Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر کمیته همکاریهای فارس :

تعداد مدارس طرح امین استان فارس در سالجاری به دوبرابر افزایش یافت

شناسه مطلب: 12580
زمان انتشار: دوشنبه 07 تیر 1400 ساعت 15:47

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: از اهداف اصلی ما برای سال تحصیلی پیش رو تدوین طرحی جامع با همکاری حوزه علمیه برای توسعه مدارس امین در استان می باشد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، جهانبخش بانشی در نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی 99-98 در استان فارس 62 مدرسه امین داشتیم و در سال جاری  تعداد مدارس امین ما به 131 مدرسه افزایش پیدا کرد.

دبیر کمیته همکاریهای فارس گفت:در بحث جذب، آموزش و به کار گیری طلبه وظیفه ها در سال گذشته 65 نفر طلبه جذب و مشغول خدمت شدند و در سال پیش رو 146 نفر سهمیه داریم که باید دوره آموزشی تابستانه برای این عزیزان داشته باشیم.

بانشی افزود: توانمند سازی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش را به جد و با کیفیت تمام از طریق فضای  دنبال کرده ایم و 100 نفر از این عزیزان را با آموزش های لازم توانمند کردیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته اولیا یکهزار و 283  مدرسه استان را آموزش دادیم و در سال تحصیلی جاری به دلیل شیوع کرونا این امر به 964 مدرسه تقلیل پیدا کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: خوشبختانه 530نفر از ائمه جماعت مدارس را در سال گذشته و 550 نفر را در سال جاری با همکاری مرکز تخصصی نماز کشور آموزش دادیم.

بانشی با بیان اینکه در حوزه قرآن عترت و نماز که از ارکان اصلی فعالیت های فرهنگی و پرورشی در مدارس است ما از ظرفیت مبلغینی که وارد مدارس میشوند به خوبی بهره گرفته ایم گفت:مسابقات قران عترت و نماز را به صورت مجازی و به نحو مطلوب برگزار کردیم که خوشبختانه به لحاظ کمی باتوجه به مجازی بودن مسابقات ریزش چندانی نداشتیم.

دبیر کمیته همکاریهای فارس گفت:در بحث آموزش نماز کارهای خوبی برای آموزگاران و دانش آموزان انجام گرفت و در حوزه عترت تلاش ما بر این بود که در تمامی مراسمات مربوط به ائمه اطهار از این فرصت برای ترویج این مساله ارزشی و مهم بهره بگیریم.

وی گفت: یک فعالیت فرهنگی تحت عنوان مولای متقیان را آغاز کردیم که جمعیت بسیار بالایی از دانش آموزان در این فعالیت شرکت کردند که به هزار نفر برگزیدگان جایزه نیز دادیم.

بانشی با بیان اینکه در روز تولد حضرت امام رضا نیز برنامه ضامن آهو را برگزار کردیم که نشان از اهمیت و توجه آموزش و پرورش فارس به مراسم و برنامه های مذهبی می باشد گفت:آموزش و پرورش فارس میزبان برگزاری جشنواره کشوری خطبه فدکیه بوده که به زودی مراسم اختتامیه آن را در حرم مطهر شاهچراغ برگزار خواهد شد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد