Print
Zoom In
Zoom Out

عضو شورای سایستگذاری ستاد همکاریها

اگر ولایت فقیه نباشد هیچ کدام از برنامه‌ها عملی نخواهد شد/ راهیان نور گنجینه‌ی تاریخ پرافتخار 8 سال دفاع مقدس است

شناسه مطلب: 12315
زمان انتشار: دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت 07:16

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر از ولایت به عنوان ستون، عمود و خیمه‌ی انقلاب یاد کرد وگفت: اگر ولایت فقیه نباشد هیچ کدام از این برنامه‌ها عملی نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها  علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه‌ی اردوهای مجازی راهیان نور استان زنجان ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: در آستانه‌ی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سلام و درود میفرستیم به آفرینندگان باشکوه انقلاب اسلامی ایران، روح پرفتوح امام راحل، و ادامه دهندگان این راه پرفراز و نشیبب بویژه شهدای معلم و دانش‌آموز که در عرصه‌های مختلف افتخار آفریدند.

کاظمی درخصوص پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: امروز وظیفه‌ای که بر دوش ماست زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، رفتار و سیره‌ی شهدا و تجلی آن در زندگی مان است. مردم ایران با دستان خالی و با رهبری امام بزرگوار در برابرتمام دنیای استکبار ایستادند که وظیفه‌ی ما زنده نگه داشتن آن آرمان‌ها و انتقال آن به نسل جدید است. با مرور تاریخ انقلاب در طول این 42 سال و ملاحظه‌ی سختی‌ها و مسائلی که مردم ایران به واسطه‌ی دسیسه‌های دشمن دیده‌اند و در برابر آن ایستادگی کرده‌اند احساس سربلندی می‌کنیم.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر، با اشاره به عوامل اصلی پیروزی انقلاب گفت: ایمان مردم اولین عامل پیروزی انقلاب بود. نوع رابطه‌ای که مردم با خدای خود ایجاد کرده بودند و همه خواهان تحقق احکام اسلامی در جامعه‌ی زمان بودند باعث شد که برای پیروزی انقلاب و ایجاد جامعه‌ی اسلامی تلاش کنند. دومین عامل پیروزی انقلاب وحدت و توحید کلمه بود که مردم یک صدا و یک دل با ایمان به خدا در مقابل نظام شاهنشاهی و نظام استکبار تمام سلطه‌ی دنیا ایستادند. عامل سوم و آنچه توانست  با این دو عامل انقلاب را رقم بزند رهبری بی‌نظیر امام راحل(ره) بود. این سه عامل در کنار هم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

کاظمی با اشاره به فعالیت‌های دشمنان در شرایط کنونی افزود: امروز دشمن با تمام توان در قالب جنگ نرم قلب‌ها، دل‌ها و مغزهای همه به ویژه جوانان و نوجوانان را برای سست کردن پایه‌های دینی و ایمانی هدف قرار داده است. اولین هدف دشمن شبیه خون زدن به سبک زندگی ایرانی اسلامی است دومین هدف دشمن ایجاد شکاف، تفرقه، اختلاف است. هر کسی در هر لباسی آتش به این خرمن بزند، زمینه‌های موفقیت دشمن را فراهم می‌کند. در چنین شرایطی حفظ وحدت و انسجام وظیفه‌ی ماست در ایام جنگ وحدت و انسجام نیروهای نظامی باعث پیروزی شد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت و جایگاه راهیان نور تصریح کرد: راهیان نور گنجینه‌ی پرافتخار و نورانی 8 سال دفاع مقدس است و ما در قالب راهیان نور فرهنگ و ارزش‌ها را به نسل جدید منتقل می‌کنیم و تاریج پر افتخار دفاع مقدس، ایثارگری‌ها و دلاوری‌های خانواده‌های شهدا و شهیدان پر افتخار انقلاب اسلامی ایران، پایه و اساس انقلاب اسلامی است.

کاظمی خاطر نشان کرد: راهیان نور بالاترین، ارزشمند‌ترین، بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان در انتقال این فرهنگ به نسل جدید است. بزرگترین وجه ممیزه‌یقدرت جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تمام دنیای استکبار فرهنگ ایثار و شهادت است که دشمن را در فرامرزهای جمهوری اسلامی به زانو درآورده است.

کاظمی با اشاره به شرایط بحران کرونا در کشور اذعان کرد: ایران در عرصه‌ی مدیریت کرونا و کنترل و پیشگیری این ویروس منحوس و درمان و تولید واکسن بسیار موفق و پرافتخار ظاهر شده است.

وی در خاتمه یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در این شرایط را حضور نظام تعلیم و تربیت در فضای مجازی به ویژه شبکه اجتماعی دانش آموزان _شاد) دانست.

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی