Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای ملایر؛

گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین در مدارس آسیب‌شناسی شود

شناسه مطلب: 12426
زمان انتشار: شنبه 28 فروردین 1400 ساعت 12:33

عضو کمیته همکاریهای شهر ملایر گفت: گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری باید در برنامه‌ریزی‌های متناسب با زیست‌بوم حال حاضر کشور طراحی و در کارگروه‌های درون مدرسه‌ای آسیب‌شناسی، آماده و اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، محمدرضا بشری، مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر، در نشست معاونت آموزش ابتدایی با مدیران مدارس قرآنی دوره ابتدایی هدف از برگزاری این نشست را تشریح برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی و پرورشی عنوان کرد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور مدیران یک فرصت مناسب برای بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار، طرح و برنامه برای پیشبرد و ارتقای سطح آموزشی و پرورشی در مدارس است و مدیران مدارس باید به نتایج این جلسات اهتمام جدی داشته باشند.

بشری افزود: گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری باید در برنامه‌ریزی‌های متناسب با زیست‌بوم حال حاضر کشور طراحی و در کارگروه‌های درون مدرسه‌ای آسیب‌شناسی، آماده و اجرا شود.

وی تأکید کرد: برای اجرایی شدن سند و تبدیل آن به گفتمان نیازمند همراهی خانواده‌ها و والدین هستیم و استفاده از اصطلاحات سنگین، انتزاعی، ساده‌سازی نکردن و درک و شناخت عمیق نداشتن باعث ناشناخته ماندن سند برای آن‌ها می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: آموزش‌وپرورش از منظر سند یک نظام آموزشی یا نهاد آموزشی صرف نیست بلکه یک نهاد اجتماعی با ساحت‌های شش‌گانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان که شامل ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی و شناختی و هنری است.

بشری افزود: در سند تحول بنیادین برنامه‌ها مطابق فرهنگ ایرانی اسلامی تدوین شده است و تربیت دانش آموزان متناسب با هویت ایرانی اسلامی انجام می‌شود.

بشری تصریح کرد: زیربنایی‌ترین ساحت در سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی، اخلاقی و دینی است که بخش عمده‌ای از آن مربوط به حوزه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی است و فعالیتی که مغایر با سند تحول بنیادین باشد در آموزش‌وپرورش نباید عملیاتی شود.

انتهای پیام



حضور نماینده ولی فقیه در کرمانشاه

نشست شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش کرمانشاه  برگزار شد

مشاور وزیر آموزش و پرورش

تنوع مخاطبان مربیان طرح امین در مدارس فرا تر از طیف مخاطبان رسانه ملی است

برگزاری کار گروه همکاریها در دو شهرستان آذربایجان شرقی

حضور نماینده ولی فقیه در کرمانشاه

نشست شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش کرمانشاه  برگزار شد

به ریاست نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

نشست شورای همکاری‌ حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، برگزار شد

به مناسبت میلاد نور

در محضر امام حسن عسكری(ع)

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان؛

آینده کشور از مدرسه ساخته می‌شود/تحقق سند تحول بنیادین جدی‌تر دنبال شود

فعالیت ۳۵۰مبلّغ در مدارس استان چهار محال و بختیاری

نویسنده کتاب «چلچراغ نماز و مدرسه»

۹۰ درصد دانش آموزان نماز خوان، از مادر یاد گرفته اند

با حضورنماینده ولی فقیه در استان فارس

طرح «نماز الفبای تربیت» در شیراز اجرا شد

مشاوروزیرآموزش و پرورش

سرمایه‌گذاری در نظام آموزشی و تربیتی تضمین  کننده رشد و پیشرفت کشور است.

حضورامام جمعه زابل در بین دانش آموزان

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

ایجاد اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان از رسالت‌های مهم مربیان است

هدف مدارس صدرا تربیت دانش آموزان متعهد و آینده ساز است

گزارشی از کارگروه های ستاد همکاریها درآذربایجان شرقی

اجرای پویش «سلام به آینده» با مشارکت مدرسه علمیه امام صادق(ع) تهران

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

مدرسه، کانون نور و دانایی است