Print
Zoom In
Zoom Out

باحضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد

گردهمایی مشترک کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 12285
زمان انتشار: چهارشنبه 08 بهمن 1399 ساعت 14:43

با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، گردهمایی مشترک کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و پیش اجلاسیه نماز دانش آموزی استان در سنندج برگزار و از آموزش و پرورش کردستان به عنوان دستگاه برتر استانی در امر اقامه نماز تجلیل شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، پیش از ظهر امروز گردهمایی مشترک کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و پیش اجلاسیه نماز دانش آموزی با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان ، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، امامان جمعه و مدیران و اعضای شورای اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان، جمعی از مسئولین استانی، مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه، دانش آموزان فعال و برتر حوزه قرآن، عترت و نماز و دست اندرکاران امر در سالن آمفی تئاتر اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد. 

 حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در این همایش با تبریک دهه مبارک فجر، به بیان فلسفه نماز پرداخت و گفت: محضر پروردگار بهترین و در دسترس ترین محضر است و بهترین و شایسته ترین وسیله برای ارتباط با خداست.

 وی در ادامه به بیان نقش نماز و تاثیر خانه، مدرسه و مسجد در برپایی نماز پرداخت و گفت: پیوند این سه گروه می تواند نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان داشته باشد.

 نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه به تاثیرگذاری متقابل منزل و مدرسه در امر واجبات دینی پرداخت و گفت: گاهی اوقات این مدرسه است که اهالی منزل را به نماز خواندن تشویق می کند .

*سخنان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان

 رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این مراسم پیاده سازی فرایض دینی به ویژه نماز در نظام تعلیم و تربیت را بسیار مهم دانست و اظهارداشت: در اهمیت نماز همین بس که به عنوان اولین فریضه دینی بعد از بعثت بر مسلمانان واجب شد و سایر فرامین در طول 23 سال واجب شده است  .

وی در ادامه به اهمیت ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان پرداخت و با بیان اینکه امسال در اجلاسیه بیست و نهم در بخش علمی عنوان« پیوند خانه، مدرسه و مسجد و نماز »بود و با تاکیداتی که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در بحث نماز داشتند به اهمیت این سه نهاد اشاره شده و هرچه چقدر ارتباط این سه نهاد بیشتر باشد قطعا استحکام بیشتری به لحاظ فرهنگی در میان دانش آموزان و خانواده ها و در بین مردم ایجاد می کند .

 *مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این همایش با تبریک پیشاپیش دهه مبارک فجر، گفت: انقلاب اسلامی با سه رکن اساسی «رهبری، امت و ایدئولوژی» بناشد و ایران را اسلامی و همه آحاد جامعه را به هم نزدیک کرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) که « تجلیل از قرآنیان، تجلیل از قرآن است» گفت: قهرمانان اصلی کشور حافظین و فعالان حوزه قرآنی هستند که در قلب شان ذکر خدا و آیات الهی را در سینه خود حفظ می کنند و این کار بسیار ارزشمند است و باید از آنان تجلیل کرد.

 همچنین اکبر عظیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان نیز در این مراسم با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت: دشمن در شرایط کنونی به شیوه های مختلف در تلاش است که به انقلاب اسلامی ضربه بزند.

 وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود به توطئه های دشمن تحت عنوان« ناتو فرهنگی و شبیخون فرهنگی» هشدار داده است؛ گفت: ما به عنوان دست اندرکار و مسئول، در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باید در کارهای فرهنگی سرمایه گذاری کنیم و نباید در این زمینه کوتاهی کرد.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان با اشاره به اینکه والدین دانش آموزان به طور خودجوش در زمینه های مختلف برای فرزندان خود سرمایه گذاری می کنند؛ گفت: برخی مواقع مشاهده می شود که کوتاهی هایی در خصوص توجه به نماز صورت می گیرد .

*تقدیر از  13 دستگاه برتر و شایسته

وی تاکید کرد: باید با ورود به کارهای ارزشی بویژه در امر اقامه نماز به عنوان اولین واجب، زمینه کارهای فرهنگی دیگر را فراهم کنیم.

 عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه ارزیابی دستگاه ها در ستاد اقامه نماز پرداخت و گفت: براساس شاخص « تفاهم نامه نمازی» ارزیابی دستگاه ها را انجام می دهیم و دستگاه ها باید در سامانه «سجاده» مستندات خود را بارگذاری کنند و گروه ارزیاب ، دستگاه ها را ارزیابی می کنند.

 وی گفت: در ارزیابی های به عمل آمده از 70 دستگاه در سطح استان ، 13 دستگاه به عنوان دستگاه برتر و شایسته تقدیر معرفی و امروز تجلیل خواهند شد.

 عظیمی در بخش پایانی سخنان خود به بیان فعالیت ها ستاد اقامه نماز استان در سال جاری پرداخت و برگزاری مسابقه کتابخوانی، آموزش در فضای مجازی، پاسخگویی به سوالات و شبهات را از اهم این برنامه ها عنوان کرد .

 در این همایش که با همکاری ستاد اقامه نماز استان کردستان برگزار شد؛ از مدیران آموزش و پرورش برترشهرستان ها و مناطق در حوزه قرآن، عترت و نماز، کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و اداراتی که بیشترین فضای مستقل را برای دارالقرآن اختصاص داده اند و همچنین دانش آموزان فعال قرآن، عترت و نماز و سه نفر از دانش آموزان حائز رتبه برتر کشوری در حفظ قرآن و انشای نماز تجلیل شد.

 گفتنی است در این مراسم قروه به عنوان شهرستان برتر در زمینه نماز، کامیاران شهرستان برتر در زمینه عترت، ناحیه یک سنندج برتر در زمنیه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، شهرستان های سقز، سروآباد و موچش، به عنوان شهرستان های برتر در فضای مستقل دارالقرآن و دارالقرآن امام خمینی ( ره ) کامیاران و قروه به عنوان دارالقرآن های برتر معرفی شدند.


آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد