Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای ملایر؛

همکاری طلاب با آموزش و پرورش؛ راهی برای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان

شناسه مطلب: 12316
زمان انتشار: دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت 09:07

امام جمعه ملایر گفت: اولویت‌های آموزش و پرورش لازم است که نیازسنجی شده و حوزه علمیه و روحانیت برای آن برنامه‌ریزی کنند و در عرصه‌های مختلف متناسب با نیاز آموزش و پرورش در کنار این نهاد سرنوشت‌ساز باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پروش اظهار کرد: تعالی دانش‌آموزان در حوزه‌های دینی و اعتقادی باید مهمترین دغدغه‌ای باشد که در بین معلمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه فردی که دین نداشته باشد به فکر دنیا و آخرت خودش نیست و برای دیگران ارزشی قائل نخواهد بود، گفت: اگر فردی متدین باشد قطعا متعهدانه فعالیت می‌کند و برای رضای خدا همیشه به فکر دیگر افراد جامعه هم است.

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به نقش طلاب در حوزه تعلیم و تربیت و مباحث دینی، اظهار کرد: طلاب با خلوص جلو آمده‌اند تا با کمک به آموزش و پرورش بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشند.

وی خطاب به روحانیون تصریح کرد: باید اولویت‌های آموزش و پرورش نیازسنجی شده و حوزه علمیه و روحانیت برای آن برنامه‌ریزی کنند و در عرصه‌های مختلف متناسب با نیاز آموزش و پرورش در کنار این نهاد سرنوشت‌ساز باشند.

برقراری بر توسعه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش به طلاب به چشم همکارانی بنگرد که با تمام توان به کمک آنها شتافته تا در کنار هم گام‌های مؤثری در مسیر تعلیم و تربیت بردارند.

همچنین محمدرضا بشری، مدیر آموزش‌وپرورش ملایر نیز با بیان اینکه محور اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش تحقق هر شش ساحت سند تحول بنیادین است، افزود: آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه در تربیت جامعه نقش و وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند که در شرایط کنونی کشور در پی ممنوعیت برگزاری آموزش‌های حضوری اهمیت آن دوچندان شده است.

وی پیوند بین حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش را پیوند مبارکی دانست و افزود: همکاری این دو نهاد تسهیل‌گر حرکت تربیتی دانش‌آموزان در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و سندتحول خواهد بود.

بشری تصریح کرد: آموزش‌وپرورش به دنبال رشد دانش‌آموزان تمام ساحتی و تکامل یافته است و روحانیون و علما در مباحث تربیتی دانش‌آموزان یاری‌گر آموزش‌وپرورش هستند.

وی گفت: ما در ساحت عبادی و اعتقادی سند تحول، تقویت مبانی دینی و اعتقادات دانش‌آموزان را دنبال می کنیم تا شهروندانی متعهد، خدوم و مسئولیت‌پذیر تحویل جامعه دهیم تا با اعتقاد به خدمت به هم نوع، جامعه را به حیات طیبه نزدیک و نزدیک‌تر کنند.

مسلم بیات معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش‌وپرورش ملایر نیز با اشاره به فعالیت‌های متنوع حوزه پرورشی از زمان آغاز شیوع کرونا تا کنون، گفت: اگر چه غیرحضوری شدن مدارس سرعت اجرای برنامه‌های حوزه پرورشی را برای مدت اندکی کند کرد اما با تشکیل کارگروه‌های تخصصی تمامی برنامه‌ها با در نظر گرفتن وضعیت‌های متفاوت از نظر شیوع کرونا به روزرسانی و با جدیت دنبال شدند که از نمونه‌های آن می توان به نماز جماعت خانوادگی و گفتمان های دینی مجازی و ... اشاره کرد.

بیات به تعامل و همکاری خوب بین حوزه و آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: از نمونه‌های این همکاری اعزام ۸ روحانی به مدارس در قالب طرح امین برای پیگیری مباحث تربیتی و دینی، جذب ۸ روحانی وظیفه به عنوان مربی و معاون پرورشی در سال جاری و مساعدت در برگزاری طرح‌های مختلف حوزه قرآن، عترت و نماز است.

انتهای پیام

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»