Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان خراسان جنوبی؛

وجود معلم سرچشمه نوروسرمنشأایثار

شناسه مطلب: 12246
زمان انتشار: شنبه 20 دی 1399 ساعت 11:18

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وجود معلم، سرچشمه نور الهی و سر منشأ ایثار است؛ که درس فتوت، جوانمردی و از خود گذشتگی به طالبان علم و حقیقت می آموزد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله عبادی، صبح امروز در دیدار با رئیس و اعضای کمیته ی لوازم التحریر ستاد رزمایش کمک های مؤمنانه استان، اظهار کرد:  اینطور نیست که با مجازی شدن آموزش ها کار معلمان ما سبک تر شده باشد؛ بلکه یک معلم شاید دو تا سه برابر وقت آموزش معمول در مدرسه، زمان صرف می کند.

وی، از معلم به عنوان پشتوانه محکم تأمین امنیت جسم، روان و فکر دانش آموزان یاد کرد و ابراز داشت: نگاه معلم به موضوع تعلیم و تربیتِ نسلِ آینده ساز، نگاهی الهی، و همت او  فقط برای رضای معبود است.

خطیب جمعه بیرجند، با بیان این که معلم در مسیر مقدس  هدایت دانش آموز به سوی حیات طیبه و آموزش مکارم اخلاق، از تمام هستی و رفاه خود می گذرد، عنوان کرد: اندیشه و فکر، ماهیت انسان را تشکیل می دهدو با اندیشه می توان مقدمات لازم برای سلوک الی ا... را فراهم نمود  و بر اساس فرهنگ الهی به پرورش انسان همت گماشت.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی،بیان کرد:پرورش تفکرمدینه فاضله درذهن شرط لازم، ولی کافی نیست و نباید بدان مغرور شد؛ بلکه برای رسیدن به این مدینه باید تلاش، جهد و کوشش کرد و الا بسی معصیت کار دیوانه وجود دارد که از راه معصیت می خواهند به بهشت برسند.

وی با اشاره به سالروز شهادت میرزا تقی خوان امیر کبیر از دوران این مجاهدِ مبارز، در برابر دول اجنبی، به عنوان مقطعی خاص یاد کرد و افزود: قبلگاه برخی غرب است و همیشه به دنبال وابسته کردن ما به غرب هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، توجه به مقوله آموزش را مهم دانست و از آن به عنوان شرط لازم برای رشد علمی دانش آموزان یاد کرد و ادامه داد: هر چند توجه به بعد آموزش مهم است ولی کافی نسیت و تزکیه و تربیت، بر آن ارجحیت دارد؛ چرا که علم بدون تزکیه، زمینه سازِ سقوطِ انسان، به دره های تباهیِ اخلاقی، و چاه های طویل جنگ و خون ریزی می شود و مردم بسیاری را آوراه می سازد.

به گفته عبادی، کسی که سنت حسنه ای را پایه گذاری می کند تا قیامت در ثواب آن شریک است و بر عکس هرکس سنت سیئه و بدی را پایه گذاری نماید تا ابد در گناه آن شریک بوده و مورد عتاب و عذاب الهی قرار می گیرد.



معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود