Print
Zoom In
Zoom Out

بررسی آخرین وضعیت راه اندازی مدارس امین نوع یک در همدان

شناسه مطلب: 12586
زمان انتشار: شنبه 12 تیر 1400 ساعت 10:31

با حضور نماینده ولی فقیه در همدان، مدیر کل نوسازی مدارس و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش جلسه بررسی نحوه آغاز به کار مدارس امین نوع یک در استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، با حضور حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، نماینده ولی فقیه در همدان، حجج اسلام بطحائیان و عباسی از مسئولان اجرایی طرح امین استان، مدیر کل نوسازی مدارس و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش، جلسه بررسی نحوه آغاز به کار مدارس امین نوع یک در استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه، حجت الاسلام سید سعید بطحائیان با اشاره به فعالیت مدارس امین نوع ۲ در همدان، اظهار داشت: در این نوع مدارس طلاب در طول روز چند ساعت را با حضور در مدارس در بین دانش آموزان حضور دارند و مشغول فعالیت تربیتی هستند.  

وی افزود: در مدارس امین نوع یک، که همانند یک مدرسه هئیت امنایی اداره می‌شود، مسئول هئیت امنا را حوزه علمیه معرفی می‌کند و با استفاده از معلمان توانا، به دنبال ارتقا سطح آموزشی و پرورشی در کنار هم خواهیم بود.  

مدیر مدرسه زنگنه همدان با بیان اینکه برای سال تحصیلی پیش رو آغاز فعالیت سه مدرسه امین نوع یک در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سه مدرسه ابتدایی توسط کارگروه در سطح شهر همدان شناسایی شده و اقدامات اولیه برای انتخاب معلمین انجام شده است.  

وی با بیان اینکه مدیریت مدارس زیر نظر حوزه علمیه خواهد بود، یادآور شد: حجت الاسلام امین عباسی به عنوان مسئول این سه مدرسه معرفی شده و اقدامات و کارها زیر نظر ایشان صورت خواهد گرفت.  

در مدارس امین تمامی علوم باید به یک اندازه مورد توجه قرار گیرد

محمد حسین مرادی، مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان نیز با تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش، اظهار داشت: پس از عقد تفاهم نامه، بین اداره نوسازی و دفتر نماینده ولی فقیه در همدان و توصیه‌ها و دعوت امام جمعه همدان نسبت به ورود خیرین به عرصه مدرسه سازی، شاهد اتفاقات مبارکی در این حوزه بوده‌ایم و با استفاده از ظرفیت خیرین به دنبال ترویج بیشتر این فرهنگ در جامعه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: این اداره کل کمک به هر چه بهتر اجرا شدن این طرح را جز وظایف خود می‌داند و از تمام ظرفیت ها در این راه استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام امین عباسی هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته، خواستار مشخص کردن زمانبندی برای اجرای این طرح در همدان و فضاسازی مناسب مدارس با مدارس امین شد.

در پایان این جلسه نیز حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه باید در مدارس امین، تمامی علوم به یک اندازه مورد توجه باشد، گفت: باید با تلاش مناسب در این حوزه و دریافت نتیجه مورد نظر، بتوانیم تعداد مدارس امین را در استان افزایش دهیم تا از این طریق نیز مورد توجه نخبگان قرار گیرد.

انتهای پیام

معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود