Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

رسالت مشترک حوزه علمیه و آموزش و پروش تربیت آینده سازان کشور است

شناسه مطلب: 12467
زمان انتشار: سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 ساعت 09:50

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: عزم حوزه علمیه و آموزش و پرورش بر این است که فرزندان این مرزم و بوم را هدایت و آموزش دهند و باعث سربلندی کشور شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، در نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه وآموزش و پرورش استان قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، هفته گرامیداشت معلم را به مربیان و اساتید جامعه علمی، دانشگاهی و حوزوی تبریک گفت.

وی به روایتی از حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) پرداخت که فرمودند «العلماءامنا الله علی خلقه» علما امینان الهی بر خلق هستند که این روایت نشان دهنده اهمیت نقش عالمان و معلمان در جامعه است، افزود: در روایت دیگری  از حضرت امام صادق (ع) که  می فرمایند که «  عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا مُرَابِطُونَ فِی اَلثَّغْرِ - اَلَّذِی یَلِی إِبْلِیسَ وَ عَفَارِیتَهُ یَمْنَعُوهُمْ عَنِ اَلْخُرُوجِ عَلَی ضُعَفَاءِ شِیعَتِنَا وَ عَنْ أَنْ یَتَسَلَّطَ عَلَیْهِمْ إِبْلِیسُ وَ شِیعَتُهُ » یعنی علمای شیعه مرزداران در مرزهایی هستند که ابلیس ها و عفریت ها به افراد ضعیف شیعه که از نظر دانش، بهره کمتری دارند، حمله ور می شوند و معلمان به عنوان امنای شیعه بر خلق وظیفه  پاسدارای از اعتقادات آنان را بر عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: این دو روایت نشان می دهد که معلمان وظایف سنگینی را برعهده دارند که هم نشان دهنده جایگاه بسیار والای آنها  نزد خدا  وهم مسئولیت سنگین  آنان در جاری کردن فرامین الهی توسط آنها است.

رسالت مشترک حوزه علمیه و آموزش و پروش تربیت آینده سازان کشور است

وی اظهار کرد:  تعامل بین حوزه علمیه  وآموزش و پرورش مطلوب ارزیابی می شود و دغدغه تربیت اسلامی و دینی دانش آموزان در بین همکاران آموزش و پرورش به خوبی مشاهده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در  ادامه با اشاره به اینکه تعاملات بسیاری زیادی می تواند ایجاد شود، گفت: در راه رسیدن به این تعامل یک سری موانع وجود دارد که نمی گذارد این همکاری به نحو احسن اجرا شود که اگر این موانع در این جلسات شناسایی و برطرف شود می توانیم اقدامات بسیار ویژه ای را در آغاز سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

مدیر حوزه  علمیه استان قزوین افزود: در تاسیس مراکز غیر انتفاعی مهم ترین دغدغه موضوعات مالی، مکانی و کرونا است و می توانیم  با بکار گیری از ظرفیت های حوزه علمیه، آموزش و پرورش و دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین این مشکلات را برطرف کنیم .

وی ادامه داد:  حوزه های علمیه و آموزش وپرورش دو بازوی توانمند هستند که اگر روابط و همکاری آنها توسعه یابد می توانند تاثیرگذاری قابل توجهی بر روی نسل نوجوان و جوان داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز همکاری این دو نهاد در عرصه های مختلف به ویژه اعزام مبلغ و مبلغه به مدارس جدی است و مورد استقبال خانواده های دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: عزم حوزه علمیه و آموزش و پرورش  بر این است که فرزندان این مرزم و بوم را هدایت و آموزش دهند و باعث سربلندی کشور شوند.


انتهای پیام /

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»