به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، محمدرضا بشری، مدیر اداره آموزشوپرورش شهرستان ملایر، در نشست معاونت آموزش ابتدایی با مدیران مدارس قرآنی دوره ابتدایی هدف از برگزاری این نشست را تشریح برنامهها و طرحهای آموزشی و پرورشی عنوان کرد و گفت: برگزاری نشستهای تخصصی با حضور مدیران یک فرصت مناسب برای بررسی چالشها و ارائه راهکار، طرح و برنامه برای پیشبرد و ارتقای سطح آموزشی و پرورشی در مدارس است و مدیران مدارس باید به نتایج این جلسات اهتمام جدی داشته باشند.
بشری افزود: گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری باید در برنامهریزیهای متناسب با زیستبوم حال حاضر کشور طراحی و در کارگروههای درون مدرسهای آسیبشناسی، آماده و اجرا شود.
وی تأکید کرد: برای اجرایی شدن سند و تبدیل آن به گفتمان نیازمند همراهی خانوادهها و والدین هستیم و استفاده از اصطلاحات سنگین، انتزاعی، سادهسازی نکردن و درک و شناخت عمیق نداشتن باعث ناشناخته ماندن سند برای آنها میشود.
مدیر آموزشوپرورش ادامه داد: آموزشوپرورش از منظر سند یک نظام آموزشی یا نهاد آموزشی صرف نیست بلکه یک نهاد اجتماعی با ساحتهای ششگانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان که شامل ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفهای، علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی و شناختی و هنری است.
بشری افزود: در سند تحول بنیادین برنامهها مطابق فرهنگ ایرانی اسلامی تدوین شده است و تربیت دانش آموزان متناسب با هویت ایرانی اسلامی انجام میشود.
بشری تصریح کرد: زیربناییترین ساحت در سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی، اخلاقی و دینی است که بخش عمدهای از آن مربوط به حوزه فعالیتهای پرورشی و فرهنگی است و فعالیتی که مغایر با سند تحول بنیادین باشد در آموزشوپرورش نباید عملیاتی شود.
انتهای پیام