Print
Zoom In
Zoom Out

بازدید معاون دانشگاه فرهنگیان از مرکز تربیت معلّم مبلّغ حوزه های علمیه

شناسه مطلب: ۱۲۵۹۲
زمان انتشار: دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۱

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از مرکز تربیت معلّم مبلّغ حوزه های علمیه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام عبداللهی در بازدید معاون  آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه گفت:  مرکز تربیت معلم  ایده ای در باب تنظیم و به ساماندهی حوزه با آموزش دانشگاه فرهنگیان بود،‌ یکی از محورهای مرکز،‌ سند تحول بنیادین این است که این روابط درست شود.

وی افزود: مرکز با دو رویکرد تربیت معلم به تربیت معلم مبلغ ایجاد شد، هر معلمی چون در حکومت اسلامی است به واقع باید ارائه دهنده دین و سهمی از تبلیغ دین داشته باشد حرکت هایی که در جامعه کنونی اتفاق می‌افتد باید هر فردی سهمی در تبلیغ دین مبین اسلام داشته باشد.

حجت الاسلام عبداللهی خاطر نشان ساخت: در ابتدا ذهنیت این بود که دکتر سمیعی مانع این حرکت است، اما الان می‌گویم که وی در این مدت بسیار ارزشی و منطقی و به جا عمل کرد.

رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه تاکید کرد: به دنبال ارتقای این مرکز به مجتمع عالی پژوهشی در برنامه بلند مدت هستیم و برنامه ریزی کرده ایم که  در ذیل آن دانشکده مرکز تربیت معلم، مرکز شهید باهنر و مرکز پژوهشی که همان دفتر مطالعات بنیادین تعلیم و تربیت هست گسترش و ارتقا خواهد یافت و این در شورای گسترش حوزه بعد از رایزنی های فراوان ایجاد شد، لذا اصل ارتقاء  مرکز به مجتمع پذیرفته شد.

در ادامه نیز محمد سمیعی، معاون دانشگاه فرهنگیان گفت: خداوند را شاکریم که فرصتی برای ما ایجاد کرد و ما حوزه را همکار خود  و خود را همکار حوزه می دانیم، ورود ما به تربیت معلم از دهه ۶۰ نگاه اعتقادی و ایدئولوژی بوده است در همان سال هایی که جبهه می رفتیم فرمانده می گفت فلانی را  نگذارید جلو برود او در آینده میخواهد معلم شود و بدرد جامعه بخورد، اگر ما خون دهیم اما فرزندانمان در  کلاسی حضور پیدا کنند که  معلم آنها لیبرال باشد دیگر فایده ای ندارد لذا اگر این فرد برای معلمی مناسب است چه خوب است که در این عرصه قدم بردارد.

*شاکله  وجودی فردی که معلم است باید آموزش باشد

 سمیعی خاطر نشان ساخت: یکی از دغدغه های بنده در ابتدای دانشگاه فرهنگیان این بوده است که نکند اینجا هم مثل سایر دانشگاه ها عمل کند و این مسئله تربیتی که باید وجود داشته باشد، نباشد مثلاً قرابت بین استاد و شاگرد که باید، نگاه پدرانه باشد و این فرهنگ باید غالب شود حوزه با دانشگاه باید تبادلاتی داشته باشند و تبادلشان  بیشتر شود تا از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

وی در پایان افزود: امیدوارم در سطوح پایین رابطه ای باشد و از همه لحاظ تبادلات انجام شود از ظرفیت بالای دانشگاه فرهنگیان نیز باید استفاده کرد، زمانی یک معلم همه کاره یک روستا بود، ما باید خدمت رسانی را به حدی برسانیم که مردم احساس کنند که در عرصه  تعلیم و تربیت کمکی به آنها می‌شود.



به کدامین گناه!

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران

ما ملت امام حسینیم

امیدبخشی در دل مستضعفان از آثار توجه به ماه محرم است

به کدامین گناه!

پاسخ به چند سئوال دانش اموزی

چرا خدا رژیم صهیونیستی را گرفتار عذاب نمی‌کند

ره آورد مقاومت

اجابت آه و اشک کودکان یتیم غزه!

در پی شهاد سردارکاظمی

تسلیت مدیر حوزه های علمیه به وزیر آموزش و پرورش

کارشناس حوزوی تعلیم و تربیت بیان کرد

توصیه هایی برای تربیت فرزندان شجاع و سلحشور در شرایط جنگی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تقویت همکاری‌ حوزه‌علمیه و آموزش وپرورش یک ضرورت است

دیدارمسئولان مدارس علوم و معارف اسلامی با مدیرکل آموزش‌وپرورش زنجان

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

هفدهمین مدرسه خیرساز آیت‌الله نورمفیدی افتتاح شد

غدیر؛ بزرگترين عيد خدا

فیلم

نشست مدیر حوزه‌ علمیه خراسان با رابطین طلاب شاغل در آموزش و پرورش

فیلم/ همایش تخصصی طلاب وظیفه آموزش و پرورش خراسان رضوی

قابل توجه فرهنگیان و دانش اموزان

مسابقه کتابخوانی «از غدیر تا ظهور» برگزار می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نقش‌آفرینی طلاب در سنگر تعلیم و تربیت قابل تقدیر است

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»