Print
Zoom In
Zoom Out

همزمان با پایان دهه اول محرم؛

یادواره حدیث عشق با سخنان نماینده ولی فقیه در مازندران پایان یافت

شناسه مطلب: 12644
زمان انتشار: دوشنبه 01 شهریور 1400 ساعت 14:32

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها  «آیت الله محمدی لائینی» در اختتامیه یادواره حدیث عشق داستان کربلای حسین ‌‌(ع) را ماجرایی سرشته شده با تار و پود عشق، محبت و محنت دانسته و گفت: هر کدام از یاران اباعبدالله نمونه‌هایی از عشق و محبت هستند.عشق به خدا،عشق به امام‌،عشق به ولایت،عشق به راه،عشق به دین،عشق به مردم.اینها پروانه‌های عاشقی بودند که برای دین، خدا، امام، ولایت، نجات و رستگاری مردم و صلاح و رستگاری و رشد جامعه خود را فدا کردند و قربانی شدند.

وی افزود: عشق بسیار عالم زیبایی است. چرا حضرت زینب سلام‌الله علیها می‌‌فرماید: جز زیبایی چیزی ندیدم؟ما رأیت إلا جمیلا.چون اقلیم و وادی عشق اینگونه است.گر به اقلیم عشق رو آری/ همه آفاق گلستان بینی/ آنچه بینی همان دلت خواهد/ آنچه خواهد دلت همان بینی.اگر انسان به اقلیم عشق وارد شود، به فاز محبت وارد شود، اصلا چیز زشتی نمی‌‌بیند. همه چیز زیبایی‌است. نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد: ما هم باید عاشق شویم.تا عاشق نشویم نمی‌توانیم عملکرد عاشقان را ارزیابی کنیم و فهم درستی داشته باشیم. ممکن است کسی اصلا به ذهنش نرسد که امام حسین (ع) و یارانش چقدر کار مهمی انجام دادند. چون اصلا مزه عشق را نچشیدند. ولی اگر کسی مزه عشق را بچشد،زمزمه عشق داشته باشد آن وقت متوجه می‌شود این بزرگواران چه اثر ماندگاری از خود برجای گذاشتند و چه کار بزرگی انجام دادند.

رئیس کمیته همکاریها  افزود: ما هم باید عاشق شویم. عاشق خدا،عاشق دوست،عاشق بهترین دوست‌مان امام زمان شویم.عاشق و بیقرار شهادت شویم. سردار سلیمانی از عاشق شهادت بالاتر بود. بیقرار شهادت بود.

وی دوست داران شهادت را به سه دسته تقسیم کرده و گفت: عده‌ای فقط علاقه‌مند به شهادت هستند.عده‌ای از علاقه بالاتر عاشق شهادت‌اند و عده‌ای دیگر از اینها بالاتر بیقرار شهادت‌اند.سردار سلیمانی‌ها،مدافعین حرم،مدافعین سلامت،شهید حججی‌ها بیقرار شهادت بودند. اگر اینگونه شویم آن وقت می‌فهمیم که کار امام حسین چقدر زیبا و مهم بود.

رئیس کمیته همکاریها ی مازندران داد: دانش‌آموزان عزیز که در حدیث عشق سیر می‌کنید و فعالیت می‌کنید،این حدیث عشق فقط با زبان نباشد.اصلا حدیث عشق دلی است و با زبان نمی‌تواند باشد.با دل حدیث عشق را زمزمه کنیم. معلمین عزیز هم باید زمزمه عشق داشته باشند.درس معلم ار بود زمزمه محبتی‌/ جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: بدانیم و بدانیم و بدانیم راهی جز راه امام حسین (ع) انسان را رستگار نمی‌کند.راهی جز راه زینب،راهی جز راه قاسم‌ها، اکبرها، عباس‌ها نمی‌تواند ما را نجات دهد.این راه، راه درست است.

شایان ذکر است که این یادواره به همت معاونت پرورشی و فرهنگی و اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش با مشارکت و همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق در ایام دهه اول محرم با نقش آفرینی دانش‌آموزان و نخبگان قرآن، عترت و نماز و با محوریت دارالقرآن ها و با سخنرانی ائمه محترم جمعه و اساتید حوزه و دانشگاه در بستر فضای مجازی شبکه شاد برگزار شد.

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد