Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

آموزش و پرورش متکفل مدیریت توانمندسازی کشور است

شناسه مطلب: 12495
زمان انتشار: دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 ساعت 13:31

رئیس کمیته همکاریهای استان بوشهر گفت: جامعه ای که دارای دانش و تربیت نباشد، قطعاً در باتلاق جهالت و عدم پیشرفت گرفتار خواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری  در سخنی با معلمان و دبیران استان بوشهر اظهارکرد: اولین آموزگار و معلم در جهان خلقت، ذات اقدس باریتعالی است. خداوند این وصف و کار  و امانت خود را نصیب برخی از انسان‌های فرهیخته، آگاه، بصیر و عالم نموده است تا بتوانند جامعه انسانی را از جهالت به نور علم و دانش و تربیت رهنمون کنند. همان کاری که  انبیا نیز انجام داده اند" کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ" یعنی  ای رسول خدا ما بر تو کتاب نازل کردیم تا جامعه را از ظلمت های جهالت به سمت نور دانش و معرفت رهنمون کنی.

تردیدی نیست جامعه ای که دارای دانش و تربیت نباشد، قطعاً در باتلاق جهالت و عدم پیشرفت گرفتار خواهد آمد. علم و تربیت الهی انسان است که انسان را از مسیری عبور می دهد که سرانجام او تمدن آفرینی و کمال انسانی است.  زیرساخت اصلی تمدن آفرینی، علم است چون با جهل نمی توان حرکتی رو به پیشرفت انجام داد. جهل، سیاهی است. جهل  انسان را دچار سقوط تمدنی و شخصصیتی می‌کند.

جهان کنونی، جهان علم و فناوری است. جهانی است در یک فضای فوق العاده ویژه، تمام امور تمدنی چه تمدنی مثبت و پیشرفت‌های واقعی، چه تمدنی تهاجمی که توسط سران جهان استکبار صورت می‌گیرد، همه در عرصه علم و فناوری است. به همین جهت از دیرباز سران جهان استکبار به دنبال استخدام علم و دانشمندان بوده اند. به تعبیری از مدت‌هاست که علم و دانشمندان در سیطره قدرت سلطه جهانخواران قرار گرفته‌اند. باید علم و دانش نجات پیدا کند و به معنای واقعی کلمه در خدمت جامعه بشری قرار بگیرد.

علم به ویژه علوم استراتژیک، علوم نوپیدا که علوم راهبردی هستند،باید در یک کشوری که به دنبال تمدن، پیشرفت،آزادی، استقلال و در اندیشه تحول شگرف در جغرافیای ملی خود است، به  علم و فناوری توجه ویژه شود. چون اگر کشوری در علم و فناوری و محصولات خود دارای خودکفایی نباشد قطعاً وابستگی ایجاد می کند. بنابراین آموزش و پرورش نقشی بنیادین در عرصه تمدن آفرینی، پیشرفت، نجات و کمال جامعه دارد.

عرضه آموزش و پرورش متکفل مدیریت توانمندسازی یک کشور در مهمترین مقوله تمدن آفرینی یعنی علم در بستر تربیت  است. انقلاب اسلامی ایران همواره بر عنصر  علم و دانش و تربیت، تذکرات و برنامه های جدی در نظر داشته است. امیاواریم انشالله با اجرای سند تحول بنیادین و تلاش معلمان عزیز و کوشش مضاعف دانش آموزان  و مدیریت عالیه مدیران و کادر مدیرتی، آموزشی و تربیتی، ان شالله به آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی ایران دست پیدا کنیم.

 استان عزیز بوشهر،  استان فوق العاده ویژه ای است و آینده‌ای بسیار تابناک دارد و نقش علم و فناوری، فوق العاده در تمدن آفرینی در این جغرافیای استراتژیک، نقش اساسی دارد. بنابراین آموزش و پرورش نقش اساسی در عرصه توسعه و پیشرفت استان بوشهر دارد.

صمیمانه از معلمین محترم، کادر آموزشی و مدیریتی، دانش آموزان عزیز و همه دلسوزان عرصه آموزش و پرورش تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه موفق و موید.

مشمول دعای خیر آقا امام زمان باشید. انشاءالله بتوانیم استان بوشهر را در آینده ای نه چندان دور با تلاش علمی و تربیتی شما در جایگاه درخور خود ملاحظه کنیم و آینده ای تابناک برای این استان و در جغرافیای کلان ایران عزیز ملاحظه کنیم.

 مجددا  این روز را به شما تبریک عرض بکنم و از همه شما تشکر و قدردانی دارم. والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته



دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد