Print
Zoom In
Zoom Out

عقلانیت دینی ارمغان فجرانقلاب

انرژی های آزاده شده انسانی و آسمانی انقلاب اسلامی

شناسه مطلب: 12319
زمان انتشار: سه شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 08:37

حجت الاسلام حسین درودی معاون اموراستانهای ستاد همکاریهای حوزه علمیه وآموزش وپرورش دریادداشتی ره آوردهای انقلاب اسلامی رادر بیست محور تشریح کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن یادداشت این محقق و پژوهشگرحوزوی را منتشر می کند.   

اگر قرار باشد دانش آموزان و دانشجویان بعد از انقلاب اسلامی بدانند امریکا و ایادی او در کشور ایران عزیز چه تخریب ها ی زیر ساختی را پدید آورده و اکنونیز با تحریم ها و برخوردهای شیطانی خود آنها را تعقیب و تحمیل می کنند، باید نظام آموزش و پرورش از کتاب های مهد کودک تا متوسطه دوم، یک برنامه همه جانبه و 6 ساحتی با موضوع جنایات فراموش ناشدنی، تهیه،تولید و توزیع و نظارت نقطه ایی برآن داشته باشد، تا از آسیب هایی مانند مهاجرت یا به قول برخی فرار مغزها و شکاف نسل ها و مانند اینها در امان باشد.

 نوجوان و جوانی که نمی داند شاه برای چه آمد توسط چه کسانی آورده شده و چرا رفت، مسلم است اربابان خائن او به هر قمیتی اززی ساخت های نفوذ خودحضوصا در بخش فرهنگی هزینه ها کرده و توطئه خواهند کرد.

 مهندسی معرفی شیطان و سربازان آن مانند آمریکا و پادوهای آن با چند خط نگارش ادبی آن در لابلای هزاران مسئله تو در توی پرورشی و آموزشی به یک شوخی بیشتر شبیه است تا یک کار فنی فرهنگی، چراکه این مبارزه بی امان فرهنگی یک سپاه و ستاد کارآمد می طلبد والا به قول مولوی از قضا سکنجبین صفرا می زاید که در حال حاضر در برخی موارد ولو اندک، فتوحاتی از دشمن در حضور اجتماعی جوانان و زنان و دختران وسبک زندگی غربی در مانیتور جامعه قابل انکار نیست.

 یکی از دلائلی که دستاورد های انقلاب اسلامی مورد سوء استفاده دشمن واقع گردیده است،عدم تهیه و تامین جدول هدایت کننده و گنجایش نیروی آزاد شده حریت انسان در انقلاب اسلامی است، مثلا وقتی تحقیر تبدیل به تکریم گردید و یا شهوت به شهادت مبدل شد برای نهگداری آن در مدارس و دانشگاهها باید سبد در خور آنرا تهیه و تولید می کردیم و این کار یا نشد و اگر هم اقداماتی انجام گرفت یا به صورت فردی،بخشی و جزیره ایی بود و یا سلیقه ایی  و توصیه ایی که از یک نظام مهندسی و فنی و علمی کار آمد برخوردار نبوده و این مهم فاصله میان امام و ماموم و مدیر و مجری در برنامه های کلان کشورفریاد دارد که دراین باره سخن بسیار است.

در حال حاضر به چند نمونه از انرژی های آزاده شده انسانی و آسمانی در انقلاب اسلامی اشاره می شود.  

1- عقلانیت دینی- کار آمدی اجتماعی – تمدن سازی جهانی 

در انقلاب اسلامی عقل در خدمت و ارشاد دستورات دین ناب محمدی صلی الله علیه و آله کارآمدی اجتماعی را تا جایی صعود داد که تمام مستبدین جهان بطورمستقیم با او ستیزه کردند تا مردم تحت سیطره استعمار آنها از کار آمدی دین حقیقی مطلع نشوند تا آرزوی تمدن انسانی و الهی را از آنها مطالبه کنند.

2- انقلاب اسلامی و جبران عقب ماندگیها

مردم عزیز ایران در روز 22 بهمن به دلیل جبران عقب ماندگی که توسط دین ناب محمدی ترمیم شده است،مانند حجاب دختران و زنان و حضور عفیفانه آنان در صحنه های داخلی و بین المللی و هم چنین سرچشمه های فساد یعنی کشف حجاب اجباری رضا خانی که با چکمه و تانک و زن و دختر بی حجابش وارد حرم حضرت فاطمه معصومه "س" شد و مرحوم بافقی را به خاطرامر به معروف و نهی از منکر خون آلود کرد ،رئیس شهربانی وقت در شهر مقدس قم وارد صحن و سرای زنان حرم حضرت معصومه سلام الله شد و چادر از سر زنان می کشیدند که با سیلی مرحوم آیت الله مرعشی نجفی مواجه و فردای آن روز به تقدیرالهی به درک واصل گردید و بسیاری از زنان که در خانه ها دق کردند و برای رفت و آمد در دل شب از ظلم مامورین چاره اندیشی می کردند و همچنین تمدن بدون دین قائل به  تفکیک دین از زندگی و اخراج 60000 امریکایی با دریافت اضافه حقوقی به نام  حق توحش که در حال حاضر هم از برخی از کشورهای دنیا اخاذی می کنند را محکوم نموده و جهان اسلام و آزادگان کشورها را توسط خبرنگارانشان در راهپیمایی یوم الله بهمن آگاه و آزاد می کنند.

3- انقلاب اسلامی و آزادی قلم و بیان

قبل از انقلاب اسلامی قرآن سلطانی با 250 غلط عمدی برای اعتبار زادیی چاپ می شد و چاپ نهج البلاغه ممنوع بود و هم چنین طبع کتاب برای افراد خاصی بود که تمام این ظلم ها به قدری آشکاربود و اکنون نیز در کشورهای اسلامی به وضوحخود نمایی می کند که بر کسی قابل انکار نیست و برخی مجلات و کتب نوعا با طعم جنسی و گرایش برهنگی به دستور استکبار و ایادی آن به دست مردم رسانده می شد. امروز مردم در 42 سالگی انقلاب اسلامی با آزادی بیان زندگی می کنند که حتی برخی علنا به شخص اول مملکت بی انصافی هایی را روا می دارند که در حال حاضر هیچ کشوری تا این اندازه جسارت علیه رجال حکومتی خود را روا نمی دارد.

4- انقلاب اسلامی و نظام مردم سالار دینی

چرا وچگونه انقلاب اسلامی  بعد از آن همه مشکلات و طوفانها و چالش ها بر نظام طاغوت در حمایت استکبار جهانی پیروز شد.؟ وفاداری و حمایت مردم از نظام اسلامی و عینیت یافتن کار آمدی دستورات دین آنان را در مقابل فشارهای بی رحمانه و ددمنشانه قوی و عزیز کرد.

5- ناکامی حملات دشمن بر مردم ایران اسلامی

جنگ تحمیلی هشت ساله - تحریم اقتصادی- جنگ روانی- محاصره همه جانبه- اسلام هراسی - شیعه هراسی – تخریب و جریان سازی رسانه های غول پیکر دنیا علیه ایران- دلسرد کردن مردم با دروغ و انواع فریب  تنها نمونه ای از خوی ددمنشانه دشمن علیه این انقلاب است  درصورتیکه  قبل از انقلاب برق امریکا چند دقیقه ای قطع شد، شاهنشاه پیام تسلیت ارسال نمود؛یا با قتل دو سرهنگ امریکایی شخصا جهت عرض ادب به آمریکا رفت.  

6-  انقلاب اسلامی و دمکراسی بی بدیل بشری  

انقلاب با اعتماد به دین حقیقی و پیروی از ولایت فقیه دلهای مردم را زیر بمباران های جنگ تحمیلی و رسانه های بالا سری و کانال های فضای مجازی به گونه ایی مدیریت نموده است که راهپیمایی عظیم 22 بهمن؛ به عنوان حرکتی اصیل و اسلامی و صددرصد مردمی در تاریخ انقلاب های بشری بی همتاست.

7-  وحدت ملی در انقلاب اسلامی

در شناسنامه انقلاب های جهان تفرقه به عنوان سم مهلک ثبت و ضبط گردیده است ،لکن انقلاب اسلامی با ایجاد وحدت و انسجام بین مردم و بدون پراکندگی به وسیله بهره گیری از نیّت های پاک همه مردم از هر قشر و فرهنگ و دین و آیینی ،خالصانه در راهپیمایی شرکت کرده و برای فداکاری از آرمانهای انقلاب  به هر قیمتی آماده می باشند.

8- دل در گرو انقلاب داشتن ایرانیان و آزادگان جهان

جمهوری اسلامی به دستور معمار کبیر انقلاب و پس از آن رهبری حکیمانه آیت الله العظمی خامنه ای ، سمت وسوی برنامه ها و فعالیت ها را بر فرودگاه قلبها نهادینه کرده ، یعنی حکومت حقیقی را  بر دلها وجدان می کند، به همین سبب راهپیمایی‌هایی نظیر 22 بهمن و روزقدس و مانند آن نشانه تجدید بیعت  مردم با انقلاب  و آرمانهای است که با حضور خود دشمنان را مأیوس و ناامید می کنند.

9- انقلابی مستقل و بدون تکیه به جهان غرب و شرق

 انقلاب ایران با مولفۀ مردم گرایی بدون تکیه ‌بر شرق و غرب پیشرفت کرد. آری حضور مردم یکی از مهم ترین عوامل حفظ و پایداری و ذخیره انقلاب اسلامی به شمار آمده و هیچ وصله ایی به آن نمی چسبد، چرا که این نوع قدرت سر پنجه دشمنان و بی رحمی های آنها را در هم شکسته و به زباله دان تاریخ انداخته است.

10- بیست ودوم بهمن روزاتحاد«دين‏»و«سياست‏»

يكى از بركات انقلاب‏ اسلامى كه دستاوردخون هزاران شهيد مظلوم است،اقبال عمومى مردم‏ به معارف و احكام دينى مى‏باشد،برخلاف كشورهاى غربى که آئین مسيحيت به صورت يك مسأله كاملًا خصوصى و فردى و منحصر به رابطه مخلوق و خالق وتعليمات آن منحصر به سلسله توصيه‏هاى اخلاقى شده است و فرد به اصطلاح دينداردر جوامع غربی،هفته‏اى يك روز به كليسا مى‏رود،وساعتى به نيايش و مناجات مى‏پردازد؛ وكارى به مسائل اجتماعى و مخصوصاً مسائل سياسى ندارد.لیکن در نظام اسلامى ‏«دين‏»و«سياست‏» به طور قاطع متحد به نمایش گذاره می شود. که ثمرات جهانی و تاریخ ساز آن ،شور و شعور آفرینی شهیدانی مانند حاج قاسم سلیمانی ها و شهدای هسته ایی و آمران به معروف و ناهیان ازمنکر در درون کشور و دیگرملت های مظلوم و تحت ستم جهان شده است.

11- شناسه ایجاد حکومت حقیقی به دست دین 

جهان غرب حيرت زده می گوید ؛ مگر مى‏شود مذهب زمام حكومت را به دست گيرد؟ مگر ممكن است دين جوابگوى تمام نيازهاى عصر و زمان بشر باشد؟ اما ديدند اين انقلاب با همین ارمانها ريشه دار و باثبات شد؛بدون اينكه در مرزهاى اين كشور محدود بماند تا الگويى براى ساير كشورهاى اسلامى شود. بلکه تمام فرمول های سیاسی و اجتماعی جهان را به گونه ایی جا به جا نمود که افرادی مانند "فوکو یاما" های تمدن شناس به سردرگمی و جیغ های بنفش گرفتار شدند.

12- احیاگرنيروى تفكّر قرآنی در جامعه

مذهب و دين در تمام شئون زندگانى انسان اثر مى‏گذارد و در طول تاريخ با زندگى انسان‏ها آميخته است؛ که آثار مذهب از نظر جنبه‏هاى جسمانی و روانى‏؛تأثير مذهب در عدالت اجتماعى و تأمين عدالت اجتماعى؛نقش مذهب و دين در مبارزه با فسادهای رنگارنگ، درانقلاب اسلامی تابلوهای گرانقیمت و درخشانی را از خود به نمایش گذاشته و لکن از کثرت بد خواهی وبیان ناداشته ها، کمتر یاد آنها در ذهن جوانان و مردمان نشاط آفرینی می کند.

13- انقلاب اسلامی و زیر ساختهای اقتصاد اسلامی

انقلاب اسلامی با تأثير مذهب در جنبه‏هاى سياسى و اقتصادى و نیز نقش راهبردی مذهب وتأثير عقايد دينى‏ در انقلاب‏ فكرى و زنده كردن نيروى تفكّر در اجتماع توانسته اقتصادی را تولید کند که دشمنان را با مدد رزق و روزی آسمانی ناکام کرده و سبب خودکفایی درتولیداتی برای بخش های صنعت هسته ایی و کشاورزی و نانو و بایو تکنولوژی و مانند آن برای خود و جهان باشد. 

14- ایجاد مدیریت قسط و عدل

  خروش مردمدر راهپیمایی عظیم 22بهمن نشان می دهد دين مجموعه‏اى از اندرزها و نصايح و يا مسائل مربوط به زندگى شخصى و خصوصى نيست، بلکه دين مجموعه‏اى از قوانين حيات و برنامه فراگيرى است كه زندگى انسانها مخصوصا مسائل اجتماعى را در بر مى‏گيرد. زیرا بعثت انبياء براى«اقامه قسط و عدل»است، دين براى گسستن زنجيرهاى اسارت انسان و تامين آزادى بشر است.

دين براى نجات«مستضعفان» از چنگال«ظالمان و ستمگران» و پايان دادن به دوران سلطه آنها است، انقلاب اسلامی این مهم و نایاب را برای مردم خود و کشورهای مورد ستم استکبار به ارمغان آورده است.

15- تربیت انسانهای عاشق انسان کامل

انقلاب اسلامی با بهرگیری از مجموعه‏ اسلام ناب، از تعليم و تربيت در مسير تزكيه و ساختن انسان كامل مقدمات و بسترهایی را پدید آورده است که در ایران اسلامی مانند شهید سلیمانی ها و حججی ها متبلور شده اند. چه كسى مى‏تواند در جامعه‏اى كه وسائل نشر فرهنگ و تبليغ در اختيار فاسدان و مفسدان است اصول صحيح تعليم و تربيت را پياده كند؟ و ملكات اخلاقى را در دلها پرورش داده و نیروی انسانی شش ساحتی تربیت کند.

16- اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله پشتوانه انقلاب اسلامی

چراآمریکا و پادوهای آن در تضعیف و براندازی نظام اسلامی از هیچ توطئه ای فروگذار نیستند،آیا اگراین اقدامات سهمگین علیه جامعه ای صورت می گرفت که پایه ی مذهبی نداشت موجب متلاشی شدن آن نمی شد ؟!ولی ازآنجا که جامعه ی اسلامی ایران بر پایه دین ومذهب استوار است لذا دشمنان داخلی و خارجی نتوانسته اند کاری از پیش ببرند و انقلاب را متزلزل و ناتوان کنند اگرچه مزاحمات هایی را ایجاد کرده اند.

17- انقلاب مادر پویایی و بالندگی مردم ایران 

عدم شناخت قدرت های استکباری از اقتدار و پویایی نظام اسلامی موجب شده است دشمنان دائماً تهدید کنند تا ببینند در مردم ما چه چیزی اثر می گذارد،اگر دیدند مردم بر اثراین تهدیدها نسبت به نظام سست شدند، می گویند؛ نقطه ضعف ایران همین جاست و تهدیدها را بیشترمی کنند، اما اگر دیدند تهدیدها و فشارها نتیجه معکوس دارد و مردم پرخروش تر، داغ تر و منسجم تر شدند،می فهمند راه را اشتباه رفته اند و تهدید و فشار در این جمعیت نتیجه معکوس دارد، به همین  جهت پویایی و بالندگی ایران به دیگر کشورها صادر شده و می شود که در 42 سالگی انقلاب بالندگی آن رئیس جمهور امریکا را از ظلم رانی دور دوم خود محروم نمود.

