Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس ستاد همکاریهای استان قزوین:

معلم و خانواده دو رکن مهم در پرورشِ دینی و مسجدی جوانان است

شناسه مطلب: 12235
زمان انتشار: يكشنبه 14 دی 1399 ساعت 08:49

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مسئول بسیج فرهنگیان کشور گفت: معلم و خانواده دو رکن مهم در پرورشِ دینی و مسجدی جوانان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار قاسمی‌تبار مسئول بسیج فرهنگیان کشور اظهار کرد: یک مطلب مهم که دانشگاه فرهنگیان را ممتاز می‌کند این است که این دانشگاه منبع تغذیه نظام آموزش و پرورش است و از این حیث بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: معلم و خانواده دو رکن بسیار مهم برای دینی و مسجدی شدن جوانان هستند و در جامعه وقتی جوانی پای کار دین و مسجد است به خوبی روشن است که دارای معلم و خانواده‌ای ایمانی بوده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: حساب و کتاب در قیامت بسیار جدی است و اگر حساب و کتاب قیامت را مورد توجه قرار دهیم بیشتر مراقب کارها و عملکردهای خود در مسئولیت‌ها خواهیم بود چرا که طبق آیات قرآن باید پاسخگوی تمام اعمالمان باشیم و هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان پرورش معلم با معیارهای اسلام است، افزود: اگر اهل پرورش معلم در خور اسلام نباشیم، نمی‌ارزد وارد این عرصه مهم و حیاتی شویم.

وی تزکیه، تعلیم و تربیت را سه رسالت مهم در عرصه معلمی عنوان کرد و گفت: معلمی که می‌خواهد رسالت تزکیه، تعلیم و تربیت را با جدیت دنبال کند می‌باید خودش در حد اعلا این سه ویژگی را در خود داشته باشد و هر روز جایگاه معنوی خود را ارتقا دهد.

آیت‌الله عابدینی با تشریح اهمیت قرآن در نظام تعلیم و تربیت، عنوان کرد: در منابع دینی تأکید شده است که قرآن را پیشوای خود بگیریم و این مهم در دانشگاه فرهنگیان و بسیج نقش ویژه‌ای دارد و مأنوس بودن مسئولان دانشگاه با قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر قرآن را امام خود قرار دهیم باید تمام کارهایمان را با قرآن هماهنگ کنیم و امام و پیشوای خود در نظر بگیریم. قرآن فرموده مبادا کافران را اولیاء قرار دهید و از آنها پیروی کرده و بالا سر خود ببیند.

وی ادامه داد: خداوند به منافقین بشارت عذاب دردناک داده و تأکید می‌کند آیا کافران را به جای مؤمنان اولیاء خود می‌دانید و عزت را در آنجا جستجو می‌کنید؟ در حالی که همه عزت‌ها نزد خداوند است. این آیه باید راهنما و امام ما باشد و بر اساس آن تعاملات خود را با دنیا هماهنگ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: محور بودن قرآن و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به صورت ویژه می‌باید در دانشگاه فرهنگیان دیده شود چرا که قرآن و اهل بیت(ع) جدایی ناپذیر هستند و خود اهل بیت(ع) جانشینان خود را در زمان غیبت مشخص کرده‌اند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: روح بسیجی و انقلابی با جدیت مورد توجه متولیان دانشگاه فرهنگیان و بسیج قرار گیرد. اینکه مجموعه شما در مقابل مفاسد چه رویکردی را در پیش می‌گیرد نشان دهنده شاخصه بسیجی بودن است.

در ابتدای این دیدار دکتر قاسمی‌تبار مسئول بسیج فرهنگیان کشور گزارشی از برنامه‌های بسیج فرهنگیان را تشریح کرد.

 


 


پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد