Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای کردستان خبر داد

اجرای بیش از2500 گفتمان دینی در سطح مدارس استان کردستان

شناسه مطلب: 12363
زمان انتشار: يكشنبه 10 اسفند 1399 ساعت 12:13

همزمان با هفته تربیت اسلامی ، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به همراه اعضای ستاد تربیتی و کارکنان حوزه پرورشی و فرهنگی با نماینده ولی فقیه دراستان دیدار کردند .

به گزارش اطلاع رسانی ستادهمکاریها در این دیدار مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با گرامیداشت هشتم اسفند، سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، گفت: امور تربیتی به تدبیر شهیدان رجایی و باهنر در تاریخ هشتم اسفند سال 59 با شعار « مربیان امور تربیتی سربازان انقلابند » در دستگاه آموزش و پرورش تاسیس و با دمیده شدن روح تربیت اسلامی در دانش آموزان ، امور تربیتی به عنوان صدقه جاریه در این مدت فعالیت کرده است .

وی با اشاره به فعالیت های 40 ساله نهاد مقدس امور تربیتی و ارائه خدمات مختلف به دانش آموزان ، تاسیس این نهاد را اقدامی ارزشمند دانست و آشنایی دانش آموزان با مبانی تربیتی، مشارکت و نقش آفرینی نسل آینده ساز در دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش از 36 هزار دانش آموز شهید را از ثمرات و نمود فعالیت های امور تربیتی بر شمرد .

قربانی جهت دهی به فعالیت های تربیتی و عقیدتی دانش آموزان، انتقال ارزشهای دینی، فرهنگی و انقلابی به مدارس و دانش آموزان، ورود نگرش های دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی، عقیدتی و شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف را از مهم ترین اهداف تاسیس امور تربیتی عنوان کرد .

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مسائل تربیتی و گستردگی و جهان شمولی تربیت نسبت به آموزش و تاکید مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) بر اهمیت فعالیت های پرورشی، گزارشی از فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی استان به خصوص در ایام کرونا ارائه کرد و از اجرایی شدن 30 برنامه با 300 فعالیت و تولید محتواهای فرهنگی و تربیتی در کنار محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان خبر داد .    

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان  با بیان اینکه در سطح استان 1150 مربی و معاون پرورشی مشغول فعالیت هستند و 450 نفر مشاور نیز در سطح مدارس ارائه خدمات می کنند ، گفت : در سطح استان 29 کانون فرهنگی و تربیتی ، 14 مرکز دارالقرآن،  17 مرکز مشاوره و 7 اردوگاه دانش آموزی فعال می باشد .

 وی در ادامه به فعالیت های و برنامه های شاخص معاونت پرورشی و فرهنگی استان نیز اشاره کرد و برگزاری مسابقات قرآت ،عترت و نماز در 4 سطح مدرسه،شهرستان،استان و کشوری هر ساله با شرکت بالغ بر یکصد هزار نفر و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در 4 سطح مدرسه،شهرستان،استان و کشوری هر ساله با شرکت بالغ بر یکصد و چهل هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان را از جمله این اقدامات بر شمرد .

قربانی افزود : بر گزاری جشنواره نوجوان سالم با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، اجرای طرح ملی حفظ جزء 30 با شرکت بالغ بر هشتاد هزار نفر، برگزاری اردوهای راهیان نور با پوشش بالغ بر 12 هزار نفر با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرای طرح یاریگران و نماد با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، اجرای طرح گفتمان دینی در سال بالغ بر 2500 گفتمان در سطح مدارس با هدف پاسخ گویی به شبهات دانش آموزان و اقامه نماز در تمامی مدارس دارای نماز خانه  در شرایط عادی از دیگر اقدامات این حوزه است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهم موفقیت  و دستاوردهای این حوزه پرداخت و کسب رتبه دوم کشوری کمیته همکاری ها در شاخص های اختصاصی، کسب رتبه 5 کشوری در شاخص های اختصاصی حوزه پرورشی ، کسب بالغ بر 30 رتبه اول تا سوم در مسابقات فرهنگی و هنری، کسب 4 رتبه برتر در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز، کسب 14 رتبه کشوری در جشنواره نوجوان سالم، کسب رتبه اول کشوری تجارب برتر تربیتی ، کسب رتبه سوم کشوری گروه های آموزشی درس تفکر و سبک زندگی و کسب رتبه اول استان در ترویج و اشاعه فرهنگ اقامه نماز جماعت را از مهم ترین دستاوردهای معاونت پرورشی و فرهنگی در یکسال گذشته عنوان کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین در بخش پایانی سخنان خود به اقدامات مشترک آموزش و پرورش ، سپا و بسیج دانش آموزی و فرهنگیان نیز پرداخت و با اشاره به اجرای برنامه های مختلف از جمله ، پویش لبخند رضایت ، اظهار داشت : در همین راستا قدم های خوبی برداشته شده و اقداماتی با همراهی خیرین ، نهادها، موسسات و فرهنگیان در راستای تامین و تهیه لوزام التحریر ، گوشی و تبلت دانش آموزان نیازمند برداشته شده است .

وی هم چنین گزارشی از فعالیت مدارس سطح شهر و روستا و تشکیل کلاس های حضوری و مجازی نیز ارائه کرد و گفت: از اول بهمن ماه 99 و با مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستانها و هم چنین مدارس زیر 50 نفر دانش آموز حضوری و آموزش بقیه دانش آموزان بر اساس روال گذشته مجازی و غیر حضوری در حال پیگیری است .

گفتنی است در پایان این مراسم به صورت نمادین از یکی از مربیان امور تربیتی استان که در مسابقات بسیج فرهنگیان رتبه برتر استانی کسب کرده بود با اهدای لوح سپاس و تندیس تجلیل شد .



پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد