Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش تراز از شاخصه ها ی طرح بزرگ آمایش حوزه علمیه است

شناسه مطلب: 12640
زمان انتشار: يكشنبه 31 مرداد 1400 ساعت 09:54

عضو شورای عالی حوزه های علمیه و رئیس ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: آموزش و پرورش تراز از شاخصه های طرح بزرگ آمایش حوزه علمیه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله اعرافی مدیر حوزه علمیه  در دیدار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا(س) که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به این نکته که آمایش، سنجش و آسیب شناسی نهادهای حوزوی و نظام روحانیت از مهمترین فعالیت ها در مدیریت حوزه های علمیه است، گفت: روزی خدمت مقام معظم رهبری، به ۳۰ آسیب نظام و جامعه روحانیت اشاره کردم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، افزود: بنده در سال های سال، یادداشت های بسیاری در خصوص نهادهای حوزوی جمع آوری کردم که شاید بیش از ۴۰ کلاسور باشد. تمام جلساتی که با رهبری معظم و مراجع عظام داشتیم همه آنها را در این اوراق جمع آوری کردم، همچنین مطالباتی که امام و رهبری و مراجع از حوزه داشتند به همراه مطالبات و ایده های مرتبط به حوزه در مجموعه ای با هزار ایده و مطالبه جمع آوری شد.

آیت الله اعرافی، گفت: طرح بزرگ آمایش، از جمله مهمترین طرح های حوزه است که در این آمایش، نزدیک به ۷۰ طرح از جمله مسجد تراز، آموزش و پرورش، دانشگاه، قوه قضاییه و... جمع آوری شده است. بر اساس این آمایش و مجموعه آن اسناد برای اولین بار برنامه پنج ساله حوزه تدوین شد. جامعه المصطفی در حال حاضر چهارمین برنامه خود را دنبال می کند، ولی امسال اولین سال از برنامه پنج ساله حوزه سپری می شود. در این برنامه پنج ساله چهل مضمون اصلی و ۹۰۰ ردیف برنامه وجود دارد. در ذیل این برنامه ۲۰۰ طرح بزرگ تحولی سوای کارهای روتین وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه  یادآورشد: در اینجا یک منظومه واحد فکری با همفکری و ارشادات مقام معظم رهبری و همکاران شکل گرفت. در این سالها نیز مطلقا بودجه برنامه ای وجود نداشت و همه کارها با فعالیت جهادی انجام شد و ۲۰۰ نیروی اجرایی نیز کم شده است.از جمله این طرح ها می توان به درختواره دروس حوزه اشاره کرد که در ۱۶ حوزه دانشی، ۴۰۰ رشته و گرایش با حضور ۷۰۰ استاد تدوین شد. عین همین مساله در درختواره آموزش های مهارتی تدوین شده است. البته همه این موارد قابل نقد و اصلاح و تغییر است.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: روح همه این عوامل آن است که حوزه روی پایه های پیشین خود استوار بماند و بتواند به نیازهای جامعه و جهان پاسخ دهد، امروزه حوزه پاسخگوی در تراز برسیم.

وی گفت: از مهمترین گره های امروز، پراکندگی هایی است که به دلیل عدم منظومه بودن فعالیت ها و مجموعه ها وجود دارد. همه نهادهای فاخر حوزوی باید در کنار هم کار کنند.



نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه سمنان 

آموزش و پرورش کلید نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی در جامعه است