Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر مرکز تربیت مبلغ معلم:

تأسیس مرکز تربیت معلم حوزه گامی در جهت همکاری حوزه و آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 12238
زمان انتشار: دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 07:48

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه با تأکید بر این که تأسیس این مرکز گامی در جهت همکاری حوزه و آموزش و پرورش است، گفت: در این مرکز  ۴۵۰ طلبه قبول شده در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در حال کسب مهارت برای تدریس در مدارس هستند.

 حجت الاسلام در نشست هم اندیشی «مرکز تربیت طلاب معلم مبلغ حوزه علمیه قم» که عصر در ساختمان دارالولایه مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، به ارائه گزارشی از این مرکز پرداخت و اظهار داشت: اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت برای هیچکس پوشیده نیست.

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: رشد و تعالی جامعه انسانی به نظام تعلیم و تربیت است و مجموعه خانواده روایات در حوزه تعلیم و تربیت عناصر و مؤلفه های مختلفی را برای این مسأله بیان کرده است.

وی با بیان این که تعالی جامعه اسلامی به تعلیم و تربیت است و محور آن نیز معلم است، گفت: معلمی کار انبیاء است، کار انبیاء این بود که نفوس را زنده می‌ کردند و انسان ها را از وادی جهل و ظلمت به وادی علم و روشنایی انتقال می‌ دادند.

حجت الاسلام  عبداللهی یادآور شد: حضرت امام(ره) عرصه تعلیم وتربیت دینی را نقطه استراتژیک یک حکومت اسلامی می‌ دانستند از جمله در وصیت نامه سیاسی الهی امام تأکید برنگاه ویژه نسبت به آموزش و پرورش است ، بنابراین تعلیم و تربیت در منظومه معرفتی امام عرصه بسیار مهم و حساسی است.

وی با تأکید بر این که تقدم تزکیه بر تعلیم در اندیشه امام خمینی(ره) مشهود است، گفت: عملکرد مدیران و معلمان مدارس که مواجه با نفوس پاک فراگیران است باید با عملکرد خوب و بروندادهای مثبت، ترویج و تشویق به سمت اندیشه های ناب اسلام داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر لزوم همکاری مستمر حوزه علمیه و آموزش و پرورش تأکید بسزایی داشته اند که هرچند حرف های زیادی زده شده ولی قدم های کمتری برداشته نشده است و تأسیس این مرکز که در نقطه آغاز قرار دارد در همین راستا و برای لبیک به فرمان امامین انقلاب است.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: در این مرکز همکاری های خوبی با دانشگاه فرهنگیان داریم و فعلا 450 طلبه در حال تحصیل در این مرکز هستند و انشاءالله بتوانیم طلابی تربیت کنیم تا در نظام آموزش و پروش کشور بتوانند وظیفه دینی و انقلابی خود به خوبی عمل کنند.

وی افزود: مرکز تربیت معلم می خواهد در گام اول جریان های داخل و خارج حوزه را همراه کند و رسالت و مأموریت خودش را آموزش مهارت آموزان طلبه خودمان که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش قبول شده اند برعهده گرفته است و انشاءالله این مهارت آموزی از سال آینده با سرفصل های جدید دنبال خواهد شد.

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ در ادامه عنوان کرد: اجرای دو رشته دانشگاه فرهنگیان برای مقطع تحصیلات تکمیلی سطح دو به بالا با ردیف استخدامی نیز در دستور کار است و اگر موضوع معافیت تحصیلی طلاب نیز حل شود بهتر کار پیش می‌ رود و گام دیگر زمینه برای ارتقای فکری و معارفی و بصیرتی طلبه معلمان مشغول به خدمت در کشور است.

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»