Print
Zoom In
Zoom Out

عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه دارالاکرام؛

بیش از 5500 دانش آموز را در سطح کشور تحت پوشش داریم

شناسه مطلب: 12258
زمان انتشار: شنبه 27 دی 1399 ساعت 11:59

مدیر شعبه استان قم و عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه دارالاکرام خبر از پوشش و بورسیه بیش از 5هزار و 500 دانش آموز بی بضاعت و کمتربرخوردار در سطح کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، منوچهر دهشیری، عضو هیئت مدیره و رئیس مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) استان قم در دیدار با علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهارکرد: موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل علیه السلام فعالیت خود را رسما از سال ۱۳۸۰ در سطح ملی آغاز کرده و موضوع فعالیت این مرکز اعطای بورسیه تحصیلی به دانش آموزان مستعدِ تحصیلِ فاقدِ سرپرست مؤثر است که ترک تحصیل کرده و یا در معرض ترک تحصیل هستند.

وی افزود: این موسسه تاکنون بیش از ۵۵۰۰ دانش آموز را بورسیه کرده که واریزی های مستقیم مالی ماهانه به حساب آنها داشته است و علاوه بر آن بر اساس اصل کرامت و اعتقاد به تحصیلِ موفق با ارائه مجموعه ای از خدمات مختلف برای دانش آموزان و اعضای خانواده ایشان از مددکاری تخصصی، آموزشی، بهداشت و درمان، مشاوره، اشتغال و کارآفرینی و کمک های معیشتی بهره مند ساخته است.

مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام استان قم با بیان اینکه هم اکنون دارالاکرام در ۱۵ استان و ۸۵ شهر فعالیت دارد، تصریح کرد: موسسه هیچ فعالیت سیاسی و اقتصادی نداشته و صد در صد به حمایت مردمی اتکا دارد.

وی با اشاره به فعالیت دفتر مؤسسه در استان قم اظهار داشت: شعبه قم در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده که تاکنون بیش از ۴۳۰ دانش اموز بورسیه کرده و ۵۸ نفر هم فارغ التحصیل و توانمند شده و ازموسسه خارج شده اند؛ درحال حاضر ۱۲ نفر در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند که اینها دانش آموزانی بودند که روزی در معرض ترک تحصیل قرار داشتند و خدا را شاکریم که با همت همیاران و مشاوران خوب دانش آموزانی که روزی ترک تحصیل کرده بود با رتبه ۲۵۶ و ۶۵۰ وارد دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه قم شده اند.

دهشیری بیان کرد: موسسه دارالاکرام برمبنای ارزشیابی تحصیلی وفرهنگی بورسیه پرداخت می کند و دانش آموزان هرچه بیشتر تلاش کنند بورسیه بیشتری دریافت می کنند. یکی از برنامه های موسسه سوق دادن دانش آموزان به طرف مراکز فنی و حرفه ای است و امسال ۲۵ نفر برای رشد علمی و مهارتی و ادامه تحصیل به فنی و حرفه ای رفتند و این در حالیست که مؤسسه قول تامین هزینه ها را در صورت موفقیت داده است.

وی ادامه داد: با همکاری نزدیکی که با معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم داریم، تمام مادران بی سواد و کم سواد را شناسایی و به مرکز معرفی کرده ایم که تاکنون ۳7 نفر موفق به دریافت گواهینامه شده اند.

مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام استان قم اضافه کرد: در موسسه دارالاکرام شعبه قم ۴۷ همیار آموزشی، ۵۶ همیار درمانی، ۴۱ همیار فرهنگی و۴۷ مددکار خانم به صورت کاملا رایگان همکاری می کنند.

دهشیری گفت: در پایان خالصانه‌ترین سلام و سپاس این مجموعه تقدیم خیرینی باد که توفیقاتی را خداوند نصیبشان کرده که به یاری موسسه‌ای آمده‌اند که به بحث آموزش و فرهنگ جامعه پرداخته است، علاقه‌مندان جهت ارتباط با مؤسسه خیریه  دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) و معرفی دانش‌آموز، مددکار، بانی، حامی و همیار در تمام زمینه‌ها با شماره ۹۱۲۵۵۱۲۹۶۸ و شماره‌ای ۳۷۸۴۱۷۵۹ و ۳۷۸۱۷۶۹ به مهربانی ارتباط برقرار کنند.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد