Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد

نیازمند بصیرت زینبی برای شناخت حق از باطل هستیم

شناسه مطلب: 12361
زمان انتشار: يكشنبه 10 اسفند 1399 ساعت 08:32

دوران تحصیل بهترین ایامی است که می شود اخلاق و تربیت را در وجود انسان نهادینه کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، مدیر کل آموزش و پرورش به همراه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان،روسای آموزش و پرورش نواحی یک و دو یزد و معاونان پرورشی و فرهنگی نواحی ، شهرستان ها و مناطق 14 گانه استان به مناسبت گرامی داشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی به دست شهیدان رجایی و باهنر ، با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند .

آیت ا... " محمدرضا ناصری " در این دیدار با تسلیت رحلت حضرت زینب(س)گفت: حضرت زینب(س) نسخه تمام نمای امیرالمومنین(ع)است که بسیاری از صفات حضرت علی(ع) درآن حضرت تجسم پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: حضرت زینب(س) در برابر یزید و یزیدیان هوشیار بود و دشمن را می شناخت و قدرت تشخیص بین حق و باطل داشت و قدرت تیزبینی و تحلیل او مثال زدنی بود.

رئیس کمیته همکاریهای استان  یزد تاکید کرد: امروز کشور ما در شرایطی قرار گرفته که نیاز به بصیرت زینبی داریم و باید بتوانیم بین حق و باطل تشخیص بدهیم و دوست و دشمن خود را بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: اگر صفاتی که در درون انسان است تربیت نشود و بی رویه مورد استفاده قرار گیرد ، نتایج نامطلوبی خواهد داشت که دنیای غرب و مادی امروزی با آن رو به روست .

آیت الله " محمدرضا ناصری " با نکوهش از زوال اخلاق و تربیت در فرهنگ مادی غرب ، اظهار داشت : دنیای امروزی ، معنویت و اخلاق را رها کرده و زندگی حیوانی را برای خود برگزیده است .

وی تصریح کرد : انسان موجود بی ارزش و بی اهمیت نیست بلکه خلیفه اللهی است که عظمت ، شرافت و فطرت الهی و خدایی دارد و این در حالی است که دنیای مادی امروز ، شرافت ، اصالت و منزلت انسان را به ظواهر وابسته کرده است .

امام جمعه یزد ، دوران تحصیل را بهترین ایامی دانست که می شود اخلاق و تربیت و خوبی را در وجود انسان ، نهادینه کرد و ما وظیفه داریم از تمامی ظرفیت ها برای رشد و شکوفایی جسمانی و عقلانی دانش آموزان بهره بگیریم .

"آیت الله ناصری" بر ضرورت همراهی علم و تربیت تأکید کرد و گفت : علم بدون تربیت و درس خواندن تنها ، دردی دوا نمی کند .

نماینده ولی فقیه در استان مسئله تربیت و اخلاق را یکی از اساسی ترین کارهایی دانست که زندگی بشر را سامان می دهد و اگر انضباط اخلاقی نباشد ، دنیای انسان ها به هرج و مرج می رسد .

امام جمعه یزد تاکید کرد: برنامه غرب و آمریکا این است که اجازه ندهند کشورهایی نظیر ایران در زمینه های علمی و نظامی پیشرفت کنند و همواره به دنبال عقب نگه داشتن ایران هستند.

وی تاکید کرد: همواره تفکر در امور را مدنظر قرار دهید و قدرت تفکر و تعقل را در خود تقویت کنید تا بتوانید در همه دوره‌های زندگی انتخاب بهتری داشته باشید و با تدین و تعهد و تفکر، سیستم فعلی آموزش کشور را متحول کنید.

در ابتدای این دیدار ، " محسن موحدی فرد" مدیر کل آموزش و پرورش استان ، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته و برنامه های پرورشی ارائه کرد .

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد