Print
Zoom In
Zoom Out

حاجیان زاده تأکید کرد:

منابع استانی نقش ارزشمندی در توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی دارد

شناسه مطلب: 12512
زمان انتشار: يكشنبه 02 خرداد 1400 ساعت 14:07

مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاریها گفت: به کارگیری و جذب منابع استانی در اعتبارات علمی و فرهنگی می تواند نقش بسزایی در توسعه، راه اندازی و دایر کردن مدارس علوم و معارف اسلامی در استان های کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا حاجیان زاده، مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش با حضور وبیناری در نشست کمیته همکاریهای استان همدان که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان برپا شده بود، اظهارکرد: کمیته همکاریهای استان یکی از فعال ترین و پویا ترین کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش در کشور است که توانسته به منظور اجرای مصوبات و بخشنامه های ابلاغی دبیرخانه ستاد، اقدامات ارزشمندی را رقم بزند.

وی از تشکیل جلسات کمیته همکاریها با حضور قریب به 15عضو وابسته به عنوان قرارگاه فرهنگی مهمی برای استان تعبیر کرد و افزود: جمع شدن مدیران و دست اندرکاران دستگاههای تعلیم و تربیتی، آموزشی و تبلیغی و معرفتی آثار و برکات ارزشمندی را در ارتقای رشد علمی و تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان آن استان دارد.

حاجیان زاده در ادامه با اشاره به ورود فعالیت های ستاد همکاریها در سومین سال از اجرای علمیاتی برش 5 ساله ،سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ونیزسند  چشم انداز حوزه های علمیه تصریح کرد: با گذشته بیش از یک دهه از این همکاری و تعامل مبارک، طی سالهای اخیر رنگ و بوی تعامل و همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش عملیاتی شده است و دیگر به سبک جلسه و نوشتن نیست، بلکه به سمت و سوی اجرای اسناد بالادستی و چشم اندازهای همکاری در قالب برش های 5 ساله است.

دبیر ستاد همکاریها تأکید کرد: این اسناد و برش های 5 ساله نیز در قالب های استانی موجود است و برای اجرا به کمیته های استانی ابلاغ گردیده، امید است در راستای آن فعالیت های ارزشمندی صورت گیرد.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این برنامه 5 ساله بر گرفته از اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش و سند چشم انداز حوزه های علمیه تدوین و طراحی شده است، بطوریکه بیش از 50 زیر نظام را در راستای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استخراج و در قالب برنامه های مشخص شده ارائه می کنیم.

حاجیان زاده در بخش دیگری از سخنانش از حوزه‌ علمیه استان همدان درخواست کرد تا از ظرفیت و توانشان برای راه‌اندازی و دایر کردن مدارس جدید علوم و معارف اسلامی استفاده کنند.

انتهای پیام/



مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان

مدرسه؛ کانون تمرین زندگی و فعالیت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله جوادی آملی:

در کنار ایجاد تحول در برنامه درسی، فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در اولویت برنامه‌ها است

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه سمنان 

آموزش و پرورش کلید نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی در جامعه است