Print
Zoom In
Zoom Out

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها

خروجی آموزش و پرورش باید شخصیت‌هایی همچون علامه حلّی و مقدس اردبیلی باشد

شناسه مطلب: 12309
زمان انتشار: يكشنبه 19 بهمن 1399 ساعت 09:30

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها در نشست صمیمی با کادر و مربیان اتحادیه استان اردبیل بر استفاده از ظرفیت‌ها و داشتن خلاقیت و ابتکار در فعالیت‌های اتحادیه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه طالاع رسانی ستاد همکاریها،حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در نشست صمیمی با کادر و مربیان اتحادیه استان اردبیل ، ایام پر برکت دهه فجر تبریک گفته و تقارن این ایام را با میلاد حضرت زهرا س  به فال نیک گرفت و افزود. اصل و اساس و ریشه انقلاب اسلامی را متعلق به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است، انقلاب اسلامی میراث مادری است و از همه ما بهتر این نکته اساسی را،کسانی‌ درک کرده‌اند که بیشترین سرمایه‌گذاری را برای این میراث گران‌بها داشته‌اند؛ یعنی شهدای عزیزمان، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران که نماد برجسته آن حاج قاسم سلیمانی می شود.

وی در ادامه با اشاره به آیه 29 سوره مبارکه فتح و ورود انقلاب اسلامی به چلّه دوم، تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند انقلاب اسلامی پدیده یکتا در زمان ما است. این انقلاب باید در چلّه دوم به کمال برسد.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با نام بردن از شخصیت‌هایی همچون علامه حلّی و مقدس اردبیلی، ایشان را واسطه فیض برای ملّت ایران دانست و گفت خروجی آموزش و پرورش باید این گونه شخصیت ها باشد 

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها  افزود: الان این ما هستیم و این امانت بزرگ و مسئولیتی که در راه است. آقا فرمودند چشم امید در این پویش حیاتی به جوانان است

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری توجه به مضامین بیانیه گام دوم را حائز اهمیّت دانست و بیان داشت: بچه‌های انقلاب باید خیلی با قوت و با سربلندی مضامین این بیانیه گام دوم را که سرشار از بصیرت و روشن بینی و امید است مورد بهره‌برداری قرار دهند. اکنون وقت آن است که همه مجموعه‌ها خیلی قوی‌تر، با نشاط ‌تر و خیلی جدی‌تر از قبل وسط میدان باشند و نقش‌آفرینی کنند و در این میانه وظیفه و مسئولیت اتحادیه ما، هم به مناسبت ریشه‌هایش، مبانی و اصول‌اش، جامعه مخاطب، اعضا و هوادارانش و به هر مناسبتی وظیفه‌اش بزرگترین وظیفه‌ها است.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند راهی جز قوی شدن وجود ندارد. ما باید تلاش کنیم که قوی بشویم و یادتان باشد قوّت این نهضت و این انقلاب در مسیر ساخت دولت اسلامی و بعد ان‌شاءالله جامعه اسلامی به سوی جهان اسلامی و در واقع آن تمدن اسلامی قوّتش به قوّت افرادش است. اگر ما در ساز و برگ، در تجهیزات، در دانش، در دانش هسته‌ای، در حوزه‌های نانو، در دانش‌های نوپدید و در هر بخشی که شما مشاهده کنید؛ ما اگر توانستیم قدمی برداریم و قوتی داشتیم همه‌ی اینها برمی‌گردد به نیروی انسانی ما.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: کار اتحادیه ناظر به قوی شدن نیروها در اصلی‌ترین بخش آن یعنی فرآیند رشدشان است. و هُنر اتحادیه ما باید این باشد که بتواند این فوت عرفانی وحماسی را در بچه‌ها بدمد. . ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: ظرفیت‌هایی از قبیل ورزش، کوهنوردی، کارهای جهادی، رزمایش‌های مهرورزانه، هُنر؛ یعنی هر وجهی از وجوه هنر که در دایره حلال شرعی قرار بگیرد، سرود، نمایش، نقاشی و هر کاری که باشد ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. فضای مجازی نیز به ما این دسترسی را می‌دهد و کمک می‌کند که ما بتوانیم از این ظرفیت فضای مجازی برای انتشار همین پیام به خوبی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در توضیح این مطلب گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها استفاده و داشتن خلاقیت و ابتکار و نوآوری موضوعیت دارد و خود این بچه‌ها خیلی خوب می‌توانند کمک کنند تا ما در جریان ابتکار و نوآوری چه‌طور باید وارد شویم. خود این ها می‌توانند ایده بدهند از دوستان ما توقع داریم از جهت انسجام، سازماندهی، خودسازی معنوی و خودسازی جسمی قوی وارد شوند. بچه‌های خوش‌فکر و تحصیل‌کرده و صاحب فهم درست میثاق و عهد مشترک داشته باشند که این کار را باید با قوت و با نشاط و خلاقیت و ابتکار ان‌شاءالله انجام بدهیم و پیش ببریم و این چیزی است که از شما توقع است و مطمئن هستیم که ان‌شاءالله به لطف خدای متعال شما موفق خواهید شد.

وی در ادامه با روایت حدیثی از امیرالمؤمنین علیه‌‌السلام «المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الرّاسِخِ لاتُحَرِّکُهُ العَواصِفُ؛ مؤمن هم‌چون کوه، استوار و پابرجاست و بادهای تند او را تکان نمی‌دهند» بیان داشت: مؤمن را بخواهید مثال بزنید باید به کوه مثال بزنیم هر چه که طوفان‌ها بیشتر باشند روی مؤمن اثری ندارد و تاثیری نمی‌گذارد. این جا است که ما نیاز داریم به توسل، به ارتباط با قرآن کریم، نیاز داریم به این که بنیه اعتقادی خودمان را محکم کنیم منظومه فکری خودمان را محکم کنیم و این جا است که ما نیاز داریم به تحلیل‌های روشن و به‌روز راجع به مسائل داخلی و بین‌المللی. جایی که انقلاب اسلامی ایستاده است این جا است که ما نیاز داریم به شناخت وظیفه؛ این همان قوت است و این جا است که ما نیاز داریم به عمل انقلابی و همین کاری که شماها دارید در انجمن سازی و انجمن داری و انجمن پایی انجام می‌دهید.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد