی و همچنین فرهنگی و آموزشی با حجت الاسلام نجفی نژاد مدیر بنیاد مهدویت استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،نشست بررسی و برنامه ریزی اجرای بخشنامه اخیر قائم مقام ستاد مرکز با عنوان سیاست ها، رویکرد ها و انتظارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در برنامه های  سال ۱۴۰۰ دستگاه های اجرائی برگزار  گردید

 در این نشست ، عبدی مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل  برنامه هایی با عنوان نماز و مهدویت از قبیل نشست ها و دوره ها برای کارکنان، فرزندان و خانواده آنان پیش بینی شده است و دستگاه ها موظف هستند در طول سال آن را اجرا کنند.

وی در ادامه افزود: برنامه هایی که در ادارات در طول سال برگزار می شوند؛ توسط کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد استان پیگیری و نظارت می شود و در پایان سال از عملکرد این دستگاه ها توسط هیأت داوری ارزیابی به عمل می آید.

عبدی در این دیدار سیاست ها، رویکرد ها و انتظارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در دستگاه های اجرائی براساس بخشنامه فوق الذکر را تشریح کرد و گفت: بنیاد مهدویت استان باید با هماهنگی ستاد اقامه نماز استان مربی، منابع و محتوای دوره ها و نشست های تخصصی نماز و مهدویت را تهیه تا در اختیار دستگاه های اجرائی قرارگیرد و دستگاه ها بتوانند این برنامه ها را در طول سال  برگزار کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نجفی نژاد مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت گزارشی از فعالیت های بنیاد مهدویت استان اردبیل را ارائه داد و گفت: در تمام شهرستان ها  رابط مهدویت داریم و در دانشگاه ها دوره آموزشی با عنوان مهدویت برگزار کرده ایم و در آموزش و پرورش و نواحی استان نیز دوره های آموزشی مهدویت برای دانش آموزان در مدارس برگزار کرده ایم و برای خانواده های کارکنان ادارات نیز آمادگی داریم برنامه هایی در زمینه نماز و مهدویت برگزار می کنیم.

نجفی نژاد در ادامه افزود: سه شنبه های مهدوی در بعضی از ادارات مثل بنیاد مسکن در بین الصلاتین برگزار می کردیم و با هماهنگی ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت استان در آینده در ادارات دیگر نیز می توانیم برگزار کنیم.

وی همچنین گفت: در مهدیه اردبیل طرح تربیتی نوجوانان با موضوع مهدویت داریم چند مورد کلاس  معارف ،اخلاق، مهدویت و نماز که در ابتدا ۱۲ نفر عضو بودند؛ الان ۱۰۰نفر شده است  که ۸۰ نفر آنان را پسر و ۲۰ نفر را دختر تشکیل می دهند.

نجفی نژاد در پایان گفت: ۶۶ نفر مربی ترویج مهدویت از میان طلاب حوزه علمیه خواهران در استان در این زمینه دوره دیده اند و دوره ای با عنوان رشد برای اساتید حوزه علمیه و اساتید دانشگاه های استان در سه روز در اوایل تابستان برگزار کردیم و این بنیاد این آمادگی را دارد تا با همکاری ستاد اقامه نماز استان برنامه های متنوعی از قبیل تهیه و تولید سرود نماز و کلیپ تهیه و در اختیار ادارات و ستاد اقامه نماز قرار دهد.

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»