Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای ‌ استان البرز :

یکی از سنگرهای مهم عرصه جهاد «مدارس» است / تربیت کودک مساوی است با ادامه انقلاب

شناسه مطلب: 12305
زمان انتشار: چهارشنبه 15 بهمن 1399 ساعت 15:15

تاکنون کار منسجمِ تعریف‌شدهِ دقیقِ منظمی راجع به کودکان صورت نگرفته است...

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،نشست کمیته همکاری‌ حوزه‌های علمیه‌ و آموزش‌وپرورش استان البرز به ریاست آیت‌الله حسینی همدانی و با حضور علیرضا حاجیان زاده رئیس ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش کشور و سایر اعضا به‌صورت ویدیو کنفرانس در سالن جلسات اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز برگزار شد.

امام‌جمعه کرج در این نشست با تأکید بر اینکه کار در حوزه کودک بسیار تخصصی و اساسی، عنوان کرد: چهل‌وچند سال از انقلاب می‌گذرد و دائماً عنوان کودک و نوجوان در کنار هم به‌کاربرده می‌شود درصورتی‌که تاکنون کار منسجمِ تعریف‌شدهِ دقیقِ منظمی راجع به کودکان صورت نگرفته است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: متأسفانه بازی، کتاب و مسائلی که مشخصاً مربوط به حوزه کودک می‌شوند دارای نواقص بسیاری هستند و مربی تخصصی حوزه کودک نیز تربیت نکرده‌ایم.

وی در بخش دیگری به معنی واژه «تربیت» از دیدگاه اسلامی پرداخت و تصریح کرد: تربیت یعنی به فعلیت رساندن قوای انسان و استعدادهایی که دارد و ایجاد تعادل و هماهنگی بین آن استعدادها تا رسیدن به کمال مطلوب که همان قرب الی الله است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: هدف از تربیت رساندن انسان به کمال و تحویل انسانی موحد و توحید محور به جامعه است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش رهبر معظم انقلاب به اشاره به مأموریت‌های اصلی آموزش‌وپرورش در این سند، گفت: در بخشی از این سند آمده است که «وزارت آموزش‌وپرورش مهم‌ترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی عمومی، متولی فرآیند تعلیم و تربیت در همه ساحت‌های تعلیم و تربیت، قوام‌بخش فرهنگ عمومی و تعالی‌بخش جامعه اسلامی بر اساس نظام معیار اسلامی، با مشارکت خانواده، نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی است.»

رئیس کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش استان البرز با تأکید بر اینکه «سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش» و «بیانیه گام دوم» رهبر معظم انقلاب نقشه راه و چشم‌انداز آموزش‌وپرورش هستند، گفت: در این امر کمیته همکاری‌ حوزه‌های علمیه‌ و آموزش‌وپرورش پشتیبانی‌کننده این مسیر است و لذا مسیری که طی می‌شود باید به این سمت باشد.

وی در بخش دیگری به بیان ویژگی‌های دانش‌آموز طراز «گام دوم» انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: دانش‌آموز طراز در گام دوم در حوزه علمی باید خلاق، مبتکر، نوآور و ایده پرداز باشد و در حوزه اخلاقی نیز باید خوش‌خلق، خوش نطق، بااخلاق و اهل تعاملات اجتماعی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی ضمن اظهار تأسف از اینکه تاکنون گامی بلند در جهت دست‌یابی به چشم‌انداز واقعی آموزش‌وپرورش صورت نگرفته است، گفت: اوضاع فعلی به‌خوبی نشان دهند این امر است.

وی در بخش دیگری با تأکید بر توجه به آموزش و انتخاب معلمان و مربیان، بیان داشت: در نظام تعلیم و تربیت علاوه بر تسلط بر موضوع آموزش مربوطه، رفتار و شیوه عملکرد معلم و مربی نیز مهم است لذا در گزینش و آموزش معلمان باید به این امر توجه ویژه‌ای نمود.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه ما در جنگ نرم فرهنگی و اعتقادی هستیم، بیان داشت: دشمن با تمام قوا و انواع شیوه‌های جنگی سعی می‌کند به پایه‌های اعتقادی و دینی ما خدشه وارد کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به جایگاه معلمان و مربیان در این جنگ نرم اعتقادی، تأکید کرد: تربیت‌معلم و مربی و آشنایی آنان با شبهات جز سرمایه‌گذاری‌هاست.

وی در بخش دیگری ضمن معرفی کتاب تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی رحمه‌الله علیه، پیشنهاد داد: خوب است این کتاب به معلمان و مربیانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند معرفی و هدیه داده شود.

رئیس کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش استان البرز در خاتمه با تأکید بر اینکه یکی از سنگرهای مهم عرصه جهاد مدارس است، اظهار داشت: تربیت کودک مساوی با ادامه انقلاب است.





امام جمعه برازجان:

ره آورد حضورروحانیون در آموزش و پرورش تقویت هویت دینی دانش‌آموزان است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

توانمندسازی معلمان و طلاب؛ کلید افزایش اثرگذاری در مدارس و حوزه‌ها است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است