Print
Zoom In
Zoom Out

​حاجی میرزایی:

اصلی ترین راه اجرای سند تحول، افزایش توانمندی معلمان است

شناسه مطلب: 12524
زمان انتشار: شنبه 08 خرداد 1400 ساعت 09:24

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: اصلی ترین راه اجرای سند تحول، افزایش توانمندی های معلمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که همواره از ما خواسته می شود، سند تحول است. سند تحول یک روح و کالبد دارد، اگر منحصر به کالبد سند شویم، فقط تولید کتاب، جزوه و گزارش خواهد شد. فهم من از روح سند تحول این است که نظام یادگیری با معلم با کیفیت انجام می شود و باید پرسید آیا همه تولیدات ما در حوزه سند تحول، منجر به داشتن معلم با کیفیت شده است؟ و اگر نمی توانیم به این پرسش پاسخ دهیم یعنی روح سند را رها کرده و در کالبد آن، اسیر شده ایم.

رئیس ستاد همکاریها با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات حضوری گفت: این کار نیاز به مراقبت، توجه و نظارت کافی دارد تا دغدغه های آموزش و پرورش و اولیای دانش آموزان مرتفع شود.

وی با اشاره طبقه بندی تجربیات خود در چهار دسته اظهار کرد: در کاری مسؤولیت بپذیرید که در آن «آرمان و هدف» داشته باشید. مطمئناً اگر کاری، آرمان نداشته باشید، خسته، دلزده و تهی شده و نتایج مطلوب به دست نخواهید آورد.

وی، دومین تجربه خود را «دستاورد داشتن» عنوان کرد و گفت: تلاش کنید در دوران خدمت خود، دستاورد داشته باشید.

وی دستاورد را حاصل نگاه عمیق تر به کار و فراموش نکردن نگاه های اصلی دانست و افزود: به گونه‌ای امور را مدیریت نمایید که حضور معناداری در کارها داشته باشید.

حاجی میرزایی با اشاره به تجربه سوم خود گفت: در کارها «عقلانیت» داشته باشید و آن را در سطوح مختلف مدیریت خود، توسعه و رواج دهید؛ هرچقدر مجموعه‌ای، نگرش عاقلانه تر داشته باشد تأثیر پذیری عمیق تری خواهد داشت.

وی تجربه چهارم خود را «داشتن نگاه راهبردی» دانست و گفت: در موضوعات یکسان، باید سطح توجه متفاوت وجود داشته باشد. مدیران در جایگاه راهبردی باید خطوط کلی و سرنخ های اصلی را در دست بگیرند. کارشناسان نیز باید در مورد موضوعات خوب بیندیشند و برای آن راه حل ارایه دهند، راه حل هایی که نسبتی با عقلانیت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کفت: یکی از موضوعاتی که همواره از ما خواسته می شود، سند تحول است. سند تحول یک روح و کالبد دارد، اگر منحصر به کالبد سند شویم، فقط تولید کتاب، جزوه و گزارش خواهد شد. فهم من از روح سند تحول این است که نظام یادگیری با معلم با کیفیت انجام می شود و باید پرسید آیا همه تولیدات ما در حوزه سند تحول، منجر به داشتن معلم با کیفیت شده است؟ و اگر نمی توانیم به این پرسش پاسخ دهیم یعنی روح سند را رها کرده و در کالبد آن، اسیر شده ایم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: برای افزایش توانمندی معلمان، باید برنامه ریزی داشته باشیم و اگر امروز نمی توانیم همه معلمان را توانمند کنیم، برنامه ریزی کنیم تا هر سال درصدی از معلمان را توانمند کنیم. باید تبادل تجربیات معلمان، رقم بخورد و از این طریق توانمندی های آنان افزایش یابد.

تحقق برنامه های همکاریها (11)

توانمند سازی فرهنگیان یزد

تحقق برنامه های ستاد( 10)

نشست توانمندسازی مربیان امین استان کرمانشاه برگزار شد) + تصاویر

تحقق برنامه های همکاریها (9)

دوره توانمندسازی طلاب، روحانیون و ائمه جماعات مدارس آذربایجان شرقی برگزار گردید

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

اسلام و ارزش‌های آن را با زبان ساده و شیرین به دانش‌آموزان بگویید

تحقق برنامه های همکاریها (8)

بازدید دانش آموزان از کتابخانه مجتهده "بانوامین"

بسیج در کلام امام خامنه ای

جملاتی ناب از رهبرمعظم انقلاب درباره بسیج

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

گفت وکو با مولف کتاب «مبلغ کودک، تبلیغ با نمک»

گزارشی از فعالیت مبلغین موسسه الزهرای قم در لرستان

تحقق برنامه های همکاریها (7)

فیلم / نگاهی به طرح ملی تعالی پیوند مدرسه، مسجد و منزل "سه میم"

 فیلم/ تحقق برنامه های همکاریها (6)

 آشنایی با مدارس وابسته به حوزه علمیه

تحقق برنامه های همکاریها (5)

نشست طرح پیوند مسجد ،مدرسه و منزل در پاکدشت

تحقق برنامه های همکاریها (4)

برگزاری دوره آموزشی مهارتی« راه نشان تربیت » در شهرستانهای تهران

تحقق برنامه های همکاریها (3)

اجرای آزمایشی طرح "سه میم" دربرخی مدارس 12 استان

با حضور مسئولین شهر سلماس؛

اولین همایش مدارس مجری طرح تربیتی امین شهرستان سلماس برگزار شد

با حضور طلاب و دانشجویان

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان در شهرستان های جنوب استان کرمان