Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

استقبال آموزش و پرورش از طرح امین، وظیفه حوزه را سنگین تر کرده است

شناسه مطلب: 12239
زمان انتشار: دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 13:04

عضو کمیته همکاریهای استان بوشهر با اشاره به خدمات آموزش و پرورش، گفت: همه از مسیر آموزش و پرورش سواد و علم را یاد گرفتیم و این نهاد کانال شروع رسیدن به معارف است؛ آموزش و پرورش در کنار حوزه علمیه و دانشگاه نیست، بلکه مبدا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در نشستی با معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، با گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و چهلم شهید فخری زاده و نیز تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی در آموزش و تربیت جامعه نقش بسزایی را ایفا کرد و از اول انقلاب تا پایان عمر دغدغه اعتقادات و پرورش انسان های خوب در جامعه را داشت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در دهه ۶۰ موسسه در راه حق زیر نظر این شخصیت عالم جزواتی را منتشر می کرد  که این جزوات به دورافتاده ترین روستاها می رسید که نقش مهمی در پرورش دانش آموزان و دانشجویان داشت، چیزی که امروز جای آن خالی است.

وی افزود:  خدمات آیت الله مصباح یزدی در کادر سازی و نیرو سازی برای انقلاب اسلامی به ثمر نشسته و بسیاری از شاگردان ایشان در سراسر کشور منتشر می توانند بارهایی را از دوش جامعه بردارند.

حجت الاسلام خدری در ادامه با اشاره به خدمات آموزش و پرورش، گفت: همه از مسیر آموزش و پرورش سواد و علم را یاد گرفتیم و این نهاد کانال شروع رسیدن به معارف است؛ آموزش و پرورش در کنار حوزه علمیه و دانشگاه نیست، بلکه مبدا است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت آموزش و پرورش به ویژه در دوران کرونا قابل تقدیر است، افزود: در دوره ای که آموزش و پرورش با سختی هایی مواجه است، کار آنها و به ویژه تدریس از طریق فضای مجازی بیشتر شده است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۴۰۰ رشته و گرایش در حوزه طراحی شده که ۳۰ رشته ارتباط مستقیم با تعلیم و تربیت دارد.

حجت الاسلام خدری با اشاره به برخی طرح های مهم حوزه علمیه برای همکاری با آموزش وپرورش، گفت: طرح هایی مثل «امین» که در آموزش و پرورش اجرا شده با استقبال خوبی مواجه شده است و حضور یک روحانی در مدرسه بسیار موثر بوده و این وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی به طرح های «روشنا» و «حبل المتین» اشاره کرد و یکی دیگر از عرصه های همکاری حوزه و آموزش و پرورش را موضوع جذب و پذیرش حوزه اعلام کرد و گفت: نیاز است ارتباط بیشتری بین حوزه و آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام/



نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود