Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

رسالت آموزش و پرورش تمدن‌سازی دینی است

شناسه مطلب: 12314
زمان انتشار: يكشنبه 19 بهمن 1399 ساعت 15:42

رسالت آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به سمت تمدن ایمانی با محور قرآن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار سیدجواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: جایگاه خدمت به دانش آموزان استثنایی فرصتی ارزشمند و بسیار عظیم دینی محسوب می شود و خدمت به این قشر جایگاه والایی در دین دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رسالت آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به سمت تمدن ایمانی با محور قرآن است.

وی با تبریک ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی علم و حکمت بر ظلم و جهالت بود و امیدواریم امانت انقلاب اسلامی که امروز به دست ما سپرده شده است هر روز بالندگی و پویایی بیشتری پیدا کند.

رئیس کمیته همکاریهای  قزوین با بیان اینکه رسالت های آموزش و پرورش تعلیم، تربیت و پرورش استعدادهای جوانان است که در راستای رسالت های دینی قرار دارد، بیان کرد: در روایت داریم خداوند در وجود همه مردم گنج‌هایی نهاده است که باید آشکار شود. امام علی(ع) فرموده یکی از رسالت‌های مهم انبیاء این است که گنج‌های وجود مردم را آشکار کنند و زمینه رشد آنها را فراهم سازند.

وی خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی دینی یکی از مسائل مهم است که بسیار مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد و نباید اجازه دهیم خط و جناح سیاسی به آن آسیب وارد کند. در نظام دینی تمدن فقط به جسم خلاصه نمی شود و نباید تمدن را صرفاً به تمدن مادی خلاصه کرد چرا که بعد اصلی این عالم، بعد معنوی و ایمانی آن است.

وی با بیان اینکه خداوند زیرساخت‌های تکامل و تعالی معنوی و ایمانی را در انسان فراهم کرده است، عنوان کرد: خداوند فرموده شما را حق تعالی به این دنیا آورده و آن زمان که به دنیا آمدید هیچ چیز نمی‌دانستید اما استعدادهای عجیبی در شما نهفته شده که گوش، چشم و دل است که اگر تکامل یابد، تعالی یافته و باطن عالم را در می‌یابید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: قرار است بر اساس آموزه‌های قرآنی تمدنی بسازیم در مقابل کسانی که تمدن را فقط مادی، ظاهری و در قالب ساختمان‌ها و برج‌های بلند می‌دانند که تمدن سنگ و دیوار است و تمدن انسانی محسوب نمی‌شود. تمدن انسانی که مورد نظر خداوند است یعنی حکمت، دانش، عدالت و همان چیزی که امام علی(ع) فرمود اگر تمام دنیا را به من بدهند تا دانه‌ای را از موری بگیرم هرگز چنین کاری نخواهم کرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همه‌ی رسالت آموزش و پرورش این است که فرزندان را به سمت تمدن ایمانی با محور قرآن سوق دهد و این رسالت با سندهایی مانند ۲۰۳۰ محقق نمی‌شود و چنین اسنادی نماد تمدن نیست و چنین فرهنگ و تمدنی نمی‌تواند طرف مذاکره ما باشد.

در ادامه سیدجواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز بیان کرد: هیچ نسبتی بین آموزش و پرورش با سند ۲۰۳۰ نیست و باید مراقبت کنیم هیچ روزنه‌ای برای ورود این سند به بدنه آموزش و پرورش ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین کامل است و تلاش بر این است که سند تحول بنیادین را با جدیت دنبال و اجرایی کنیم تا شاهد تحول و پیشرفت‌های روز افزون در آموزش و پرورش باشیم.



پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد