Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای ملایر؛

گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین در مدارس آسیب‌شناسی شود

شناسه مطلب: 12426
زمان انتشار: شنبه 28 فروردین 1400 ساعت 12:33

عضو کمیته همکاریهای شهر ملایر گفت: گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری باید در برنامه‌ریزی‌های متناسب با زیست‌بوم حال حاضر کشور طراحی و در کارگروه‌های درون مدرسه‌ای آسیب‌شناسی، آماده و اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، محمدرضا بشری، مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر، در نشست معاونت آموزش ابتدایی با مدیران مدارس قرآنی دوره ابتدایی هدف از برگزاری این نشست را تشریح برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی و پرورشی عنوان کرد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور مدیران یک فرصت مناسب برای بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار، طرح و برنامه برای پیشبرد و ارتقای سطح آموزشی و پرورشی در مدارس است و مدیران مدارس باید به نتایج این جلسات اهتمام جدی داشته باشند.

بشری افزود: گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری باید در برنامه‌ریزی‌های متناسب با زیست‌بوم حال حاضر کشور طراحی و در کارگروه‌های درون مدرسه‌ای آسیب‌شناسی، آماده و اجرا شود.

وی تأکید کرد: برای اجرایی شدن سند و تبدیل آن به گفتمان نیازمند همراهی خانواده‌ها و والدین هستیم و استفاده از اصطلاحات سنگین، انتزاعی، ساده‌سازی نکردن و درک و شناخت عمیق نداشتن باعث ناشناخته ماندن سند برای آن‌ها می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: آموزش‌وپرورش از منظر سند یک نظام آموزشی یا نهاد آموزشی صرف نیست بلکه یک نهاد اجتماعی با ساحت‌های شش‌گانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان که شامل ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی و شناختی و هنری است.

بشری افزود: در سند تحول بنیادین برنامه‌ها مطابق فرهنگ ایرانی اسلامی تدوین شده است و تربیت دانش آموزان متناسب با هویت ایرانی اسلامی انجام می‌شود.

بشری تصریح کرد: زیربنایی‌ترین ساحت در سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی، اخلاقی و دینی است که بخش عمده‌ای از آن مربوط به حوزه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی است و فعالیتی که مغایر با سند تحول بنیادین باشد در آموزش‌وپرورش نباید عملیاتی شود.

انتهای پیام



مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تقویت همکاری‌ حوزه‌علمیه و آموزش وپرورش یک ضرورت است

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

حضوربیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز دختر در برنامه های مربیان طرح امین خراسان

آغاز فرآیند جذب و ساماندهی طلاب در مدارس طرح امین خراسان

امام جمعه یزد مطرح کرد؛

آینده آموزش و پرورش در گرودانشگاه فرهنگیان است

مدیرکل آموزش و پرورش پرورش سیستان و بلوچستان:

تحقق تربیت تمام ساحتی در سایه سار  توسعه فرهنگ قرآنی

ثبت‌نام جذب مبلغ مدارس امین در خراسان

ثبت نام مرکز تربیـت مبلـغ معلـم + جزئیات

ما ملت امام حسینیم

امیدبخشی در دل مستضعفان از آثار توجه به ماه محرم است

به کدامین گناه!

پاسخ به چند سئوال دانش اموزی

چرا خدا رژیم صهیونیستی را گرفتار عذاب نمی‌کند

ره آورد مقاومت

اجابت آه و اشک کودکان یتیم غزه!

در پی شهاد سردارکاظمی

تسلیت مدیر حوزه های علمیه به وزیر آموزش و پرورش

کارشناس حوزوی تعلیم و تربیت بیان کرد

توصیه هایی برای تربیت فرزندان شجاع و سلحشور در شرایط جنگی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تقویت همکاری‌ حوزه‌علمیه و آموزش وپرورش یک ضرورت است

دیدارمسئولان مدارس علوم و معارف اسلامی با مدیرکل آموزش‌وپرورش زنجان

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

هفدهمین مدرسه خیرساز آیت‌الله نورمفیدی افتتاح شد