Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای قزوین؛

قرآن کریم را در اقتصاد، فرهنگ و موضوعات متنوع جامعه پیاده‌سازی کنیم

شناسه مطلب: 12675
زمان انتشار: سه شنبه 16 شهریور 1400 ساعت 10:20

نماینده ولی‌فقیه و رئیس کمیته همکاریهای استان قزوین گفت: نباید تنها به برگزاری محافل و مجالس قرآنی بسنده کرد؛ بلکه باید قرآن را در اقتصاد، فرهنگ خانواده وموضوعات متنوع جامعه پیاده‌سازی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با برگزار کنندگان مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف با گرامیداشت یاد معلم قرآنی مرحوم حاج احمد خدایاوران اظهار کرد: شور و نشاط قرآنی استان ما در واقع محصول تلاش‌های امثال ایشان و خیلی از کسانی که ظاهرا کارشان فعالیت قرآنی نبود، است. زحمات زیادی متحمل شدند تا اینکه فعالیت‌های قرآنی در استان ما سر و سامان گرفته است، ان‌شاءالله روحشان با قرآن کریم و انبیاء (ع) محشور شود.

وی با مقایسه وضعیت کنونی استان با دهه‌های گذشته تاکید کرد: اگر استان را با گذشته‌ مقایسه کنیم می‌بینیم که در حوزه حفظ، قرائت، تفسیر و حوزه‌های مختلف قرآنی قدم‌های جدی برداشته شده است که با این روند کنونی به آینده بسیار امیدوار هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: قرآن کریم در مواردی به‌طور ویژه به ما سفارش کرده است؛ مثلا در مورد تقوا و جهاد دستور می‌دهد چنانچه شایسته است آنرا به جای بیاورید و در مورد قرآن هم می‌فرماید «یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ» که معلوم می‌شود خداوند توجه به قرآن کریم را به طور ویژه به ما دستور داده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: وقتی ما آیات قرآن را حفظ می‌کنیم می باید ببینیم آنرا به کجا می‌سپاریم؛ می‌توانیم آنرا به حافظه‌مان بسپاریم و می‌توانیم آن‌را به عمق وجودمان راه دهیم. قرآن کریم راجع به این موضوع در آیه 2 سوره انفال می‌فرماید که جان شما تشنه قرآن است، اگر به عمق وجودتان نرسد ضایع می‌شوید و قلب و روحتان دچار کینه می‌شود. شایسته است پژمردگی‌هایی که آثار شومی در زندگی انسان دارد با نشاط قرآنی زنده نگه داریم و لازمه این کار سپردن آیات به عمق جان است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی درباره جامعه قرآنی گفت: اگر قرآن کریم در دل ما نفوذ کند، ما قرآنی می‌شویم و اگر صادقانه در این راه قدم برداریم خانواده‌هایمان قرآنی می‌شوند و اگر خانواده‌ها قرآنی شوند جامعه قرآنی خواهد شد که در این صورت جامعه زنده می‌شود.

وی افزود: امام حسین (ع) فرمودند آیا نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود؟ این یعنی جامعه آن زمان مرده است و نوری در آن نیست. قرآن باید در درون انسان راه پیدا کند تا انسان حق را از باطل تشخیص دهد.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به آیه 45 سوره نور بیان کرد: هرکسی را خدا روشن نکند تاریک است و کسی که هیج نوری ندارد، امام حسین (ع)  و یزید را نمی‌تواند تشخیص دهد. قرآن است که به ما قدرت تشخیص حق و باطل را می‌دهد و اگر دقت کنیم یکی از اسامی شاخص قرآن کریم، فرقان است. اگر اهل تقوا باشیم به عمق حقایق قرآنی راه پیدا می‌کنیم.

حجت الاسلام و الملسمین عابدینی با اشاره به آیه 5 سوره نساء اظهار کرد: در مورد اقتصاد، قرآن می‌فرماید مالتان که استحکام پایه‌های زندگی شماست به دست سفیهان که از دین‌ روی برگردانند و تکدی‌گری سیاسی می‌کنند نسپارید؛ ولی بعضی وقت‌ها دیدیم به این آیه عمل نشد و کشور را از نظر اقتصادی عقب انداخت.

وی تأکید کرد: نباید تنها به برگزاری محافل و مجالس قرآنی بسنده کرد؛ بلکه باید قرآن را در اقتصاد، فرهنگ خانواده وموضوعات متنوع جامعه پیاده‌سازی کنیم که رسول گرامی اسلام (ص) به ما دستور داده پیش آوای شما قرآن باشد و هرکاری می‌خواهید بکنید ببینید قرآن در آن مورد چه می‌گوید.

انتهای پیام/

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد