Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای کردستان خبرداد:

تولیدبیش از 5 هزار محتوای دینی درفضای مجازی توسط دانش آموزان و فرهنگیان کردستان

شناسه مطلب: 12287
زمان انتشار: شنبه 11 بهمن 1399 ساعت 07:40

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی مشترک کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان گفت: پیوند خانه، مدرسه و مسجد موجب توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،رشید قربانی پیش با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، پیاده سازی فرایض دینی به ویژه نماز در نظام تعلیم و تربیت را بسیار مهم دانست و اظهارداشت: در اهمیت نماز همین بس که به عنوان اولین فریضه دینی بعد از بعثت بر مسلمانان واجب شد و سایر فرامین در طول 23 سال بعد واجب شده است  .

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به اهمیت ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان پرداخت و با بیان اینکه با تاکیداتی که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در بحث نماز داشتند به اهمیت این سه نهاد اشاره شده و هرچه چقدر ارتباط این سه نهاد بیشتر باشد قطعا استحکام بیشتری به لحاظ فرهنگی در میان دانش آموزان و خانواده ها و در بین مردم ایجاد می کند 

 وی ادامه داد: اگرایی سه نهاد خانه، مدرسه و مسجد می تواند آسیب های قابل توجهی داشته باشد و برعکس همگرایی آن ها و ارتباط و تعامل با هم می تواند نقش موثری را در موفقیت تربیت دینی دانش آموزان ایفا کند.

 قربانی با بیان اینکه جامعه ما جامعه معتقد و دینی می باشد؛ گفت: اگر به لحاظ تربیت دینی به تربیت وارسته و شایسته ای برسد ؛ قطعا در عرصه های دیگر هم موفق خواهد بود و از این جهت پیوند خانه ، مدرسه و مسجد و قرار گرفتن محور نماز در بین آن ها می تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مسئولین وزارت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی در چند سال اخیر در حوزه های فرهنگی و بویژه بحث نماز، قرآن و عترت توجه خیلی ویژه ایی شده است و شاید در طول این یک سال با تمام محدودیت ها، اعتبارات ویژه ایی برای این امر مهم در نظر گرفته شده است و این موضوع می تواند در پیشبرد برنامه های قرآنی و نماز دانش آموزان بسیار مهم باشد.

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ارتباط مستمر کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را بسیار موثر دانست و اظهارداشت: با نقشی که امامان جمعه دارند، می توانند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان ایجاد کنند .

قربانی ادامه :خوشبختانه نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان توجه خاصی به بحث عمیق نگریستن به موضوع نماز در بین دانش آموزان دارند و باید اقدامات ما بر روی دانش آموزان تاثیر علمی بگذارد .

قربانی همچنین از راه اندازی 17 کانال تولید محتوا در موضوع قرآن، عترت و نماز در ایام کرونایی خبر داد و گفت: بیش از 5 هزار تولید محتوا در قالب های مختلف توسط دانش آموزان و فرهنگیان در چهار سطح مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری بارگذاری شده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود به موفقیت و دستاوردهای آموزش و پرورش کردستان در حوزه قرآن، نماز و عترت پرداخت و کسب رتبه برتر استانی ستاد اقامه نماز ، کسب رتبه  اول و دوم انشای نماز و چهارم حفظ قرآن در سطح ملی و کشوری، کسب رتبه برتر کشوری کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، کسب رتبه دستگاه اول و برتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را از اهم این دستاوردها عنوان کرد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد