Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی:

آموزش و پرورش، مجموعه ای ارزشمند برای آینده نظام است

شناسه مطلب: 12556
زمان انتشار: چهارشنبه 26 خرداد 1400 ساعت 10:25

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی در نشست مشترکی که به منظور ساماندهی موقوفات آموزشی استان برگزار شده بود گفت : آموزش و پرورش مجموعه ارزشمندی است که برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمایه گذاری می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام عبدالله واحدی، عضو کمیته همکاریهای و مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی، افزود: تربیت نسل آینده ی کشور در دستان معلمین است و اگر همه به تحقق اهداف آموزشی و پرورشی این نهاد کمک کنیم تا تربیت، تربیتی جامع و مفید باشد، در آینده همه جامعه از عواید آن بهره مند خواهند شد .

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این تفاهم نامه مردادماه سال گذشته در ۲ محور مباحث حقوقی و تعیین تکلیف اسناد املاک و مستقلات و نیز ساماندهی فعالیت های آموزشی، فرهنگی و قرآنی منعقد شد که در هر ۲ محور تدابیر و برنامه های کامل و جامعی در نظر گرفته شده است.

واحدی یادآور شد: ساماندهی وضعیت حقوقی و ثبتی املاک موقوفه مدارس و مراکز آموزش مهمترین هدف انعقاد این تفاهم نامه بوده است که در ذیل آن اهداف دیگر نظیر مشارکت در تعلیم و تربیت دانش آموزان با راه اندازی مدارس وابسته یا غیر دولتی، توسعه حداکثری خدمات وقف در آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت های سنت حسنه وقف جهت دستیابی به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت و نهایتا حل و فصل مشکلات فی مابین به منظور دستیابی به راهکارهای عملی در جهت برنامه های آموزشی، مهارتی، کارآفرینی و پژوهشی و ... تعریف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه ضمن اشاره به وضعیت موقوفات در استان مرکزی گفت: بالغ بر ۴۰۰ روستا در استان مرکزی به صورت ۶ دانگ و یا ۳ دانگ وقف شده اند، لذا ضروری است برمبنای مفاد تفاهم نامه، کارگروهی در استان به منظور شناسایی و ساماندهی مدارس و واحدهای آموزشی احداث شده در املاک موقوفه در سطح استان و شهرستان ها و مناطق تشکیل شود تا وضعیت تملک اعیان این املاک هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند.

وی اظهار داشت: برای تهیه بانک اطلاعاتی املاک موقوفه در اختیار آموزش و پرورش روسای ادارت اوقاف و مدیران آموزش و پرورش در سطح شهرستان ها باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند تا بتوانیم به یک بانک اطلاعاتی ظرف یکماه آینده در سطح استان دست یابیم.

واحدی تاکید کرد: در تهیه این بانک اطلاعاتی باید به این مقوله توجه شود که چه تعداد از املاک مورد اشاره وقف انتفاعی و یا منفعتی هستند و یا چه تعداد دارای اسناد استیجاری می باشند و پذیره تملک عیان پرداخت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، یادآور شد : هدف از اجرای طرح ساماندهی موقوفات در آموزش و پرورش عمل به نیات واقف بر مبنای وقف نامه می باشد و تلاش می کنیم در چارچوب تعامل و تفاهم عمل کنیم.

وی افزود: سیاست ما تعیین تکلیف این املاک است لذا آموزش و پرورش به منظور تسهیل امور مدارسی که فاقد دانش آموز است و یا از حیز انتفاع خارج شده اند و یا مستهلک شده و مخروبه هستند به اداره کل اوقاف تحویل نمایند تا از لیست املاک آموزش و پرورش خارج شوند و صرف اجرای نیاتی که مطابق وقف نامه امور منفعتی است، هزینه شوند.


آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد