Print
Zoom In
Zoom Out

بازدید معاون دانشگاه فرهنگیان از مرکز تربیت معلّم مبلّغ حوزه های علمیه

شناسه مطلب: 12592
زمان انتشار: دوشنبه 14 تیر 1400 ساعت 13:41

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از مرکز تربیت معلّم مبلّغ حوزه های علمیه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام عبداللهی در بازدید معاون  آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه گفت:  مرکز تربیت معلم  ایده ای در باب تنظیم و به ساماندهی حوزه با آموزش دانشگاه فرهنگیان بود،‌ یکی از محورهای مرکز،‌ سند تحول بنیادین این است که این روابط درست شود.

وی افزود: مرکز با دو رویکرد تربیت معلم به تربیت معلم مبلغ ایجاد شد، هر معلمی چون در حکومت اسلامی است به واقع باید ارائه دهنده دین و سهمی از تبلیغ دین داشته باشد حرکت هایی که در جامعه کنونی اتفاق می‌افتد باید هر فردی سهمی در تبلیغ دین مبین اسلام داشته باشد.

حجت الاسلام عبداللهی خاطر نشان ساخت: در ابتدا ذهنیت این بود که دکتر سمیعی مانع این حرکت است، اما الان می‌گویم که وی در این مدت بسیار ارزشی و منطقی و به جا عمل کرد.

رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه تاکید کرد: به دنبال ارتقای این مرکز به مجتمع عالی پژوهشی در برنامه بلند مدت هستیم و برنامه ریزی کرده ایم که  در ذیل آن دانشکده مرکز تربیت معلم، مرکز شهید باهنر و مرکز پژوهشی که همان دفتر مطالعات بنیادین تعلیم و تربیت هست گسترش و ارتقا خواهد یافت و این در شورای گسترش حوزه بعد از رایزنی های فراوان ایجاد شد، لذا اصل ارتقاء  مرکز به مجتمع پذیرفته شد.

در ادامه نیز محمد سمیعی، معاون دانشگاه فرهنگیان گفت: خداوند را شاکریم که فرصتی برای ما ایجاد کرد و ما حوزه را همکار خود  و خود را همکار حوزه می دانیم، ورود ما به تربیت معلم از دهه ۶۰ نگاه اعتقادی و ایدئولوژی بوده است در همان سال هایی که جبهه می رفتیم فرمانده می گفت فلانی را  نگذارید جلو برود او در آینده میخواهد معلم شود و بدرد جامعه بخورد، اگر ما خون دهیم اما فرزندانمان در  کلاسی حضور پیدا کنند که  معلم آنها لیبرال باشد دیگر فایده ای ندارد لذا اگر این فرد برای معلمی مناسب است چه خوب است که در این عرصه قدم بردارد.

*شاکله  وجودی فردی که معلم است باید آموزش باشد

 سمیعی خاطر نشان ساخت: یکی از دغدغه های بنده در ابتدای دانشگاه فرهنگیان این بوده است که نکند اینجا هم مثل سایر دانشگاه ها عمل کند و این مسئله تربیتی که باید وجود داشته باشد، نباشد مثلاً قرابت بین استاد و شاگرد که باید، نگاه پدرانه باشد و این فرهنگ باید غالب شود حوزه با دانشگاه باید تبادلاتی داشته باشند و تبادلشان  بیشتر شود تا از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

وی در پایان افزود: امیدوارم در سطوح پایین رابطه ای باشد و از همه لحاظ تبادلات انجام شود از ظرفیت بالای دانشگاه فرهنگیان نیز باید استفاده کرد، زمانی یک معلم همه کاره یک روستا بود، ما باید خدمت رسانی را به حدی برسانیم که مردم احساس کنند که در عرصه  تعلیم و تربیت کمکی به آنها می‌شود.



مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور

حضور دبیر ستاد همکاریها در راهپیمایی روز استکبار ستیزی

تازه های نشر

انتشارکتاب الکترونیکی «۱۳ آبان»

نماهنگ روز استکبار ستیزی

روایت رهبرمعظم  انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

تعامل باحوزه‌علمیه ارتقا تعلیم و تربیت دینی را به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تقویت جنبه اعتقادی نومعلمان از وظایف شورای همکاریها است.

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

تصاویر/ آیین معرفی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان