Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان سیستان و بلوچستان:

معلمان رسالت تربیت شخصیت دانش آموزان را بر عهده دارند

شناسه مطلب: 12392
زمان انتشار: سه شنبه 26 اسفند 1399 ساعت 13:32

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان گفت: معلمان رسالت و وظیفه تربیت شخصیت دانش آموزان را بر عهده دارند و کار در آموزش و پرورش بسیار سخت، گسترده و پیچیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش‌های وزیر و مجموعه فرهنگیان در دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت در مسیر تربیت فرزندان ایران اسلامی اظهار داشت: کار در آموزش و پرورش سخت و گسترده است و شرایط کرونا و در پی آن وضعیت پیش آمده مشکلات را دو چندان نموده است.

وی گفت: تلاش مضاعف معلمان در این ایام بر هیچ کس پوشیده نیست و همه آحاد جامعه این مهم را درک می‌کنند و باید قدردان این قشر فرهیخته و فرهنگی باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: معلمان وظیفه و رسالت شکل گیری شخصیت دانش آموزان را بر عهده دارند و این بسیار موضوع مهم و حیاتی و موثری است.

 حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: سیستان و بلوچستان استانی ویژه و به تعبیر مقام معظم رهبری تنگه احد ایران اسلامی است و مجاهدت در عرصه آموزش و پرورش با شرایط حاکم در این سامان ارزش مضاعفی را به دنبال دارد و حتماً اجر و پاداش وافری را هم خواهد داشت.

وی گفت: قدرشناسی از جایگاه معلمان یک وظیفه است و موضوع عدالت آموزشی در عرصه تعلیم و تربیت بسیار مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و همه مسئولین بوده که باید با جدیت دنبال شود.

 نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان افزایش موالید دانش آموزی است که کار را سخت و دشوار کرده و نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولین در این حوزه است. 

امام جمعه زاهدان به عدالت در جذب نیروی انسانی اشاره کرد و بیان داشت: اولویت جذب و پذیرش باید تلفیقی بین نیروهای بومی و غیربومی باشد تا در همه زمینه ها تنوع فکری، فرهنگی و علمی پدید آید. 

حجت الاسلام و المسلمین محامی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی در حقیقت سرمایه‌گذاری مهمی است که توسعه همه جانبه را در بخش‌های مختلف اجتماع و جامعه به دنبال دارد. 

وی ادامه داد: سلامت در آموزش یک اولویت است و آموزش ها باید متناسب با مبانی دینی، اسلامی و عقلی باشد و در این مهم نیازمند توجه دقیق و عمیق همه افراد مسئول و غیر مسئول در سطح جامعه هستیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه بیان داشت: آسیب ها و ناهنجاری های زیادی از این حیث بر آموزش و پرورش و حوزه‌های دیگر مترتب است و می طلبد حساسیت خاصی در راستای کاهش این آسیب ها و تبعات آن داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدام ارزنده و در خور تحسین آموزش و پرورش استان در مسیر تهیه برش استانی و شهرستانی سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: اقدام عملی و اجرایی شدن برنامه ها و مفاد این سند بسیار مهمتر از تهیه و تدوین آن است و لازم است با تلاش و عزم همگانی و با جدیت موضوع پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: عدالت در حوزه آموزش و حوزه تربیت در جای خود اهمیت دارد و پایاپای همدیگر باید دیده شوند؛ تا جایی که حوزه تربیت مقدم است و نباید مغفول بماند، البته در استان کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه فعالیت خوبی دارند و تلاش می‌کنند تا اهداف و مبانی مورد نظر را به خوبی پیش برده و این موضوع نیازمند همراهی و همدلی دیگر مجموعه‌ها نیز می‌باشد.

وی افزود: موضوع جذب سرباز طلبه در کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه به عنوان دغدغه مطرح شده که امیدواریم در سایه تدبیر و برنامه‌ریزی مسئولین وزارت آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد و به سرانجام برسد.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: نیازمند یک جهش در آموزش و پرورش هستیم و باید بکوشیم تا مادامی که در مسئولیت حضور داریم از این فرصت خدادادی برای ارتقا، توسعه و تغییر شرایط با هدف رشد و بالندگی آحاد جامعه و جامعه هدف بهره گیری نماییم.

وی مردم سیستان و بلوچستان را مردمانی شریف، مهربان، صبور، همراه و وفادار به نظام عنوان نمود و افزود: همه تلاش‌ها و دسیسه‌های دشمنان در این سامان با همدلی و همراهی مردم ناکام مانده و این مردم شایسته بهترین خدمات بوده و هستند.

ظهر امروز انجام می شود:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی می‌شود

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد

تقدیر مدیرکل آموزش و پرورش قم از فعالیت‌های طلاب طرح امین

اللهم اهل الکبریا و العظمه...

بشارت های اهل بیت در روز عید فطر