به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها متن یادداشت این محقق و پژوهش گر حوزوی و نیز فعال فرهنگی به شرح ذیا است
در سالروز فاجعه 7 تیر و پرواز ملکوتی یاران امام راحل و زمینه سازان تمدن اسلامی و فداییان استقبال از حکومت جهانی عدل مهدوی؛ که معمار کبیر انقلاب اسلامی در باره سید الشهدای آن فرمودند "بهشتی یک ملت بود برای ملت ما" چراکه آن شهید بزرگوار مقام شکرگزاری خالق متعال را در خدمت به محرومین و مبارزه با فساد وجدان کرده بود؛ و هم چنین معجزه نجات رهبری در واقعه ترور مسجد ابوذر جنوب شهر تهران و تزریق واکسن وطنی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، لازم و لابد از یک مو شکافی جامعه شناختی می باشد که یک جامعه صالح به چه معنی است و چگونه بر پا می گردد و چرا در برابر حوادث سهمگین پایدار و پدیده می گردد و از محاسبات بشری عبور نموده و دشمنان خود را زمین گیر می کند؛ به همین منظور به مبحثی حول شکرگزاری اجتماعی و انقلابی می پرداریم.
الف- برکات شکرگزاری در گام دوم:
الجمدلله فرهنگ شکزاری از نعمات و برکات در نظام جمهوری اسلامی مسیر داخلی و جهانی خود را در پیش گرفته است؛ و هم چنین بسته های صادراتی آن در گام دوم برای علاقنمدان و عاشقان به ازادی و آزادگی در فرامرزها در دست اقدام است، چراکه با تزریق انرژی عدالت خواهی اجتماعی و غیرت ملی در بدنه جامعه صالح که برای نمونه می توانیم به جماسه مثل زدنی ذریافت واکسن توسط مقام معظم رهبری اشاره نمود که خود مصداق شقاف به سکوی نشاندن عدالت اجتماعی که در بیانیه گام دوم توصیفی از آن به میان آمده؛ و هم چنین خود باوری فردی و جمعی که اکسیژن جوانان و مسئولان کشور در فضای تحریم ها محسوب می گردد؛ ضرورت دارد جامعه هنرمندان و صاحبان ستاره اجتماعی و صاحبان قلم و قدم؛ با توصیف این مدل و مضامین حماسه سازی در جامعه صالح خود را در مقام شکرگزاری خداوند حکیم شریک وسهیم کنند، چراکه بیگانگان در این نوع حماسه های بی نظیر بر نظام اسلامی سبقت و سرعت گرفته و شکل و شاکله خودشان را بر آن می پوشانند.
ب- پشتیبان جامعه صالح:
یکی از روایاتی که به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) نسبت داده شده است، جملهی «حُبّ الوطن مِن الإیمان» است؛ یعنی«دوست داشتن وطن، از نشانههای ایمان است»
در این حدیث وطن چند معنی می تواند داشته باشد 1- وطن ظاهری سرزمینی که انسان در آن متولد می گردد.2- وطن باطنی که روح و جان انسان محسوب می گردد زیرا آدمی هر لحظه در آن تولد جدیدی دارد. 3- وطن آخرتی مورد نظر باشد چراکه انسان حس ماندگار و پایداری را از آن درک و دریافت می کند. با توجه به تقسیمات مذکور وطندوستی با ایمان مؤمن هیچ منافاتی ندارد؛ و وقتی به آیات و روایات راهبردی هم می نگرییم دوستی وطن حتی به معنای جایگاه زیستی و مکان تولد و سرزمین آباء و اجدادی را نیز ستوده و به محبت و علاقهمندی و آبادانی همه جانبه آن سفارش میکنند؛ چرا که اساساً انسان، رابطهی مادّی و معنوی ویژهای با زادگاه خود دارد زیرا داشته های اولیه خویش را از آن مکان وامدار است، و همین پیوند عاطفی، باعث علاقهی او به وطن میشود. به علاوه؛ وطندوستی، منطقی و موافق عقل نیز است؛ چون وطندوستى معلول حب ذات فطری میباشد. پس در حقیقت بحث از وطندوستى، بررسى یکى از نتایج و معلولات خود دوستى (خود جمعی) میباشد.
البته تلازم عقلی و قطعی میان حب وطن و ایمان وجود ندارد و بهصورت مطلق و دربارهی همهی انسانها نمیتوان گفت: وطندوستی؛ نشانهی ایمان به خداست؛ اما با شرایط عقل پذیر دربارهی گروهی از انسانهای آباد کننده و عمران بخش زمین برای رفاه انسانیت هستند میتوان چنین گفت: وطندوستی، نشانه و از آثار ایمان به خدا است، به این بیان معلوم و مذکور؛ از آنجایی که انسان مؤمن؛ بر اساس درجات و مراتب ایمانی؛ دارای خصلتهای نیکو است و در صدد و صراط ایجاد و پرورش صفات نیک اخلاقی در خویشتن است، وطندوستی در مسیر درست فطری آن نیز، به عنوان یک صفت نیک انسانی او شمرده میشود، همانطور که امام علی(علیه السلام) آنرا از صفتهای نیکو و کرامت انسان معرّفی فرموده است. با این نگاه میتوان وطندوستی را؛ با شرایطی که بیان شد از نشانههای ایمان به خداوند دانست؛ زیرا سرچشمه هر خصلت و صفت نیکویی که از انسان صادر میشود از ایمان به خداوند و همراهی با عمل صالح می باشد.
ج تزریق واکسن یا غیرت اسلامی
تزریق واکسن به مقام معظم رهبری با دو پیش شرط الف- رعایت نوبت شهروندان ب- استفاده از واکسن تولید داخل؛ دارای پیامهایی بود که به شمه ایی از آنها می توانیم اشاره ایی داشته باشیم.
*بیست پیام تعالی بخش
1- تعریف خداشناسی اجتماعی برای حاکمان اسلامی
2- تعریف عدالت در حکومت اسلامی
3- باز تعریف سبک زندگی توحیدی پبامبران و امامان معصوم علیهم السلام و هم چنین تابعین راستین آنان
4- باورمندی به طرح جوان گرایی در حکومت اسلامی
5- شوق بخشی به دیدن شدن جمالی جوانان
6- امید بخشی به خود باوری محرومین و مستضعفان
7- تعریف هم پوشانی تعهد و تخصص
8- رزم عقلی با دشمنان ظاهر و باطن
9- تعریف حقوق بشر و جهان طبعیت
10- حب حفیقی به علم و اندیشه ورزی
11- افشای ملی گرایی مادی و تک بعدی
12- تدریس عزت بخشی برای نخبگان و ناصحان اجتماعی
13- آموزش مدیران کشور در روش جدب نخبگان و جهت بخشی به استعدادهای نیروی انسانی
14- تبیین مرام و مسلک حاکم اسلامی با حاکمان جور و ظلم
۱۵- تبیین و تشریح عملی اقتصاد مقاومتی
۱۶- بیان راه برون رفت از چالش های اقتصادی و اجتماعی
۱۷- تبیین صفات تفاوت رجل انقلابی با دیپلماتیک
۱۸- به تصویر کشیدن اقتدار یک مرد در میدان
۱۹- به نمایش گذاردن زبان مراوده با جهانیان
۲۰- عملیاتی نمودن اندیشه های ناب امام خمینی رحمه الله علیه