18- علت ماندگاری و استمرار انقلاب اسلامی

مردان ملکوتی هم چون امام خمینی(رحمه الله علیه) و شهدای انقلاب اسلامی ، حياتشان مايه بركت است، مرگشان موجب حركت برای انقلاب بوده و می باشد. توجه به همين حقيقت سبب شده است در راهپیمایی 22بهمن و در هر فرصت مناسب ديگر، مراسمى براى بزرگداشت امام خمینی(رحمه الله علیه) بگيرند و ضمن سپاسگزارى از خدماتشان، مسئولان و مردم را به حركت و تلاش بيشتر دعوت كنند، همچنین تربیت شدگان مکتب پیرجماران مانند رهبرمعظم انقلاب و شهدای گرانقدر درعرصه های گوناگون و جوانان عاشق شهادت ،قدرت حیات دو چندان به نظام اسلامی بخشیده و می بخشد.

19- انقلاب اسلامی و تولید جبهه مقاومت

شرایط  فعلی جهان،ویژه و فوق العاده است دراین شرایط می بینیم پیروزی های جبهۀ مقاومت پی در پی محقق می شود؛عراق را از ملت آن گرفته بودنداما به دامان مردم  برگشت و حکومت طرفداراهل بیت(علیهم السلام) در آنجا حاکم شد؛این همه هزینه کردند تا نظام سوریه را متزلزل کنند نشد، حالا می گویند؛ با نظام شما کنار می آئیم. لبنان برایشان یک لقمه بود،اما دیدند گلوگیر است و قابل هضم نیست، حتی در مقابل غزه نتوانستند بایستند؛اوضاع یمن هم اینگونه است و اخیرا دشمنان وحشت زده شده اند.لذا خروش مردمی و شعار علیه دولت آمریکا و سیاست های خصمانۀ آن، در واقع يك نوع مبارزه همه جانبۀ‏ مردم انقلابی ایران علیه قدرت های استکباری است، حال  اگرآحاد مسلمانان در برابر قدرت های زورگو دست به چنين مبارزه‏اى بزنند به طور قطع در هر عصر و زمانى پيروزى با آنها خواهد بود و براحتى مى‏توانند بر مشکلات فائق آیند.اما روح سازشكارى كه بدبختانه امروز در بسيارى از جوامع اسلامى به صورت يك بيمارى تقريبا همه‏گير درآمده است،نه تنها جلوی دولت های استکباری را نمى‏گيرد،بلكه آنان را در اعمال زشتشان تشجيع مى‏كند.اتخاذ این روش در مبارزه علیه قدرت های غربی، به حد كافى دربى اعتبار ساختن آمریکا، و انزوا و طرد آن کشور زورگو از ساحت جوامع اسلامی اثر گذار خواهد بود. 

20- حمایت انقلاب اسلامی از مستضعفان جهان

قبل از انقلاب اسلامی تمام سفارتخانه ها جهت عیش و نوش برتر نظام طاغوت را از آسمان و زمین و دریا به گونه ایی حمایت می کردند که جای یک بیانیه حقوق بشرعلیه نوکرشان جایز نبود ،چرا که مشاهده می کردندعلیه منافع خوشان باید اقدام کنند، ساواک مرحوم آیت الله غفاری را در دیگ روغن زیتون انداخت و سر مبارک آیت الله سعیدی را با مته سوراخ نمود و هزاران تجاوزی که بر ناموس مردم روا داشتند که حیاء اسلامی مانع از ذکر آن می گردد، اکنون به برکت آن خونهای پاک حتی زنان و دختران غیر مسلمان هم در وقت و بی وقت در اتوبان های این کشور در ساعات مختلف با کمال امنیت در تردد هستند و این برکاتی است که مردم عزیز و غیور ما را خودجوش در صحنه های حمایت از انقلاب حاضر و ناظر می کند.

حسین درودی 


کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»