امروز : 1399/11/04
2021-01-23
شناسه خبر : 12239
تاریخ انتشار : 1399/10/15 13:04
استقبال آموزش و پرورش از طرح امین، وظیفه حوزه را سنگین تر کرده است

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

استقبال آموزش و پرورش از طرح امین، وظیفه حوزه را سنگین تر کرده است

عضو کمیته همکاریهای استان بوشهر با اشاره به خدمات آموزش و پرورش، گفت: همه از مسیر آموزش و پرورش سواد و علم را یاد گرفتیم و این نهاد کانال شروع رسیدن به معارف است؛ آموزش و پرورش در کنار حوزه علمیه و دانشگاه نیست، بلکه مبدا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در نشستی با معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، با گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و چهلم شهید فخری زاده و نیز تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی در آموزش و تربیت جامعه نقش بسزایی را ایفا کرد و از اول انقلاب تا پایان عمر دغدغه اعتقادات و پرورش انسان های خوب در جامعه را داشت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در دهه ۶۰ موسسه در راه حق زیر نظر این شخصیت عالم جزواتی را منتشر می کرد  که این جزوات به دورافتاده ترین روستاها می رسید که نقش مهمی در پرورش دانش آموزان و دانشجویان داشت، چیزی که امروز جای آن خالی است.

وی افزود:  خدمات آیت الله مصباح یزدی در کادر سازی و نیرو سازی برای انقلاب اسلامی به ثمر نشسته و بسیاری از شاگردان ایشان در سراسر کشور منتشر می توانند بارهایی را از دوش جامعه بردارند.

حجت الاسلام خدری در ادامه با اشاره به خدمات آموزش و پرورش، گفت: همه از مسیر آموزش و پرورش سواد و علم را یاد گرفتیم و این نهاد کانال شروع رسیدن به معارف است؛ آموزش و پرورش در کنار حوزه علمیه و دانشگاه نیست، بلکه مبدا است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت آموزش و پرورش به ویژه در دوران کرونا قابل تقدیر است، افزود: در دوره ای که آموزش و پرورش با سختی هایی مواجه است، کار آنها و به ویژه تدریس از طریق فضای مجازی بیشتر شده است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۴۰۰ رشته و گرایش در حوزه طراحی شده که ۳۰ رشته ارتباط مستقیم با تعلیم و تربیت دارد.

حجت الاسلام خدری با اشاره به برخی طرح های مهم حوزه علمیه برای همکاری با آموزش وپرورش، گفت: طرح هایی مثل «امین» که در آموزش و پرورش اجرا شده با استقبال خوبی مواجه شده است و حضور یک روحانی در مدرسه بسیار موثر بوده و این وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی به طرح های «روشنا» و «حبل المتین» اشاره کرد و یکی دیگر از عرصه های همکاری حوزه و آموزش و پرورش را موضوع جذب و پذیرش حوزه اعلام کرد و گفت: نیاز است ارتباط بیشتری بین حوزه و آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام/

در سایه تعامل و همدلی با حوزه علمیه، آموزش و پرورش به جایگاه واقعی اش می رسد

نشست کمیته همکاریهای استان کرمانشاه برگزار شد

فرهنگ پژوهش و آموزش در طول دوران تحصیل دانش آموزان نهادینه شود

جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش آغاز شد

آموزش و پرورش در اجرای طرح های مشترک با حوزه علمیه موفق عمل کرده است

آغاز دوره آموزشی طلاب سربازمعلم از 30 دی به صورت مجازی

سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها درحرم امامزاده ای از جنس عباس علمدار

صیدلو: پاسخگویی مناسب لازمه ایجاد روحیه پرسشگری در دانش‌آموزان است

بیش از 5500 دانش آموز را در سطح کشور تحت پوشش داریم

آموزش و پرورش پایه و اساس فرهنگ سازی در کشور است

شاخص های بصیرت فاطمی در دفاع از ولایت مطلقه

حضور ستاد همکاریها در شبکه شاد ضروری است

برای کادرسازی انقلاب اسلامی باید از مدارس و آموزش و پرورش شروع کرد

آموزش‌وپرورش محورترویج فرهنگ عفاف و حجاب است

نشست ویدیو کنفرانس کمیته همکاریهای اصفهان برگزارشد

یزد پایگاه «مهدویت و انتظار» قرارگاه مجازی قرآن و عترت شد

چهارهزارمبلّغ طرح امین درفضای مجازی فعالیت تبلیغی خود را ادامه میدهند

اولین نشریه تخصصی معارف فاطمی منتشر شد

هفت راهبرد بصیرت افزا درقالب طرح 21 پرسش و پاسخ از بیانات ولی امر مسلمین