Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه علمیه مازندران:

همکاری و تعامل حوزه و آموزش و پرورش موجب تربیت دانش آموزش مهذب می شود

شناسه مطلب: 12408
زمان انتشار: چهارشنبه 18 فروردین 1400 ساعت 09:50

عضو کمیته همکاریها و مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: همکاری و تعامل مستمر آموزش و پرورش و حوزه علمیه می تواند در تربیت و پرورش دانش آموزانی نخبه، مهذب و انقلابی بسیار اثرگذار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی در جلسه هم اندیشی خواهران مبلغ طرح های امین، نسیم رحمت و ریحانة النبی در ساری برگزار شد با اشاره به اهمیت فعالیت مبلغان دینی در جامعه،اظهارکرد: تلاش مبلغان دینی در عرصه نشر و گسترش معارف دینی در جامعه بسیار ارزشمند و دارای اهمیت بالایی است.

وی با بیان این که امروز بخش مهمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند، افزود: به همین دلیل توجه به این قشر از جامعه از سنین پایین و تلاش در جهت تربیت دینی این قشر بسیار حائز اهمیت است.

مدیر حوزه علمیه مازندران به حضور خواهران مبلغ در طرح امین و همچنین سایر برنامه های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حضور پررنگ خواهران مبلغ در طرح های مختلف دینی و فرهنگی، آثار بسیار مثبتی در عرصه تبلیغ و تربیت دینی دانش آموزان در پی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی ادامه داد: حضور خواهران مبلغ در سطح مدارس آموزش و پرورش و تعامل سازنده با دانش آموزان به طور حتم از بُروز بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور مبلغان دینی در مدارس موجب افزایش معرفت دینی در دانش آموزان خواهد شد، تصریح کرد: امروز جوانان و نوجوانان ما با شبهات بسیاری که دشمنان در فضای جامعه مطرح می کنند، روبرو هستند که اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در مدارس با حضور مبلغان دینی از بسیاری از این شبهات کم خواهد کرد.

وی با اشاره به این که بسیاری از مبلغان دینی بر حسب احساس تکلیفی که دارند در طرح های مشترک با آموزش و پرورش شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: این مسأله نشان دهنده آن است که جامعه تبلیغی ما تنها بر اساس خلوص نیت و تکلیفی که بر عهده دارد حرکت می کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران، با بیان این که حوزه علمیه به دلیل ظرفیت بالای علمی، فرهنگی و تبلیغی که دارد همراه مطمئنی برای دستگاه تعلیم و تربیت خواهد بود، ادامه داد: باید از توان و ظرفیت بالای طلاب و فارغ التحصیلان حوزوی در عرصه های مهم آموزشی، فرهنگی و تبلیغی بیش از پیش بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا همکاری و تعامل مستمر آموزش و پرورش و حوزه علمیه می تواند در تربیت و پرورش دانش آموزانی نخبه، مهذب و انقلابی بسیار اثرگذار باشد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد